Afbouwvraagjes

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Amore1, Jan 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    1,631
    109
    63
    Female
    Hallo Ilse,

Sinds twee weken ben ik mijn BV aan het afbouwen omdat ik straks moet gaan werken. Inmiddels zit mijn dochter op 6-7 voedingen per dag. Deze zijn rond de volgende tijden (ik voed op verzoek)

1. 01.00/02.00/03.00/04.00 (deze wisselt sterk)
    2. 06.00/07.00/08.00
    3. 10.00/11.00 (flesje)
    4. 12.00/13.00
    5. 17.00/18.00 (flesje)
    6. 19.00/20.00

(soms komt ze snachts om 00.00/01.00 en om 04.00u nog een keer, dan zitten we op 7)

Inmiddels ben ik voeding 5 en voeding 3 aan het afbouwen. Echter vraag ik me af of ik de hoeveelste voeding moet aanhouden of de tijd. Zoals vandaag, Elena heeft om 13.00 voeding 4 gehad. Waarschijnlijk komt ze dus rond 16u en 19u. Als ik dan gewoon voeding 5 als flesje geef, "begrijpen" mijn borsten dit dan? Of zal ik het anders moeten doen? En als ze meer dan de 6 voedingen komt, moet ik die dan standaard als fles geven?

Alvast bedankt!

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

hoe is het met het afbouwen nu? Je bent goed bezig. Eigenlijk hoef je niet echt op de tijden te letten als je maar op je lichaam let.

In principe stop je met de voeding die het minst lekker loopt. Die laat je vallen (geeft een flesje) Je kijkt wat er met de borsten gebeurt. evt kolf je de spanning eraf als dit te erg wordt. Je kan evt wat pijnstillers nemen of koelen om de pijn te verlichten.

Na enige tijd zal je lichaam doorhebben dat er geen vraag meer is op dat moment en die voeding niet meer aanmaken. (vraag en aanbod)

Als je geen last meer hebt van het overslaan van die voeding dan bouw je de volgende af. Probeer dan wel een BV voor en na de afgebouwde voeding in stand te houden. Zo vallen er steeds meer gaten in de dag en houdt je uiteindelijk alleen de avond en ochtend voeding over. Voor sommige moeders is dat fijn en houden die nog lang in stand. Andere bouwen ook die af. Ga op je gevoel af welke je eerst wil laten vallen. daar kan ik niets zinnigs over zeggen. Dat is persoonlijk.

Succes

Ilse

Share This Page