Ik heb sinds gister last van melkverlies uit mijn borsten (na MA, cytotec en curretage) Dusdanig dat ik steeds met vlekken liep, heb inmiddels pads ervoor. Sinds vanavond doen mijn borsten echter best erg zeer, ze zijn hard en zwaar, veel aders.. Af en toe begint het wel te druppelen, maar ik probeer ze zo weinig mogelijk aan te raken omdat ik bang ben dat ik iets stimuleer... Nu lees ik op internet enkel adviezen voor bevallen vrouwen; kindje vaak aanleggen, leeg laten drinken. Daar heb ik weinig aan. Weet iemand hoe ik kan zorgen dat mn borsten wat minder vol worden of hoe de melkproductie stopt? Vindt het best een vervelend kwaaltje (vooral emotioneel).. en maak me dan ook een beetje zorgen dat het erger wordt..
frommel, wat ik weet van na mijn bevallingen is het best je borsten strak inbinden, dag en nacht. Geen douchestralen erop, dat stimuleert. Geen beugels die prikken. Pads erin. Als het echt te erg word, arts bellen, er zijn pillen voor maar dat is best tuig. Veel sterkte met het verlies, en deze bijkomende narigheid.
Ik weet het ook alleen van na mn bevalling.. Heb niks ingebonden maar wel 24/7 bh aan gehad Maandverbanden door midden geknipt, nat maken , in de vriezer en daarna in mn bh stoppen... Was niet dcht handig maar goed t hielp wel Het waren net beton blokken.. Na 3 dagen werd het minder
Allereerst veel sterkte.. Ik zou naar de huisarts gaan, een bloedonderzoek om je hormonen in kaart te brengen kan geen kwaad. Vooral Prolactine zorgt voor de melkproductie, maar ook andere hormonen. Heb je een controleecho gehad om te kijken of je schoon bent? Ik heb het gehad na mijn 2e mk, niet zo hevig als bij jou.. Bloedonderzoek wees uit dat mijn hormonen niet goed waren en ik moest weer naar de gyn. Was niets ernstig, waarschijnlijk iets van overstimulatie van eitjes..Had namelijk 3 dagen voor de verwachte menstruatie een eitje van 17mm en daar ben ik nu zwanger van
Oow haha Ja de verhalen die ik hoorde over inbinden toen was echt dat je jezelf zoon beetje zou inpakken met verband ofzo haha
Bedankt voor de tips! Ik zal in ieder geval een sportbh aandoen en er ook mee slapen.. Zal vrijdag ook ff de ha bellen, morgen zijn ze dicht. Heb geen echo gehad om te zien of alles weg is, maar ga er wel vanuit, heb curettage gehad nadat er een gedeelte (van waarschijnlijk de placenta) was achtergebleven. Heb ook over 2 weken nog een afspraak met de gyn, maar hoop dat het met een paar dagen weg is.. Is geen pretje zo.. Naja.. eerst maar kijken of die bh helpt
Sterkte. Naast de strakke/sport bh helpt het ook om je borsten niet onder de warme douche te houden, maar onder een koude. Probeer minder te drinken dan normaal. Een verbandje invriezen en deze tegen je borsten aanhouden helpt ook. Mocht je het nou echt niet meer houden van de pijn, dan kun je hiervoor ook de verloskundige bellen. Gewoon op het noodnummer. Ze zijn er ook voor nazorg. En die medicijnen zijn echt troep, mijn gynaecoloog had het destijds over hartkloppingen en dergelijke. Ik heb ze toen niet genomen.
Inderdaad strakke bh aandoen met een strak topje, of zelfs 2 topjes overelkaar. Met Bh aan douchen, koolbladeren in je bh doen en inderdaad die medicijnen niet nemen is echt troep....
Hier duurde het trouwens een week en werd toen pas noemenswaardig minder. Was bizar die stuwing, van cup b naar cup g.. Dan vraag je je af of het over zal gaan. Maar gebeurt dus wel.
Je moet koude koolbladeren in je bh doen de onderste stuk weg snijden en dan die bladen knaken en in je bh doen help echt heel goed Sterkte..