Hoi! Vraagje: de eerste maanden maakten wij de fles altijd klaar door de fles te schudden (Nutrilon standaard met Nutriton). Dit ging altijd goed, alleen zat er vaak veel schuim in de fles. Sinds enige tijd maken we de fles op een andere manier klaar, namelijk door hem te roeren. Eerst de voeding er door heen, roeren en dan de Nutriton er door heen. Nu hebben we geen schuimende melk meer. Gister en vandaag heb ik de voeding en de Nutriton van tevoren gemengd, en toen in 1x bij het water gedaan. Alleen, voor mijn gevoel is hij meer gaan spugen (of nou ja, spugen... mondjes terug geven) sinds we de fles roeren in plaats van schudden. En vandaag spuugt hij ineens heel erg veel, zijn truitje is helemaal doorweekt! Hij heeft er verder geen last van, blijft er gewoon bij lachen en het ruikt ook niet zuur. Het ziet er ook vrij waterig uit. Zou dit kunnen komen omdat we de fles anders klaar maken? Dat de Nutriton niet helemaal goed verdeeld is ofzo? Heeft iemand hier ervaring mee? Groetjes!
ik ben kraamverzorgster en wij hebben geleerd dat wij nooit mogen schudden dan krijg je teveel schuim lucht in de fles meer kans op darmkrampjes wij zwenken het altijd of roeren het dus met een vorkje kan het niet zijn dat je iets teveel voeding aan m geeft? en een mondje terug spugen doen veel babys als het maar niet met een hele golf is meis
Dank je wel voor je reactie! Ik zit zelf ook te denken dat hij misschien iets teveel krijgt, sinds die tijd krijgt hij namelijk ook 4 flessen van 210+7. Het is even lastig om te bepalen wat het is, omdat we en de flessen opgehoogd hebben, de flessen op een andere manier zijn gaan klaarmaken en hij ook nog ziek is geweest (net weer beter gelukkig). Morgen toch eens iets minder aanbieden, we proberen dat eens. Dank je!
Alsje ja ik denk dat t door t ophogen is ieder kindje is anders misschien kan hij het nog niet allemaal aan dan probeer je eerst een dag 10cc minder te geven laat m dat eerst verwerken spuugt hij niet meer?dan geef je overmorgen weer 5 of 10cc bij en als hij dan weer gaat spugen blijf je hem voor lopig 10cc minder geven t kan bijna niet door t anders klaarmaken je doet t juist heeeel goed succes laat t me nog even weten groetjes
Ik zou Nutriton niet mengen met de poeder, maar gewoon in de fles doen nadat de voeding aangemaakt is. Ik denk dat je het beste resultaat krijgt als je de gebruiksaanwijzing volgt.
Ik meng ook de nutriton en voeding vooraf in een torentje en dan gooi ik het er ineen keer bij, en idd dan roer ik het door, maar ik gebruik Omneo voeding en daarbij wordt het ook geadviseerd eerst met elkaar te mengen. Toch is het vreemd, het lijkt mij dat het niet uit moet maken wat betreft het spugen, ik roer de voeding omdat ik heb begrepen door het schuim de krampen kunnen verergeren. Het zal denk ik idd toch aan de hoeveelheid liggen, of misschien drinkt hij te snel?? Groetjes
Wij geven ook Nutrilon standaard en Nutriton.. Als we alles van te voren gemengd in de fles doen spuugt hij ook veel meer.. Als we eerst fles maken en warm maken en daarna nutriton erdoor doen spuugt hij bijna niet.. Roeren zou beter resultaat moeten geven omdat er dan minder lucht in zit en dus minder krampjes.. Als L. krampjes heeft spuugt hij wel veel meer trouwens..