Afname melk bij borstontsteking?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Dolkje, 3 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolkje

Dolkje Lid

26 nov 2012
    21
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Hallo,

Sinds afgelopen donderdag heb ik borstontsteking en vrijdag heb ik van de huisarts een antibioticakuur gekregen voor 1 week.
    Mijn kindje is 3 weken en 3 dagen oud.
    Nu heb ik het idee, dat als ze aan de borst drinkt niet genoeg binnen krijgt. Ze drinkt dat heel even en valt in slaap zoals gewoonlijk en binnen 1 uur meld ze zich weer, moet ik nu bijvoeding gaan geven?

Nu ben ik alles aan het afkolven ze krijgt dan een flesje van ongeveer 80 cc. Als ze komt voor de voeding schreeuwt ze moord en brand en kan de voeding niet snel genoeg naar binnen gewerkt worden met als gevolg dat ze zich verslikt en de hik krijgt. (Dit is met de borst en fles)
    Hopenlijk kunnen jullie mij helpen.

Groetjes een bezorgde moeder

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi

Wat naar voor jou en je kindje. Het kan inderdaad heel goed dat je door de borstontsteking, en de antibiotica je productie achteruit is gegaan.

Wat kun je eraan doen?
    Neem veel rust, drink voldoende, en leg haar vaak aan, het kan best zo zijn dat ze nu elk uur wil drinken, als het voor jullie beiden te doen is zou ik daar aan toegeven. Hoe vaker de borst geleegd wordt, hoe meer melk er weer wordt aangemaakt! Dt duurt vaak 1 of 2 dagen en dan is je productie weer op het oude niveau. Dus even heel intensief en investeren.
    Door de antibioticakuur kun je gevoelig zijn voor spruw. Let daarop.
    Succes en bij meer vragen horen we het weer.

mirjam

Deel Deze Pagina