Bol buikje

Discussion in 'Borstvoeding' started by Leetjuuuuh, Jul 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoi dames,

Ik weet niet of ik bij het goede onderwerp zit maar goed.

Ik heb een dochtertje van bij a 4weekjes.
    Ze krijgt vanaf het begin al borstvoeding.
    Overdag kan ze wel 3uurtjes tussenhouden maar 's avonds komt ze gauw om het uur.
    Nu krijste ze best veel door de krampjes en heeft ze infacol gekregen.
    Krampjes zijn weg. Ze heeft nog wel steeds een bol buikje.
    Op het consulatiebureau zeiden ze dat dit hoorde maar ik vind het net een ballonnetje die op klappen staat. Soms denk ik er past geen voeding meer in maar ze komt toch wel. Met een tutje of pink is ze niet tevreden.
    Kan je een baby niet overvoeden met borstvoeding? Ookal komen ze zelf?
    En is zo'n bol buikje normaal? Vooral na het eten is dat.
    Ontlasting en plas is normaal en veel zoals vanaf het begin.
    Bureau zegt niks ergs maar vind het buikje zo bol.

Gr

2. Matirini

Matirini Actief lid

Jul 14, 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Ons zoontje is nu 1 jaar en krijgt nog steeds borstvoeding en soms vind ik ook dat hij een bol buikje heeft. Maar maak mij daar niet druk om want voor de rest is alles goed. Goeie plas, poep luiers, goed eten en drinken. Als dat allemaal goed is dan is er meestal weinig aan de hand.

Dat ze 's avonds vaker komen is normaal dat heet clusteren. Dan willen ze graag bij je zijn en meer drinken voor de nacht.

Met borstvoeding kan je niet overvoeden want kindjes drinken zo veel als dat ze nodig hebben.

Ik zou me niet te druk maken en blijf je twijfelen over haar buikje dan zou ik gewoon is langs gaan bij de ha.

Bol buikje kan soms ook komen van infacol, bij ons ging hij meer hikken, winden en kreeg hij last van maagzuur door infacol. Zijn we toen mee gestopt en klachten incl. Kramp waren meteen weg.

3. girly28

girly28 Lid

Oct 24, 2012
    63
    0
    0
    Hoi,

Hier ook een zoontje met een bol buikje, ook eigenlijk vanaf zijn geboorte.
    Ik ben er nooit mee bij de HA geweest, hij drinkt goed, poept en plast goed.
    Vooral na de voeding staat het mooi bol.
    Hij heeft er geen last van. Dus dan mams ook niet.

4. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bol buikje is hier nu pas net weg, hoort volgens mij gewoon bij de bouw van babytjes en dreumessen! Is in ieder geval niet het teken van te veel voeding hoor!

5. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    In het begin viel het mij ook op dat mijn zoontje zo'n bol buikje had. Toevallig dacht ik deze week (hij is nu 3,5 maand oud) dat zijn bolle buikje weg was. Hij groeit overigens netjes volgens de curve.

Share This Page