kolven bij prematuur

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door mj24, 31 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb twee dochters in het Vu ziekenhuis liggen die met zo'n 26 weken zijn geboren. ik kolf nu 7x per dag minimaal zo'n 300 ml per keer. Ik krijg nu al de flesjes niet meer ingevroren. we hebben al een extra vriezer gekocht maar die is vol. mijn meiden eten natuurlijk nog niet zoveel.

nu was mijn vraag of ik terug mag naar 6 voedingen misschien zelfs 5 voedingen per dag? en of ik straks dan wel weer als ze meer gaan drinken terug kan gaan naar 8 voedingen, of verpest ik dan mijn productie hoeveelheid?

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    eigenlijk wordt er aangeraden om minder vaak te kolven. zeker wanneer je productie goed op gang is. vaak zie je dat het anders ook niet vol te houden is voor je. en op en neer naar het ziekenhuis en kolven en toch ook weer een beetje je leven oppakken. dit vraagt erg veel en je hebt nog een lange weg te gaan.

op zich zou ik adviseren als je het vol kunt houden om naar 5 keer per dag te gaan. wanneer de kinderen dadelijk zelf gaan drinken stimuleren zei de borsten weer extra en zou het vraag en aanbod principe moeten werken zodat je lichaam dan weer meer aan gaat maken.

succes

3. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben nu terug gegaan naar 5x kolven per dag, maar heb uit mijn linkerborst nu de helft minder melk dan uit mijn rechter, is dit erg? bij elkaar heb ik nogsteeds zo'n 300ml per kolf beurt.

4. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    Op zich zie je heel vaak dat je ene borst meer produceerd dan de andere borst. dus op zich is het niet zo erg. wanneer het verschil echt heel groot is kun je de melkproductie aan de linkerborst weer iets verhogen door wanneer je links begint met kolven, daarna de rechterborst te kolven en dan nogmaals terug naar de linkerborst en hier weer kolven tot de melkstroom ophoud. hiermee kun je de melkproductie links weer iets verhogen.

Deel Deze Pagina