stuwing voorkomen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door nina73, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nina73

nina73 Nieuw lid

18 dec 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Begin juli is onze zoon geboren na een keizersnede. De borstvoeding is er moeilijk gegaan.
    Nu ben ik weer aan het werk en is de baby 2 nachten bij zijn grootouders. Op de dagen dat hij er niet is, heb ik last van stuwing (ondanks dat ik 4 keer kort – 10 a 15 minuten per x- heb gekolfd, daarna voelt het al hard aan) Overigens kolf ik per dag- zonder baby- wel zo’n 6 a 7 keer per dag) Ik ga dan in een warm bad – dan stroomt het er langzaam uit en neem paracetamol, maar is het te voorkomen als de baby er niet is?

Puntsgewijs zal ik vertellen hoe het gegaan is met borstvoeding geven
    - Ik kreeg de baby niet gelijk aangelegd na de geboorte waardoor voeden zeer moeilijk ging
    - baby kon tepel niet vinden dus voeden met tepelhoedje
    - d.m.v. kolven productie op gang proberen te houden
    - kunst en gekolfde melk gegeven, baby spuugt dus johannespitmeel
    - met tepelhoedje spuugt baby ook, dus voordat ik borstvoeding geef johannespitmeelbrood geven
    - na 3 maanden dronk de baby zonder tepelhoedje, maar niet alle voedingen ( om 0.30 krijgt hij nog een flesje afgelolfde melk)
    - sinds 3 weken weer aan het werk: baby is 2 nachten uithuizig
    - na 1 dag al last van stuwing

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Ik snap het niet helemaal. Heb je last als de baby wel bij je is of juist als hij weg is.
    Hoe dan ook; het goed legen van de borsten blijft de belangrijkste voorwaarde.
    Het kan wel zijn dat een kolfapparaat de melk minder goed uit je borst krijgt dan je baby. Is dat wat je bedoeld??

Je kunt tijdens het kolven extra meemasseren zodat ze beter geleegd worden. Mocht je een trage toeschietreflex hebben dan zou je aan de huisarts een recept voor syntocininspray kunnen vragen. dat bevordert het toeschieten.

Het lekker leegmaken van de borsten is de beste methode tegen stuwing en ter voorkoming van een ontsteking.

succes
    linda

Deel Deze Pagina