De laatste paar weken trekt Ilias tijdens het drinken zijn hoofdje erg ver naar achteren, waardoor hij als het ware aan de tepel trekt. Die voelt niet fijn, maar ik denk ook dat hij de tepel niet goed vast heeft zo en dus ook niet goed drinkt. Eerst deed hij het wel goed. Dan hapte hij mooi over de tepel heen en had zo ook een deel van het tepelhof in zijn mond. Maar nu dus alleen de tepel. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb al geprobeerd om hem steeds los te halen en opnieuw aan te leggen, maar hij blijft het doen. Ik heb ook geprobeerd om mijn hand tegen zijn achterhoofdje te houden, zodat hij niet naar achteren kan. Ik duw dan zelf dus niet. Maar toch werkt dit averechts en ik heb het idee dat hij het heel vervelend vindt. Iemand nog tips?
Duurt het lang voor je een tsr hebt? Misschien doet hij zijn best maar duurt het hem te lang voor er melk komt? Wat als je hem dan de andere kant geeft? Blijft hij dit dan doen?
Misschien is het de tsr. Ik heb sinds vandaag zo'n neusspray. Was eigenlijk bedoeld voor het kolven, maar ik zal het thuis ook eens proberen... Als Ilias te onrustig doet (veel loslaten) dan leg ik hem wel eens naar de andere kant. Soms doet ie daar dan alsnog onrustig en soms ook niet. Ik heb ook het idee dat dit vaak is, omdat ie moet poepen, maar het niet lukt. Je ziet hem dan ook wel persen.
Ja, die spray kan je inderdaad proberen (ik heb dan binnen een minuut de boel aan het stromen en moet dus alles eerst klaarzetten, voor ik ga kolven ). Dat van dat winden / poepen herken ik hier ook. Stijn ligt altijd vreselijk te winden als hij drinkt en kan daar ook onrustig van worden (en ik van die lucht whahaha). Nou poept Stijn met geluk eens in de 2 wk dus tjah...voor lucht in zijn darmen heeft ie geen plaats Ik hoop dat je de oorzaak vindt!
Man man, die spray! 2-5 minuten van tevoren, yeah right. Ik voelde het al binnen een minuut! Dus inderdaad eerst klaarzitten en dan sprayen.
Mijn dochter doet dit ook en bij mij ligt het niet aan de tsr. Ze moet gewoon poepen, ze trekt als een wilde aan mijn tepel en is erg onrustig totdat ze haar hele broek vol poept. Daarna is ze rustig maar moet ik haar rechtop houden en gelijk verschonen anders zit het overal. Daarna drinkt ze rustig verder.
Ik herken dit van een niet directe tsr. Was slechts een fase, dat trekken. Poepen nooit onder het voeden, altijd na gelukkig!