Stuwing

Discussion in 'Miskraam' started by Mirre, Aug 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Zo'n 2 weken geleden begonnen m'n borsten enorm te gloeien/branden.
    Ook kreeg ik melk/vocht drupjes eruit.
    De huisarts zegt stuwing (miskraam 10 juli gehad na een zwangerschap van ongeveer 7 weken)
    Ik vind het zo vreemd dat na zo'n relatief korte zwangerschap de borsten al zover waren dat er melk/vocht uit kwam.

Wie heeft ook stuwing na haar miskraam gehad?
    En waren jullie toen ook zo kort zwanger??

Liefs , Mirre

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Tjonge jonge alsof een gewone miskraam nog niet genoeg is krijg jij er dit ook nog bij.
    Ik heb hier geen ervaring mee en kan je dus ook geen antwoord geven op je vraag, wil je wel sterkte wensen.

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @Nemo
    Dank je wel.
    Opzich gaat het nu wel met m'n borsten gelukkig...het is -denk ik- aan het afnemen nadat m'n menstruatie op gang is gekomen.
    Maar vroeg het me af of anderen het herkennen of dat ik -weer eens- anders ben :(

Mirre

4. mummy

mummy Bekend lid

May 26, 2006
    664
    0
    0
    Ja je bent anders ;) Nee hoor, haha, ik heb geen stuwing,maar heb nog wel af en toe pijnlijke borsten. Ik hoop dan dat ik zwanger ben ofzo, maar weet dat dat (nog) niet kan, of voelbaar kan zijn...
    Op zich ook best logisch, want er gebeurt (ook tijdens de eerste weken) zoveel in je lichaam dat ik me kan voostellen dat je borsten zich ook aan het ontwikkelen/voorbereiden waren.

5. evon

evon Actief lid

May 18, 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
    hey ik was bijna 11 weken toen ik te horen kreeg dat het vruchtje bij 6 weken gestopt was ....pijnlijke borsten heb ik al die tijd wel gehad...maar geen stuwing.

6. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @Evon
    pijnlijk waren m'n borsten ook! (gedurende de korte zwangerschap)
    Onder de douche staan/die straal ...AUWIE :confused:
    Maar die stuwing na de mk..vreemd! :(

7. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Vreemd is het niet hoor. Ik heb na mijn miskraam vorig jaar (pas 5 weken) een kleine week na de tijd ook stuwing gehad en er kwam ook vocht/melkachtige vloeistof uit mijn tepels.

Na een gewone bevalling komt de melkproductie op gang als de placenta verwijderd is, oftewel: je lijf krijgt een seintje om te gaan voeden.
    Hoe pril een zwangerschap ook is/was, nadat er een innesteling is geweest wordt practisch meteen een begin gemaakt met de aanleg van een placenta. Dus ook als de (beginnende)placenta wordt verwijderd, hetzij na een spontane miskraam of na een curretage, krijgt je lichaam eenzelfde signaal. Het is wel afhankelijk van de hoeveelheid hormonen in je lijf of er ook werkelijk andere processen in je lijf worden gestart.
    Niet iedereen heeft dus last van zere borsten met afscheiding uit de tepels, maar raar is het dus ook niet.

Groet van Kiki

8. Fatna

Fatna Actief lid

Aug 23, 2005
    168
    0
    0
    Hoi Mirre

Ik heb een jongetje verloren na 20 weken, de dag nadat ik " bevallen" was begonnen mijn borsten ook onwijs te stuwen, dit heeft ongeveer twee weken geduurd en toen was het over.......het is misschien niet hetzelfde omdat ik al verder was dan 7 weken maar vogens mij beginnen je borsten al in een vrij vroeg stadium te met melkklieren aan te maken en de een heeft nou eenmaal wat meer melk dan de ander dus daar kan het ook aan liggen!

Fatna

9. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Kneep net even in beiden tepels (als test..de hele wk niet gedaan omdat m'n borsten niet meer branden/gloeien), maar kwam nog steeds een druppel witte melk uit de ene tepel :(
    en uit de andere iets meer heldere vloeistof :(
    Had nu toch wel verwacht/gehoopt dat het weg zou zijn!
    Zit immers alweer voor/tegen/na de 2e eisprong na de mk.

Share This Page