9 maanden toegeleefd naar een wonder

Discussie in 'Vlindertjes vanaf 25 weken' gestart door Starshine21, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starshine21

9 nov 2013
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik wil hier ook graag mijn verhaal vertellen.

We hebben 9 maanden toegeleefd naar een wonder. Na een vrijwel vlekkeloze zwangerschap zonder lichamelijke klachten is een wonder ons vorige week helaas ontnomen.

5 november zaten we op 41 weken en 1 dag. Bij een reguliere controle zijn we door de verloskundige doorgestuurd naar het ziekenhuis omdat het hartje van onze kleine onregelmatig ging. We maakten ons nog geen zorgen en waren voor zover mogelijk klaar voor een bevalling. In het ziekenhuis hebben we een uur geluisterd naar het hartje, niet helemaal regelmatig maar voor ons gevoel nog goed aanwezig. Totdat er opeens paniek was bij de artsen, het hartje was opeens niet meer vindbaar en het was onduidelijk hoe het met onze kleine ging.

Met spoed ben ik naar de operatiekamer gebracht voor een keizersnee. Tot aan de operatiekamer hebben we er geen moment bij stil gestaan dat er iets mis zou kunnen zijn of dat er nog iets mis kon gaan. Binnen 5 minuten was onze kleine man er al uitgehaald en zonder dat ik het besefte was het helemaal mis. Onze kleine is 20 minuten gereanimeerd maar het hartje is helaas niet meer gaan kloppen.

Het ene moment hebben we het hartje nog kunnen horen en het andere moment was het al te laat. Er zat zo'n korte tijd tussen dat het echt heel onwerkelijk is dat dit heeft kunnen gebeuren. Het ziekenhuis noemt de situatie nog onverklaarbaar, dat zal wellicht zo blijven.

Na een paar dagen in het ziekenhuis zijn we inmiddels weer thuis en vandaag was de crematie, een mooi afscheid samen met familie. Ik zal nu lichamelijk en mentaal nog moeten herstellen na dit onwerkelijke verlies.

We zijn ouders geworden, maar we voelen ons geen papa & mama. We hebben onze zoon Joey niet mogen leren kennen. Hij is er wel geweest, maar heeft het leven niet gezien. Felicitaties voelen daarom voor ons niet fijn, er is alleen maar een leegte van een ventje wat een droom is gebleven.

Mijn man en ik zijn gelukkig een heel sterk team. Maar dit verdriet en gemis is onbegrijpelijk. Samen kunnen we wel goed praten en onze kinderwens blijft. We zullen echter wel geduld moeten hebben ivm lichamelijk herstel na een keizersnee, een half jaar of jaar verder lijkt nu zo ver weg.

Het is nog maar een week geleden maar die oncontroleerbare emoties zijn heel naar. Overdag gaat het wel, we moeten samen door en zijn heel blij dat we elkaar nog hebben. Maar 's avonds nemen emoties de overhand en word ik heel verdrietig. Ik weet dat het tijd nodig heeft, maar nu zou ik het liefste de tijd vooruit spoelen.

Voor iedereen die dit verdriet ook kent heel veel sterkte! Ik hoop dat het helpt om dit even op te schrijven. Door de verhalen op het forum weet ik dat ik niet de enige ben die dit heeft meegemaakt en dat er nog een leven voor ons ligt waar we wat van moeten maken. Hopelijk is een kleine ons in de toekomst alsnog gegund.

2. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.154
    33
    48
    Vreselijk :(

Hij heeft jullie papa en mama gemaakt, alleen hebben jullie nooit mogen ervaren hoe mooi dit is..

Gefeliciteerd en gecondoleerd... Wat een achtbaan van emoties moet dit zijn...

Heel veel sterkte om dit ooit een plekje te geven

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje, en gecondoleerd met dit hele grote verlies!

Joey heeft jullie papa en mama gemaakt, en wat is het leven dan hard dat jullie hem mogen zien opgroeien.....

heel veel sterkte!

4. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Wat vreselijk zeg!
    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen,
    Dit is zo oneerlijk :(

5. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Wat ontzettend oneerlijk. Ik heb tranen in m'n ogen bij het lezen van je verhaal. Hier zijn geen woorden voor. :( Heel erg veel sterkte en neem je tijd voor het herstel en het verlies. Wat fijn dat jullie elkaar zo kunnen steunen.

6. iss7

iss7 Lid

8 mei 2012
    49
    0
    0
    Winkelmedewerkster parttime
    Gecondoleerd met dit vreselijke verlies!!

7. megacarls

megacarls Niet meer actief

Gecondoleerd en ontzettend veel sterkte! Ik hoop dat vandaag, ondanks intens verdriet, het ook een mooie dag is geweest.

Knuffel!!

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik ken het verhaal helaas :(:(

Heel veel sterkte met dit inmens grote verdriet.

Uit het oog, maar ooit en te nimmer uit jullie hart!! :(:(:(:(:(

Dikke knuffel

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Verschrikkelijk wat jullie overkomen is. Hier in de familie ook van dichtbij meegemaakt.. Neem de tijd om hier mee om te gaan, en verdriet is niet erg meis dat hoort erbij! Blijf samen sterk en ik hoop echt dat jullie in de toekomst mama en papa mogen worden van een 2de kindje dat wel bij jullie mag blijven..

Sterkte!!

10. Twixxy

Twixxy Actief lid

6 feb 2013
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas weet ik precies hoe je je voelt!
    Voor ons nu bijna een jaar geleden dat ons dochtertje in m'n buik, met bijna 40 weken, is overleden.
    Het is verschrikkelijk en het verdriet is groot.
    Het verdriet word minder en jullie kindje krijgt een mooi plekje in je hart, voor altijd!

Ondertussen ben ik nu weer zwanger, 25 weken en wat is het dubbel.
    Zo veel geluk en ondertussen ook nog dat verdriet.

Gecondoleerd en heel veel sterkte! Liefs

11. eenwens

eenwens Actief lid

14 apr 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd..

12. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Gecondoleerd met dit verlies... Wat verschrikkelijk moet dit zijn. Heel veel sterkte voor nu en in de toekomst.

13. Starshine21

9 nov 2013
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie lieve reacties!

Fijn om jullie berichten te lezen. Ik moet het verdriet toelaten en tijd zal het nodig hebben, wel heel lastig. Ik ben veel te ongeduldig terwijl ik weet dat het nog maar iets meer dan een week geleden is. Een leegte overvalt me in vlagen en het is echt naar om geen controle te hebben over je lichaam & emoties. Vandaag van alles geprobeerd ter afleiding: tv, spelletje, computeren. Soms gaat het beter en soms lijkt niets te helpen tegen het verdriet & gemis. Fysiek kan ik helaas nog geen afleiding zoeken, maar ik moet het ook maar gewoon laten komen en weet gelukkig dat de dipjes weer gevolgd worden door betere momenten. Ook is het al fijn dat de betere momenten op de dag overheersen op dit moment, dan voel ik me ineens weer heel sterk.

Ik weet dat het voor iedereen anders is maar als jullie nog tips hebben of ervaringen met verwerken dan hoor ik het graag. We hebben nog een lange weg te gaan voordat we opnieuw kunnen dromen van een klein wonder.

@Twixxy: een nieuwe zwangerschap is voor ons nog ver weg maar lijkt me inderdaad heel dubbel. Probeer ervan te genieten en ik wens je alle geluk toe.

14. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat verschrikkelijk om mee te maken, zo oneerlijk.. Heel veel sterkte en kracht gewenst.

15. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Heel veel sterkte :(

16. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik wens jullie heel veel sterkte toe, heel oneerlijk dit.

17. Humava

Humava Niet meer actief

Jeetje wat vreselijk oneerlijk.:( heel veel sterkte.

18. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Gecondoleerd met het verlies van jullie zo gewenste kindje. Vreselijk en wat een ellende wat jullie hebben meegemaakt. Wat nu een mooie periode in jullie leven had moeten zijn is veranderd in een nachtmerrie, een intens verdrietige en lege periode.... Ik wil jullie heel veel sterkte en kracht toewensen om hier samen doorheen te kunnen komen.

Het heeft mij erg geholpen bij de verwerking om een album te maken voor jezelf. Met foto's, gedichtjes, teksten wat je er maar in kwijt wil.

19. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Woorden schieten te kort...
    Wat vreselijk oneerlijk dat jullie zoontje niet bij jullie mocht blijven.
    Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe.

20. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Wat een afschuwelijk verhaal. Wij hebben onze dochter vorig jaar juli verloren na 32 weken. Het is zo vreselijk moeilijk. Inmiddels hebben we weer een dochtertje erbij. We genieten volop maar t verdriet om I* is er uiteraard ook nog steeds. Het verdriet wordt zachter, jDe eerste maanden zijn het moeilijkst. Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina