Stuwing dag 6 - baby lijkt voldoende te hebben aan 1 borst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miepens, 4 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Afgelopen zondag ben ik bevallen van mijn dochter. Bij mijn 2e dochter is het in de kraamweek niet goed gegaan met de borstvoeding en heb ik steeds achter de feietn aangelopen, omdat ik te weinig melk gaf aan mijn dochter.

Nu ben ik vanaf het begin na de geboorte heel alert geweest om mijn borsten te stimuleren. Zeker de eerste dagen (toen ze zo misselijk was en moe van de bevalling) heb ik gekolfd als ze niet wilde drinken. Ik gaf/geef om de 3 uur een voeding. Ze mag eerder komen, dan krijgt ze ook de borst, maar als ze later dan 3 uur komt, dan wordt het mijn verzoek.

Toen de misselijkheid wegnam, werd het kolven minder, maar ik heb nu 2 dagen mijn borsten 1x per dag leeggekolfd na een voeding. Eergisteren kolfde ik nog 75cc en gistern 110cc. Aangezien dat behoorlijk veel is, volgens mij, had ik besloten om vandaag niet te kolven, omdat ik niet te veel voedingwil gaan krijgen.

Maar zojuist bij de voeding wilde ze maar 1 borst drinken. En volgens mij dronk ze die niet eens leeg. Aan de tweede borst is ze niet toegekomen. Maar ik voel wel wat spanning op de tweede borst nu.
    Zou ik dan alsnog de tweede borst moeten kolven? Druk er af?
    Of zou ik de eerste borst ook leeg moeten kolven, omdat bij de volgende voeding deze borst misschien ook weer overgeslagen gaat worden?

Mijn kraamhulp komt pas morgen vroeg, en ik twijfel nu, dus ik hoop wat advies te kunnen krijgen :). Alvast bedankt!

2. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou wel wat kolven, maar misschien niet helemaal leeg. Gewoon de druk er wat af, een voorraadje opbouwen is nooit verkeerd en met stuwing gaan slapen is ook niet fijn.

3. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Misschien even een warm compres erop. Als je nu weer gaat kolfen word er alleen maar meer aangemaakt ben ik bang

Succes!!

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.010
    6.754
    113
    zuid-holland zuid
    volgens mij mag je in je kraamperiode straffeloos kolven zonder nog meer melk te krijgen, omdat stuwing hormoon gestuurd is en nog niet op vraag-aanbod-principe werkt. Mij is dit later pas verteld en ik heb dus heel mn kraamweek voor niks met plofborsten rondgelopen ;)

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Inderdaad,gewoon even kolven.

6. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Herkenbaar!
    Druk eraf kolven kan prima, deed ik ook.
    Mijn dochter heeft vanaf de stuwing een week op 1 borst per keer gezeten.
    Kraamhulp adviseerde mij echt de andere leeg te kolven of de methode 5min ene kant, 15min andere kant en dan weer 5 min eerste kant. Veeeeelste veel gewissel en gedoe leek me dat.

Na een week ofzo was het weer genormaliseerd en dronk ze weer aan beide kanten.

Succes!

7. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Hoi allen, bedankt voor jullie advies. Ik heb uiteindelijk niet gekolfd. Afgelopen dagen nog wel, maar toen was de stuwing voorbij.

Vandaag hebben we gezien dat haar gewicht weer in de lift zit, dus mijn borsten hebben genoeg melk.

Ik heb nu met verloskundige afgesproken dat wanneer ze maar 1 borst drinkt, dat ik de andere dan leegkolf. Dit moet ik blijven doen tot ze op geboorte gewicht zit. Daarna mag ik 1 borst aanbieden, en dan is de andere een toetje.

Ik verwacht binnenkort ook de regeldagen, dus dan ben ik benieuwd hoe het drinkgedrag zich daarna gaat ontwikkelen.

Deel Deze Pagina