Hallo, IK ben 9 dagen geleden bevallen van een prachtige zoon. Hij doet het voorbeeldig, alleen zit ik met stuwing. Twan krijgt volgens mij meer dan genoeg melk ondanks dat hij vaak maar 10-15 minuten (soms 20-25 minuten) aan 1 borst drinkt. 's nachts meldt hij zich al om de 4 uren en overdag wil hij soms wat vaker en dat geef ik dan ook. Na die 10-15 minuten kan ik doen wat ik wil maar krijg er niets meer bij. Hij ziet er ook tevreden uit en tijdens het voeden hoor ik em vanaf minuut 1 slikken. Nu is het punt dat mijn borsten nog niet leeg zijn na die 10-15 minuten drinken en dat ik ondertussen al een paar dagen last van stuwing heb. Ik ben al begonnen met ijscompressen na de voeding,maar wat kan ik meer doen? Ik wil liever niet beginnen met kolven, bang dat de productie nog meer wordt. En kan het kwaad dat ik tijdens het voeden de borst wat masseer om harde plekken weg te krijgen? Een heel verhaal alweer. Hoop snel een antwoord te krijgen,alvast bedankt!! Groetjes!
Hallo, Hoe is de situatie inmiddels bij jullie? Heeft de stuwing zicht wat opgelost. Als je last blijft houden dan kan je eenmalig in de ochtend de borsten helemaal leeg kolven na een voeding. Daarna gewoon het vraag en aanbod oppakken. Hopelijk kan je met 1 keer deze actie de "boel resetten" en niet steeds achter de feiten aan blijven lopen. Lees anders ook eens de tips over veel melk op: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Melkproductie - Te veel melk Succes Ilse