Tandjes

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Cin85, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.539
    14.058
    113
    Vrouw
    Hoi meiden,

Mijn dochter is ondertussen de trotse eigenaresse van 2 (mini) ondertandjes en een doorkomend boven tandje.
    Echter merk ik nu met voeden dat ik er last van heb. Ze bijt absoluut niet, meer ik voel wat in mijn tepel prikken om het zo maar te zeggen. Echt pijnlijk is het niet, maar meer een naar gevoel. Dochter hapt overigens prima aan. Gevolg is wel dat mijn tsr daardoor een stuk minder is geworden de afgelopen week. Op mijn werk kolf ik tussen de middag en de productie is van 160 cc naar 100-120 cc gegaan. Neusspray gebruik ik al en domperidon mag niet meer van mijn internist.
    Hoe hebben jullie met tandjes gevoed? Wordt dat gevoel minder en gaat het straks beter? Want wil wel tot minimaal een jaar blijven voeden. Daarnaast is ze bij mij een flesweigeraar dus zal ik ook wel moeten blijven voeden. ;)
    Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Mijn dochter had met 5 maanden tanden en heb ik weinig last van gehad,

Mijn zoontje heeft nu met 2 tanden, is 4.5 maand en heeft totaal niet door dat hij zachtjes moet doen! Ik voel het idd ook met drinken en meneer wil ook nog wel eens bijten bij het poepen of opnieuw aanhappen! au! ik denk wel dat onze borsten gaan wennen aan het langs schuren van tandjes.. ik hoop vooral dat mijn zoontje door gaat hebben dat bijten echt niet mag ;)
    ik hoop het ook minimaal een jaar vol te houden :)

kolf je niet minder doordat je dochter minder drinkt? zie dat ze al 10 maanden is, dan wordt het langzaam minder omdat ze over gaat op andere voedings middelen

3. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    ik voed mijn dochter van 3,5 met natuurlijk een heleboel tanden en mijn zoontje van 1,5 met ook al heel wat tanden! ik heb er geen last van! in het begin voel je het soms maar dat is ook omdat je het zelf weet en er op let, dat wordt vanzelf minder. dat komt ook omdat je tepels er toch een beetje aan wennen.
    tuurlijk hebben ze welleens hebben gebeten maar dat doen ze nu allebei niet meer!
    gelukkig want dat doet wel pijn! haha
    je kunt dus prima doorvoeden met tanden... maar zorg er wel altijd voor dat je kindje flink aanhapt.
    als het bij mij nu pijn doet dan hebben ze een te klein hapje en moeten ze even opnieuw aanhappen of de borst is leeg dan krijgt (mijn jongste de andere borst/ en mijn oudste vertel ik dat de borst leeg is en dan stopt ze)

hopelijk heb je er wat aan en ga je nog heerlijk lang doorvoeden!

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.539
    14.058
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Het klopt inderdaad dat mijn dochter al wat aan het afbouwen is, maar dit lag echt aan mijn tsr.
    Gelukkig gaat het al wat beter, zo niet dan ga ik wel een paar dagen extra tussendoor kolven om de productie weer op te krikken. Heb bij mijn zoon tenslotte tot een jaar ft gekolfd dus die paar dagen overleef ik wel.
    Ik denk dat ik gewoon aan het gevoel van die tanden moest wennen, gelukkig bijt ze niet dus daar ben ik erg blij mee.
    Jullie ook nog veel plezier met voeden! Hier wil ik iig een jaar volmaken en erna laat ik het aan mijn dochter over hoe lang ze nog wil.

5. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een zoontje van 7 maand met 6 tandjes.
    Ik voel niets. Gelukkig! Maar misschien komt het omdat ik nog steeds met tepelhoedje voed.
    Sms bijt hij aan het einde, als hij klaar is en doen roep ik heel hard au en dan kijkt mij verschrikt aan.

Deel Deze Pagina