Afgelopen zondag ben ik bevallen van onze zoon Sam*. Nu heb ik sinds gister enorm last van stuwing en melk verlies. Ik heb al 24/7 een bh met strak topje erover aan, maar verlicht niks. Voelt gloeiend, en enorm gespannen. Het ziekenhuis gaf aan dat ik kon bellen als het te erg was, maar ik heb geen idee wat normaal is en wat niet. Zijn er dames die hier ervaring mee hebben?
Gecondoleerd met het verlies van jullie zoontje. Het maakt niet uit of dit normaal is of niet. jij hebt er veel last van en ik ben van mening dat het niet nodig is om in julllie situatie zoveel last te hebben van stuwing. Er bestaat medicatie die je kunt innemen. Ik zou even bellen met de verloskundige/gynaecoloog Heel veel sterkte
Gecondeleerd..... Heb je geen medicatie gekregen? Hier zit je natuurlijk niet op te wachten, dus ik zou bellen en vragen om de medicatie om de productie tegen te gaan. Sterkte
Bedankt allebei. Ze hebben heel erg getwijfeld of ik medicatie moest krijgen. Vanwege de vele bijwerkingen, en alle zooi die ik in de 4 dagen ziekenhuis ( weeen remmers, weeen opwekkers, ruggeprik, narcose, oxytocine) al gehad had, hebben ze geadviseerd om het eerst zo te proberen. Maar als ik jullie begrijp kan ik beter bellen dus.
proficiat met de geboorte van *sam* en tevens gecondoleerd met het verlies van jullie mannetje tja die medicijnen... de een werkt het goed voor en de ander heeft van de bijwerkingen meer last als van de stuwing. anders probeer eens koolbladeren in de vriezer te leggen (of nat maandverband in de vriezer en die dan in je bh doen. flink paracetamol slikken. let je wel op dat je geen enorme harde bulten/schijven in je borsten krijgt en of koorts?
Allereerst sterkte! Wat vreselijk dat je na je verlies ook dit nog hebt. Bij was was t gelijk over toen Darryl* overleed. Bij mijn andere zoon medicatie gehad om t te stoppen. Het werkt goed, maar helaas heel veel bijwerkingen gehad. behalve de kool bladen en de strakke bh dag en nacht heb ik geen aanvullende tips, maar misschien zou je behalve een arts eens een lactatie deskundige kunnen bellen wie weet heeft zij tips.
Bij mij heeft de stuwing 3 dagen geduurt en toen was het over. Ik heb ook 24/7 een strakke bh aangehad en ben gaan douchen met bikinitop aan. Daarnaast ook gekoeld met icepacks en vooral niet aanzitten want als je het wegmasseert dan heb je even verlichting maar dan bevorder je de melkproductie en wordt het daarna weer erger. Sterkte.
Wat ontzettend verdrietig Om borstvoeding af te bouwen, kan je saliethee drinken. Dat schijnt met een dag of 3 te werken. Denk dat het in jouw geval dus ook effect kan hebben en het is een natuurlijke troepvrije manier. sterkte..
Dank jullie wel voor de reacties. Inmiddels ben ik er aardig aan gewend geraakt. Het is nog niet minder, lijkt wel of ik siliconen heb laten plaatsen! De melk spuit er letterlijk uit als ik mijn bh verschoon, of de pads verschoon. Ach ik zie het nu maar zo; weet in ieder geval dat ik borstvoeding kan geven mocht ons ooit een kindje gegund zijn... De koude maandverbanden heb ik geprobeerd, maar dat ging enorm gloeien zodra de kou eraf was. Kool nog niet geprobeerd. Ik hoop eigenlijk dat het na het weekend afzakt. In 1 borst zitten wel wat verhardingen ( is ook de borst die het meest 'actief' is), maar voelt niet gloeiend of zo. Moet waarschijnlijk toch maandag de afdeling bellen waar ik ontslagen ben ( verloskamers/gyn high care) omdat ik buikpijn blijf houden en af en toe iets verhoging heb. Dan kan ik gelijk even vragen hoe het zit met de borsten... Ze zeiden in het ziekenhuis wel al dat ik er grote kans op had. Ik heb kleine borsten, en dan schijnt de stuwing vaak heel erg te zijn. Ach als dit alles zou zijn...