vraag

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MuscleMe, 25 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MuscleMe

MuscleMe Actief lid

16 feb 2013
    192
    3
    18
    NULL
    NULL
    ik heb ook een vraag over borstvoeding.
    mijn dochter is inmiddels 2 weken oud en het borstvoeding geven gaat iets beter. ze kan nu wat langer aan de borst drinken.
    helaas duurt het allemaal erg lang (minimaal 1 uur). ze zuigt in het begin nog door en wordt dan steeds meer moe. op een gegeven moment doet ze bijna niets meer, maar heeft nog wel dorst.
    ze valt soms in slaap, wordt er erg moe van.

Hoe kan ik binnen een half uur klaar zijn met borstvoeding geven? Hoe kan ik haar niet in slaap laten vallen?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Het is belangrijk voor mij om te weten hoe rijp je kindje is: met andere woorden: met hoeveel weken zwangerschap geboren? Hoe is bevalling gegaan?
    Kindjes die tijdens drinken in slaap vallen en vervolgens nog voeding willen kunnen dit goed leren om effectief hun voeding tot zich te nemen. Maar het ene kindje vraagt een andere benadering dan het andere. Vandaar ook mijn vraag met hoeveel weken zwangerschap ze geboren is.
    Houd haar in ieder geval dicht bij je, veel toegang tot de borst, dat is nu belangrijk voor je productie. En bel een lactatiekundige die je kan helpen een plan van aanpak te geven waar jullie samen mee verder kunnen!
    Je vindt lactatiekundigen via Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding of Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding
    Succes!

3. MuscleMe

MuscleMe Actief lid

16 feb 2013
    192
    3
    18
    NULL
    NULL
    mijn dochter is nu ruim 2 weken en is op tijd geboren. ze weegt nu ongeveer 3700 gram. we hebben al een lactatiedeskundige ingeschakeld, maar hebben hier nog geen oplossing voor.

de bevalling is goed gegaan, ze kwam mooi roze ter wereld en had gelijk een apgar score van 9 en 10.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Jammer dat dit nog niet is opgepakt met je lactatiekundige.
    Wat je doet is heel goed kijken naar haar gedrag: zuigt ze actief, prima. Valt ze stil, als in pauze, 2 x zuigen, pauze dan mag je haar activeren: praat tegen haar, aai over bol, even borstcompressie en dit vasthouden. Ze moet dan weer aanzetten tot zuigen. (en effectief zuigen, niet alleen als reactie op jouw prikkel)
    Houdt ze langer pauze dan drinken: dan wissel je haar naar de andere borst. (of afhalen en aan de zelfde borst weer aanleggen).
    Probeer te voorkomen dat ze in slaap valt de eerste 10 minuten. Valt ze toch in slaap, dan tegen je schouder en kijk het een paar minuten aan. Veel kindjes komen even 'bij' en dan weer in beweging: mag ze nog eens drinken.
    Dit activeren en wisselen wanneer ze niet doordrinkt doe je gedurende 20-30 minuten. Je zult zien dat ze na een paar dagen effectiever haar voedingen tot zich neemt.

Succes!

Deel Deze Pagina