Stuur jij kerstkaarten na?

Discussion in 'De lounge' started by mamavanuk, Dec 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marjolente

Marjolente Bekend lid

Jul 13, 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Wij sturen ze wel braaf elk jaar, maar dat is ook omdat ik het leuk vind om post te krijgen....

On topic, als het familie of goede vrienden zijn zou ik nasturen, anders zou ik ze op "de kestlijst" zetten en krijgen ze het jaar later een kerstkaart.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij krijgen de post veeeeeeeeel later pas binnen omdat het gros van de verzenders "vergeet" dat we in Duitsland wonen.... dus te weinig porto op de kaart/envelop en/of ze vergeten het blauwe priority-zegel te plakken.
    Het is dus best mogelijk dat we in week 2 of 3 van januari nog kerstkaarten ontvangen :$

Dus ja.... wanneer de kaarten nog redelijk op tijd binnen zijn, dan stuur ik nog na. Anders niet.

Hier gaan er toch ook nog wel een stuk of 40 de deur uit, maar ja grote families, dus veel ooms en tantes. En uiteraard ook nog een redelijk grote vriendenschaar.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja ik stuur wel na, vandaag toevallig eentje gekregen naar wie ik niet gestuurd had, die zal ik er nog wel eentje sturen....komt wel pas na de kerst aan dan, maar ja.

4. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    nee, ik krijg maandag pas de post van afgelopen 2 weken dus ga dan geen kaarten meer sturen

5. tassie

tassie Fanatiek lid

Mar 23, 2006
    1,888
    0
    36
    Mijn dochter komt ineens ook met bakken kaarten thuis. Daar doe ik nou niet aan mee hoor, die kaarten in de klas. Ik zou het nog leuk vinden als ze zelf geknutseld zijn en ze hebben zelf hun naam er in geschreven (ze is 5). Maar ze zijn allemaal gekocht en veelal door mama geschreven.

6. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

Jan 5, 2009
    727
    0
    0
    Hier hetzelfde als Debby, ook mooie fotokaarten laten drukken. En echt veel minder teruggehad, dus weet niet of ik dat volgend jaar weer doe. Vind het altijd wel heel leuk om kaartjes te ontvangen en sturen!

Heb iets van 4 kaarten gehad die ik in de eerste instantie niet had gestuurd, maar wel een kaartje teruggestuurd!

7. mamavanuk

mamavanuk Lid

Oct 2, 2009
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een reacties allemaal, wat leuk !!!
    Na een middagdutje hoopte ik eigenlijk dat ik nu wel een antwoord zou weten maar nee.

Weet je, het zijn kaartjes van mensen-die-ik-maar-1-keer-in-het-jaar-ziet en dat is dan nog veel.

Hmmm, denk er nog even over na.

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

als ik die gene vergeten ben wel, zo was ik 1 van de buren vergeten, dus nog maar 1 gestuurd en van een kennis kwam nog een kaart binnen vandaag dus vanavond maar snel kaartje heen brengen.
    maar als ik kaarten krijg van mensen waar ik niks mee hebn of mensen die na 6 jr nog steeds een kaart aan mijn man en zijn ex sturen krijgenn echt geen kaart

9. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    2,484
    0
    0
    Ik heb kaarten gestuurd omdat dat door sommige mensen verwacht wordt. Het waren er dan ook maar 16 in totaal. De huidige stand is nu, dat wij 9 kaarten hebben hangen, waarvan 5 van mensen komen die wij zelf ook een kaart hebben gestuurd... (omdat de opbrengst zo karig is, hangen bijvoorbeeld ook de kaart van de vk, en die van mijn mans werk er tussen. Bij de buren heb ik snel een kaartje terug in de bus gestopt....)
    Het is dat de oma's en oudere tantes en ooms het lijken te verwachten, want ik vind het inmiddels echt nutteloos worden...

10. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Normaal gesproken doe ik dat wel, kaarten nasturen, maar dit jaar had ik om 1 of andere reden sowieso geen zin om kaartjes te schrijven en te sturen..
    Dus nee, ik heb niks nagestuurd.
    Sommige ook uit protest, omdat ik die wel ieder jaar een kaartje stuur, maar nooit iets terug krijg.

11. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,720
    2,524
    113
    Ja ik doe dat wel.
    Ik heb dit jaar namelijk besloten dat ik alleen een kaart stuur naar directe familie en mensen die ons een kaart sturen.
    De rest krijgt een zelfgemaakte digitale kaart van de kids.

Kaarten die na de kerst nog komen stuur ik een kaart met een nieuwjaarswens.

12. Jel

Jel Niet meer actief

Ik stuur ook een kaartje na dan.
    Dat heb ik van de week ook gehad en heb ze toen gisteren op de bus gedaan. Dus door alle kerstdrukte kan het zelfs zijn dat ze pas na de kerst bezorgt worden, maar dat is dan niet anders. Ik krijg zelf na de kerst ook nog weleens kaartjes.

13. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

Aug 12, 2011
    3,324
    158
    63
    Female
    Drenthe
    Ja, stuur ze in de meeste gevallen wel na..

14. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Ik stuur geen kerstkaart na, ik stuur naar de direct familie en wat vrienden en thats it.

Volgend jaar stuur ik helemaal geen kaarten, vind het eigenlijk nergens op slaan.

15. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Net als een boom in je woonkamer, slaat ook nergens op eigenlijk :D, maargoed dat staat nog leuk!
    Vind kerstkaarten ook onzin en geldverspilling :)

16. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Helemaal mee eens :D
    Alhoewel die boom ( buiten de energie kosten ) niet elk jaar weer geld kost, of je moet ieder jaar een echte boom met elk jaar nieuwe inrichting kopen.. ;)

Nee kerstkaarten is eigenlijk gewoon een grote geldverspillen, alle kaarten belanden toch uiteindelijk ( de meeste dan ) in de prullenbak, dag 14 euro aan postzegels;)

17. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Als het qua tijd nog kan, dan stuur ik alsnog een kaart. Maar dan moeten ze de kaart wel voor kerst hebben, anders doe ik het niet meer.

18. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Dit jaar stuur ik niks na.
    De kaarten zijn op :D

19. Sennaaa

Sennaaa Niet meer actief

Ik heb ditjaar voor het eerst geen kerstkaarten verstuurd... Ik was vorige jaar zo boos/teleurgesteld, dat ik meer dan 40kaarten had verstuurd en er minder dan de helft van heb terug gekregen.. Toen dacht ik: ik stop ermee!
    Mijn vriend vind het altijd al zo'n onzin, dus ik dacht ik luister maar eens naar hem:D.
    Wat nasturen betreft... ik kreeg altijd kaarten van de mensen die ik gestuurd had, dus hoefte niets terug te sturen.. (maar van al die mensen die ik een kaart heb gestuurd, heb ik ook niets nagekregen.. dus ik zou het niet doen)..
    Ik heb ditjaar wel bijna 20kaarten gehad en ten opzichte van hun voel ik me dan wel weer lullig... :(

20. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Mijn kerstkaarten waren dit jaar praktisch gratis :D Heb zelf dochterlief in een mand gezet, muts op, foto, klaar. Via die 50 gratis foto's-actie van hier alles laten afdrukken, paar kerstzegels gekocht en klaar.

En toch... het lijkt wel alsof we er elk jaar minder krijgen, ik ben dan gewoon een soort van teleurgesteld ofzo, erg he? Het is geen verplichting om kaarten te sturen natuurlijk, maar het is wel heel leuk om te krijgen. Zo'n lange slinger met kaarten door de woonkamer, of heel je deur vol... We hebben er dit jaar, oh ik durf het haast niet te zeggen, al wel 8 gehad. Nee ik lieg, we hebben er 11 gehad. 3 van de 11 waren of van de Gamma (nu vraag ik je), van een ex-ex-bewoner en van een plaatselijke winkel.

Ik stuur elk jaar, kleine moeite, groot gebaar. Ik heb nu wel een beetje zo'n gevoel van 'ik gooi lekker m'n kont in de krib' en stuur volgend jaar ook niks. Of alleen degene van wie ik ook een kaartje heb gehad. Maar ja... hebben die gestuurd omdat ze dat echt wilden of was dat ook uit beleefdheid om dat ik hun ook eentje stuurde? Zo ging dat bijvoorbeeld met de buren. Elk jaar trouw een kaartje, zo ook dit jaar. Wij waren dit jaar het eerste, diezelfde avond nog krijgen we er eentje terug in de brievenbus: een kaartje met 3 donzige baby eendjes in het water erop van één of andere dierenstichting. Volgens mij waren die óf ons vergeten óf ze hebben ook besloten om niks meer toen. Of ze hebben gewoon een bijzondere smaak van kerstkaarten... :D

Share This Page