Prik 3 jaar 9 maanden

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Sophiaatje, Apr 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Hallo,

Ik zie hier een topic over een prikje dus ik dacht dan open ik er ook meteen even een want er schoot me iets te binnen!
    Maar hoe zit dat eigenlijk? Een kennis haar dochter heeft de prik allang en breed gehad en die word 4 volgende maand en mijn dochter word ook volgende maand 4 jaar en wij hebben nog steeds geen bericht gekregen.
    Toch maar aan de bel trekken of zijn ze vaker laat..

2. mamavane

mamavane Bekend lid

Jan 27, 2011
    687
    21
    18
    hier werd dat gedaan met 3 jr en 9 mnd, tijdens het laatste bezoek aan het consultatiebureau.
    Heb je die afspraak al gehad of niet? Anders zou ik er even achteraan bellen!

3. Sophiaatje

Niet gehad wel het "prik kaartje " via de post al een hele tijd geleden..
    Ik bel er maandag wel heen of dinsdag ivm Koningsdag

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier het prikkaartje ook al een paar maanden geleden gehad.
    Maar ook nog geen afspraak van het CB ontvangen voor Aiden.
    Bovendien heb ik ook nog geen nieuwe afspraak ontvangen voor het 2 jaar consult van Finley. Hij wordt volgende maand 2.

Ik heb begrepen dat we vanzelf wel een brief zouden krijgen met een afspraak. Maar klaarblijkelijk wordt je geacht er toch zelf achteraan te gaan? :(

5. jongmam

jongmam Bekend lid

Jul 17, 2009
    817
    177
    43
    Female
    Verzorgende-IG
    Mijn dochter wordt in juni pas 4 maar heeft die prikje en laatste afspraak al gehad.

6. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Je krijgt vanzelf bericht hoor. Tenminste onze middelste kreeg net na haar 4e verjaardag de oproep voor de prik (paar maanden daarvoor al de vaccinatiekaart ontvangen).

7. Be Happy

Ik wacht ook nog gewoon even af.

8. mamavane

mamavane Bekend lid

Jan 27, 2011
    687
    21
    18
    oh dan zal dat overal wel anders gaan denk ik. Ik heb hier namelijk (als ik het me goed herinner) in het begin alle kaartjes tegelijk gekregen, en die altijd bewaard in het groeiboekje. En dan werden de prikjes gedaan tijdens de afspraken op het cb. En hier wordt ook altijd direct de volgende afspraak op het cb gepland, ik krijg daar niet apart bericht over.

Dan zou ik idd volgende week even bellen!

9. Sophiaatje

Zo zou je denken .. Bijna school en nog geen prik vind het best vervelend.. Ik ga volgende week even bellen ik ben de enige niet.. Vind het maar slordig

10. Be Happy

Hier niet hoor. Finley mocht trouwens het 18 maanden consult overslaan en ze gaan bij ons niet al een jaar vantevoren een afspraak maken voor het jaar daarop.

11. Sophiaatje

Kaartjes van beide meiden allang gehad maar naarmate het ouder is hoeft je kindje minder vaak naar t cb en vandaar dat ik geen kaartje had van de laatste prik denk ik dan .. Maar dat kaartje heb ik in januari al ontvangen ergens

12. Sophiaatje

Dus het kan ook nog daarna wat "apart" dat het zo erg kan verschillen ik wacht maar af.. 😋

13. TmvD

TmvD Bekend lid

Jan 10, 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij krijgen tegenwoordig een brief thuis dat we een afspraak moeten maken. De verantwoordelijkheid word bij de ouders gelegd omdat er vaak afspraken niet nagekomen werden omdat ouders niet kunnen op de tijd dat ze ingepland zijn.

14. mamavane

mamavane Bekend lid

Jan 27, 2011
    687
    21
    18
    Hier doen ze dat wel, vind ik ook wel fijn eigenlijk! Ik weet altijd wanneer de volgende afspraak is (ook als er een jaar tussen zit). Lijkt me vervelend als je niet weet wanneer je er weer heen moet en maar af moet wachten op bericht van hun kant. Als je dan niet kunt, moet je daar zelf weer achteraan om dat te verzetten.......
    hier geen last van gelukkig!

15. Sophiaatje

Dan laat ik me maar van me beste kant zien dinsdag :$

16. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,979
    136
    63
    Hier worden de afspraken gepland tot 14 maanden. Daarna een brief thuis met een datum en het telefoonnummer om de afspraak te wijzigen.
    Veel consultatiebureaus lopen wat achter........
    Bij ons tweede kindje vervielen ook wat afspraken, iig die van 18 maanden.

17. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,020
    548
    113
    dit hoort niet in de lounge

18. penseel

penseel Niet meer actief

Je kunt ze altijd even op bellen.

Dochter heeft vorig jaar in okt/nov haar laatste prikken gehad tot 9 jaar.

Ook ik maakte mij zorgen en had na haar vierde verjaardag contact op genomen met het regio kantoor. Hier bleek het verschoven te zijn van 3.9 na 4 jaar.

Waarom weet ik niet maar heb dus later een laatste oproep gehad voor en voor de laatste keer cb.

Maar je kunt dus altijd even informatie op vragen en vragen wanneer er een afspraak geplant staat.

19. bsmits

bsmits Actief lid

Apr 29, 2014
    127
    2
    18
    NULL
    NULL
    De afspraak wordt in principe rond 3 jr 9 mnd gemaakt. Maar soms volgt het later, bijvoorbeeld wanneer er veel baby´s zijn geboren. Of wanneer er een aantal CB´s afgezegd zijn vanwege feestdagen of ziekte.
    Maar even bellen kan geen kwaad.

20. Sophiaatje

Als dat t ergste is ;)

Share This Page