Melding lage hartslag Apple Watch

Discussion in 'De lounge' started by Gymgirl, Sep 18, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

Jan 17, 2018
    1,961
    932
    113
    Female
    Ik krijg een paar keer per dag een melding van mijn Apple Watch dat mijn hartslag in rust laag is. In mijn geval lager dan 50 slagen per minuut. Voor zover ik weet heb ik geen klachten, maar toch maakt zoiets je wat ongerust. Als ik Google lees ik: Over het algemeen is de hartslag bij volwassenen in rust tussen de 60 en 100 slagen per minuut.

Is mijn hartslag te laag?

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Hoe js je conditie? Als je een hele goede conditie hebt kan je hartslag lager zijn in rust. Mijn schoonvader zat ook altijd onder de 60, marathon loper. Heb t gemeten met ecg thuis toen, dus was heel betrouwbaar

chrystel73 likes this.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Volgens mij is het zo dat wanneer je geen klachten hebt, het niet te laag is. Mijn man zijn hartslag in rust is in de 40, soms nog wel een uitschieter naar beneden. Doet de huisarts niks mee, sportershart werd er gezegd.
    Mijn zusje heeft ook een hartslag in de 50 in rust. Ook niks mee gedaan.

4. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Je naam is Gymgirl. Sport je veel?

Als je veel sport, kan je 'normale' hartslag lager zijn.
    Mijn man is er op zijn werk een keer uitgepikt bij een gezondheidscheck i.v.m. een lage hartslag. Aanvullend hartonderzoek (inclusief filmpje) wees uit dat hij kern gezond is! Het was te verklaren omdat hij veel sport. Een 'sportershart' noemde de cardioloog het.

Zelf heb ik juist een hartslag die aan de hoge kant is. Ik draag bewust geen horloge met hartslagmeter en ik ga de meting op fitnessapparatuur ook vaak uit de weg. Ik word er heel onrustig van.

Je zou de huisarts kunnen vragen of je een 24 uurs meting mag doen. Dan krijg je een kastje mee naar huis, die je hartritme registreert.

5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mijn hartslag in rust is altijd rond de 50 maar bij twijfel kun je altijd even de huisarts contacten.

6. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,224
    4,456
    113
    Female
    Mijn man lag laatst in het ziekenhuis voor iets onschuldigs, werd voor de zekerheid aan een monitor gelegd. Zijn hartslag is normaal al vrij laag, als hij slaapt zakt ie zelfs rond/onder de 40. kon geen kwaad werd toen gezegd, behalve dat de machine elke keer alarm sloeg :roflmao:

Wel is toen zijn bloeddruk ook gemeten, die was toen goed. Arts zei dat hij wel uit moest kijken met bloeddruk verlagende activiteiten en dat als hij s ochtends bijvoorbeeld vaak duizelig op stond, hij de huisarts moest bellen.

Shay25 and suus1983 like this.
  7. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

Jan 17, 2018
    1,961
    932
    113
    Female
    Mijn conditie is goed. Ik loop 3 keer per week hard, meestal 8 km per rondje. Maar dat is pas sinds kort. Tot juni deed ik niet aan sport. Toen ben ik begonnen met hardlopen en heb dit dus opgebouwd tot 8-10 km.

Ik heb geen klachten volgens mij. 40 slagen per minuut en de huisarts vindt dit oké? Dan zal het bij ook wel goed zijn.

3 keer in de week hardlopen en wandelen met de hond :D Maar dat hardlopen is dus pas sinds juni. Daarvoor sportte ik niet.

Heb jij dit altijd gehad? Zonder klachten?

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Soms zelfs onder de 40 hoor, als hij slaapt bijvoorbeeld.
    Als je je zorgen maakt kun je altijd een keertje langsgaan natuurlijk, beter zekere voor het onzekere nemen, maar het klinkt mij niet heel gek in de oren.

9. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Altijd weet ik niet, maar de afgelopen 2 jaar wel. En altijd zonder klachten.

10. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

Oct 16, 2018
    2,811
    2,501
    113
    Female
    Mijn man sport echt heel weinig en heeft volgens de artsen ook een sportershart, waar we regelmatig om lachen.
    Zijn hartslag is ook regelmatig rond de 50 en als hij slaapt lager, zo laag dat ik af en toe even check of hij het nog doet ;)
    Dan wordt hij altijd wakker en zegt hij; ik leef nog! hahahahaa

chrystel73 likes this.
  11. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,174
    4,485
    113
    ik weet niet wat te laag is. Mijn hartslag is gem. In rust 51 bpm. Sommige dagen zit ik rond 46 in rust. Ik denk dat dit tijdens mijn slaap is. Ik heb niet het idee dat het extreem laag is. Heb verder ook geen klachten ofzo.

Wat ik me wel voor kan stellen is dat de hartslag meting via je pols wat minder nauwkeurig is dan via een hartslagband.

12. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    Je kan dit zelf instellen in de gezondheidsapp. Hier kan je kiezen tussen meldingen onder de 40, 45 of 50. ik heb ook een hele lage hartslag vaak 45 of lager in rust icm een lage bloeddruk ook nog eens.
    De huisarts gaf ook hier aan dat het geen kwaad kan alleen moet de bloeddruk niet te laag worden.

13. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ik heb nog nooit een waarschuwing gehad, dus denk dat dat standaard onder de 50 staat ingesteld? Mijn conditie is momenteel niet heel goed, maar mijn rusthartslag is meestal rond de 55 spm, ik heb even gekeken en de laagste meting vandaag was 52 spm en hoogste 77 spm (ben nog niet heel actief geweest deze zondag ;)), watch zegt dat mijn rusthartslag gemiddeld 56 spm is vandaag. ‘s Nachts draag ik hem niet, dus geen idee wat mijn hartslag is als ik slaap.

14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Bij mij is mijn hartslag in rust ook onder de 50, mijn Garmin geeft hier nooit een melding over.

15. Merlino

Merlino Fanatiek lid

Sep 21, 2021
    2,285
    3,965
    113
    Female
    Ik heb in rust ook een hartslag van 45-50. Hoort gewoon bij me denk, ik zou me ook geen zorgen maken als ik jou was.

Maar wat ik me nu zit af te vragen: wat voor melding krijg je? Ik heb niet zo’n horloge, maar is het een piep? Of net zo’n kabaal als een Amber alert? Gewoon belangstelling hoor!

16. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

Jan 17, 2018
    1,961
    932
    113
    Female
    Ik heb de Apple Watch 's nachts nooit om, dus dan weet ik niet hoe hoog mijn hartslag is maar waarschijnlijk wel lager dan overdag.

17. evaleana

evaleana Fanatiek lid

Nov 2, 2021
    4,878
    6,405
    113
    Hier ook onder de 50 in rust. Bij slaap gaat hij nog lager, maar de Apple Watch neemt dat niet mee in de berekening van je gemiddelde hartslag in rust.
    Ik heb ooit (voor iets totaal anders) in het ziekenhuis gelegen, aan een monitor en toen werd me ook gevraagd of ik bv flink sportief ben - dan zien ze dat vaker. Ik ben dat niet ;) Maar mijn bloeddruk is gewoon prima, ik heb verder geen klachten, dus was het niet iets om me zorgen over te maken.

18. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

Jan 17, 2018
    1,961
    932
    113
    Female
    Ik krijg een bescheiden klingeltje te horen via mijn horloge en een melding in beeld:
    IMG_3799.jpeg

Merlino likes this.
  19. Merlino

Merlino Fanatiek lid

Sep 21, 2021
    2,285
    3,965
    113
    Female
    O gelukkig! Ik had opeens zo’n visioen over onze generatie over 40-60 jaar. Dat we dan niet eens rustig kunnen overlijden omdat onze Apple Watch ons dan “wakker” schreeuwt…

Zuul, GossipGirlxoxo and Gymgirl like this.
  20. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,495
    8,417
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:

Share This Page