Sonja bakker en bv....

Discussion in 'Borstvoeding' started by Mowtom, Feb 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hallo,

Jesper is nu 6 maanden oud en ik heb besloten om vanaf maandag te gaan sonja bakkeren...
    Ik weet dat het niet zo goed is om te gaan lijnen tijdens de bv, maar ik geef nog maar 1 of 2 voedingen per dag. Kan het dan ook zoveel kwaad? Ik heb besloten dat als de bv niet meer lukt door de sb dat ik het daar dan bij laat, ik heb tenslotte 6 mnd bv gegeven, iets waar ik erg trots op ben.
    Maar nu vraag ik me af als ik toch extra fruit en gewone melk en ook extra drink is het dan zo slecht? Dit zou ik bijv op een dag eten dan:

Ontbijt: 250 gram magere yoghurt, 1 appel
    Tussendoor: 1 Liga Evergreen
    Lunch: 2 volkoren boterhammen met halvarine en 1 x kaas 30+ en 1 x kipfilet
    Tussendoor: 1 plak ontbijtkoek
    Diner: 125 gram gekookte aardappelen, 200 gram bloemkool, 1 scheplepel magere jus, 75 gram tartaar, bakje rauwkost met yoghurtdressing
    's Avonds: 1 speculaasje

Stel dat ik dus bij ontbijt en lunch een glas melk extra neem en bij de tussendoortjes een extra stuk fruit. Is dit dan echt te weinig op een dag?

Groetjes van hier....

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd, die 6 maanden heb je!
    Maar ik geloof dat het prima kan zo.
    Je neemt net iets meer dan dat sb 'voorschrijft'.
    Vind overigens dat voorbeeld wat je neerzet niet eens zo vreselijk weinig. Hoorde altijd zeggen dat het een hongerdieet was.

Ik eet smorgens nooit, smiddags 2 boterhammen met jonge kaas, savonds gewoon mn avondeten. Maar savonds zit ik dan nog wel eens af en toe aan de chippies :oops: of chocolade :oops: . En dat moet je dan weer net niet doen he? Drinken doe ik thee, water, warme chocolademelk en cola light.

3. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Nee nou dat heb ik dus ook gedaan de afgelopen 6 maanden, ik heb alles gegeten wat ik los of vast kon vinden hiero hahahaha ach ja met als resultaat dat ik nu echt weer moet gaan bakkeren. Voor Jesper er was in mijn buik heb ik dat gedaan en was ik 10 kilo kwijt in 9 weken...dus helpt wel. Ja en een hongerdieet kan ik het niet noemen, alleen de eerste en de laatste week waren zwaarder...

4. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    Dat je beter niet kunt lijnen wordt meestal gezegd vanwege de afvalstoffen die dan in de melk komen, niet omdat de baby te weinig voedingsstoffen zou krijgen. Die pikt ie toch wel in. Roofbouw op jouw lijf dus. Hoe schadelijk die afvalstoffen nou precies zijn? Geen idee.

Andere reden waarom lijnen meestal wordt afgeraden is omdat het je herstel na de bevalling vertraagt. Maar in hoeverre dat na 6 maanden nog een rol speelt?

5. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    I.v.m. het vrijkomen van afvalstoffen mag je nit meer dan een halve kilo per week afvallen. 10 kilo in 9 weken zou dus erg ongezond zijn voor je kindje (en naar mijn mening ook voor jou maar goed ;)) Ik vind zelf je dagschema erg summier, en zou zeker meer eten. Buiten dat succes ermee!

6. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Hmm
    Lijkt mij niet echt een probleem.. Ik eet van mezelf niet veel meer dan dat, en geef ook bv. Okee, soms nog 2 eierkoeken extra op een dag en een handjevol paaseieren / chocolade. Maar eet t zelfde als voor de zwangerschap.

Ligt er misschien wel aan wat je normaal gewend was te eten. te snel afvallen is ook niet goed, idd ivm afvalstoffen.

Misschien kan je anders een boterhammetje extra nemen, een stuk fruit, een extra portie groente / salade? Eet je nog steeds mager, maar gaat t iets langzamer. BV zou ik gewoon nog volhouden, denk dat t je juist helpt met nog wat extra kilootjes kwijtraken.

Volgens mij is het trouwens ook zo dat als je langzaam afvalt,de kilo's beter wegblijven..

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Met BV moet je minimaal 1800 kcal eten om gezonde BV voor je kindje aan te maken. Als je dat hier mee kan halen is het prima, maar ik dnek dat je het niet gaat halen zo.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Loeki, dus eigenlijk als je zelf niet genoeg/niet goed eet, is je bv niet optimaal voor je kids? :( Hmmm :-k dit zet me aan het denken! Ik ga er zeker is op letten!

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Bolbuikje: dat denk ik niet hoor. De tekorten zijn voor jezelf (net als met de zwangershap) maar het is natuurlijk nooit verkeerd om gezond(er) te eten.

10. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Op de bv-cursus is mij verteld, dat al zou je op een dieet van marsen leven, dan nog krijgt je kindje voldoende voedingsstoffen. 't Is alleen niet gezond voor jezelf.

11. Niet meer actief

Maar je hoort toch ook verhalen over dat er dan afvalstoffen in de melk terecht zouden komen? Dat is de reden waarom ik het nog niet heb aangedurfd te gaan lijnen, hoewel ik dat best graag zou willen.
    Wie weet hoe dit zit?

12. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
  13. Nemo

Nemo Niet meer actief

Afvalstoffen zoals dioxinen en pcb's zijn opgeslagen in je vet. Als je te snel afvalt dan komen die in je melk. Ik weet niet precies hoeveel je mag afvallen per weerk voordat het ongezond is. Je mag dus echt wel afvallen alleen niet té snel.

14. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Nou morgen is de grote dag....
    ik begin morgen netjes met een yoghurtje....
    hopelijk hou ik het lekker lang vol en val ik goed af èn kan ik bv blijven geven zo lang jesper nog wil....

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oke, dan is het goed. Jij snapte geloof ik wel waa ik aan dacht. Echt ongezond eet ik ook niet, elke dag gewoon mn groente (muv af en toe frietjes), maar geen ontbijt is natuurlijk al een slecht begin en verder ook niet echt heel veel. Wel probeer ik nog altijd bij elke voeding een glas drinken te drinken, hebben ze me ooit verteld dat dat goed is ;) .

Mowtom, succes en zet m op! Hou vol!

16. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Nou ben net op de weegschaal gaan staan...en ja ik moet echt gaan sonja-bakkeren! Dus nu net mijn ontbijt en tussendoortje op...mmmm yoghurt met appel hahahaha.
    Het gaat goed komen. Ik doe het samen met Kirst die hier ook komt dus dat scheelt wel, kunnen we elkaar steunen!
    Groetjes

17. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    als ik jouw dagschema zie, dan vind ik het knap als je daar op kan leven......
    ik eet echt heel veel meer dan voordat ik zwanger was (en tijdens mijn zwangerschap ;) ) nu ik bv geef.... maar goed, heb ook geen extra zwangerschapskilo's en blijf nu gewoon op mijn normale gewicht (overigens niet dun en niet dik....)

Heel veel succes enneh.... laat je weten hoe het gaat?

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    ALs je echt gaat lijnen dan komen er idd meer afvalstoffen in je BV. Met 1800 kcal moet het mogelijk zijn om zeker 0,5 kg per week af te vallen. Maar sporten is eigenlijk de beste manier om af te vallen, vele malen eter dan lijnen.

Ik ben nu sinds 1-1-8 6 kg kwijt.

19. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Nou mensen,

het gaat nog steeds wel goed. Ik kan nog steeds 2x voeden en eigenlijk is er nog niks veranderd. Hopelijk blijft dit zo....

Maandag wegen...spannend!

20. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Spannend!

Share This Page