BV loopt terug, hoe weer opkrikken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Tantan, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Hoi Ilse,

Een groot deel van mijn geschiedenis staat hier (scheelt weer typen) http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-lactatiekundige/173531-regeldag-toch-last-1e-prikjes.html (overigens bleek het idd een combi te zijn van last van de prikjes, regeldag en een sprongetje, want hij sliep een paar dagen later ineens 's nachts door en was alles weer goed).

Nu zit ik met het volgende. Vorige week dinsdag (toevallig ook de dag dat ik mijn gewone griep-prik kreeg) kreeg ik last van kiespijn. Dit heb ik kunnen "negeren" tot vrijdag. Ik ben namelijk ontzettend bang voor de tandarts en hoopte dat die kiespijn vanzelf weg zou gaan. Ik had in 4 nachten tijd maar 10 uur geslapen. Donderdagnacht toen ik om 4 uur nog steeds niet sliep van de pijn, besloot ik om naar de tandarts te gaan. Vrijdagochtend kon ik meteen terecht en mijn verstandskies moest eruit. Omdat ik dus zo bang was had ik in samenwerking met mijn huisarts besloten om 10 mg oxazepam te slikken, en de voedingen van vrijdag te vervangen door eerder afgekolfde melk (4 voedingen) en de rest van de dag te kolven en weg te gooien. Het trekken van de kies ging niet zoals het moest, er brak een wortel af waardoor de tandarts veel grof geweld moest gebruiken om de wortel eruit te krijgen. De rest van de dag was ik letterlijk ziek van deze ingreep, ik had een hele dikke kaak, veel pijn en wilde veel slapen. Hierdoor heb ik maar 2x gekolfd die dag en beide keren maar heel weinig kunnen verkrijgen (2x 50ml).

Zaterdagochtend meteen Mika weer live gevoed en hij moest nu aan 2 borsten drinken (voorheen altijd maar 1 borst per keer). Ging op zich de hele dag goed. Hij was niet ontevreden na een voeding, sliep gewoon goed, evenals zondag. Omdat ik toch graag weer wilde dat hij aan 1 borst dronk, probeerde ik na een voeding meteen de rest te kolven, in de hoop de BV weer omhoog te krijgen. Zondag ging ook goed.

Ik merkte vandaag dat Mika aan het eind van een voeding begon te worstelen aan de borst. Maar na een voeding was hij toch wel tevreden. Had vandaag ook pas weer sinds vrijdag voor het eerst weer gepoept (voorheen was dat 2x per dag). Vandaag kolfde ik steeds door omstandigheden 1 uur na een voeding. Sinds vanmiddag slik ik antibiotica, omdat mijn kaak gezwollen bleef. Hierdoor kan ik eigenlijk sinds vrijdag geen vaste voeding meer eten, ook omdat mijn kaak niet openkan. Vanavond tijdens de half 8 voeding worstelde hij al vanaf het begin. En heb ik na 10 minuten worstelen, loslaten, happen, loslaten, huilen, happen, loslaten, huilen etc een flesje afgekolfde melk gegeven wat ik vandaag en gisteren bij elkaar had gekolfd (dit was 100 ml). Dit dronk hij gulzig op.

Nu vrees ik dat door het vele slechte slapen vorige week, het niet live voeden vrijdag èn het slechte eten sinds vrijdag dat mijn productie enorm terug gelopen is. Hoe kan ik dit zo snel mogelijk weer opkrikken? Want ik wil niet dat mijn kleine ventje honger gaat lijden. En ik wil heel graag BV blijven geven (is psychisch ook heel erg belangrijk voor me). Of heeft het te maken met de start van de antibiotica (amoxiciline)? Ik hoop dat je me kunt helpen!

Sorry voor het lange verhaal!

Tanya

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Tanya,

Ik krijg de rillingen al als ik je verhaal lees, hier ook zo'n held voor wat betreft tandartsbezoekjes.

Hoe is het nu? Ik denk dat als het met jouw zelf beter gaat er ook weer meer productie komt. Je lichaam had even meer energie voor het eigen herstel nodig, dat gaat dan soms ten koste van de MM. Als je straks vaak aanlegt/kolft dan komt het wel weer goed met de procutie.

Ik hoop dat je nu al kunt zeggen dat het weer veel beter gaat!
    Succes

Ilse

3. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Hoi Ilse

Ja het gaat weer al beter. Ik heb ongeveer 4 dagen 1 uur na elke voeding gekolfd. En nu is het weer gewoon. Mika drinkt nog wel uit 2 borsten ipv 1, maar hij worstelt niet meer aan de borst. En daar ging het mij voornamelijk om. Ik heb de productie ook opgekrikt met syntocinon neusspray, omdat de toeschietreflex soms wel heel erg lang op zich liet wachten.

Bedankt voor je antwoord!

(enne, geen kiespijn meer :D)

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hoi,
    Super dat de kiespijn is verdwenen en de melk weer stroomt!

Ilse

Deel Deze Pagina