Hallo, Ik geef gecombineerde voeding, borst- en flesvoeding. Mijn kroost 'moet' dagelijks 600 cc drinken. Ze krijgt 400 cc flesvoeding. Dat betekent dat ik de andere twee voedingen 200 cc gekolfde melk moet geven. Nu hoorde ik echter dat borstvoeding sneller verteert. Daarom moet je er 20 cc bij optellen. Ik zou dus niet twee voedingen van 100 cc moeten geven, maar twee van 120 cc. Klopt dat? Groeten,
Hoi, Het klopt dat moedermelk sneller verteerd, maar je hoeft niet extra te geven. Het mag uiteraard wel! Aan kunstvoeding zit een max. aan moedermelk niet en mag je kindje net zoveel van drinken al hij wilt. Groetjes Saskia
Hoi Saskia. Bedankt voor jouw antwoord! Even een domme vraag: hoe weet je dan of je baby voldoende binnenkrijgt als hij alleen borstvoeding krijgt? Het kan toch zo zijn dat je als vrouw zijnde niet voldoende produceert...
Hoi, Je kijkt naar je kindje. - Iedere verschoning een natte plas luier. - Poept regelmatig gele poep. - Je kleintje groeit goed 100-150 gram per week. - Je kleintje is alert, vrolijk en pittig als hij wakker is. Hieraan ka je zien dat je kleintje voldoende binnen krijgt. Vertrouw op je kleintje. Die kan prima aangeven of hij wilt drinken. Aan jou de taak om hem dan op verzoek te voeden. Dan komt het helemaal goed! Groetjes Saskia