4 weken geleden heb ik een zwangerschapstest gedaan. 3 zelfs, en alle 3 waren positief. Het is een ongeplande zwangerschap, en ik weet niet precies hoe lang ik zwanger ben. (Ik denk zelf dat ik nu rond de 10 weken zit.) Ik heb toen mijn huisarts gebeld, maar die was met vakantie en ik mocht naar de vervanger. De vervanger wou mij doorverwijzen naar een gyneacoloog. Hij kon dit niet telefonisch regelen, hij moest een fax sturen met mijn gegevens, en dan zouden zij mij bellen voor een afspraak. Dit alles is 2 weken geleden en ik heb nog steeds geen telefoontje gekregen. Ergens op een internet site heb ik ook gelezen dat je zelf zonder doorverwijzing naar een verloskundige kunt gaan. Klopt dit? Of duurt het altijd lang voordat ze je bellen voor een afspraak? Of is het het verstandigst om mijn huisarts nog eens te bellen? Bedankt! Groetjes Yvonne
hoi Novy, gefeliciteerd met je zwangerschap. Als jij verder goed gezond bent is er geen reden om naar de gynaecoloog te gaan. Het duurt vaak lang voordat je wordt teruggebeld door het ziekenhuis, als het al gebeurt, want er raakt wel eens wat kwijt. Ik zou het volgende doen: bel maandag je huisarts (die vervanger is ook goed) en vraag of je ook onder controle mag bij een verloskundige. Als hij dat goed vindt bel je zelf een verloskundige op bij jou in de buurt. Kijk op de website www.knov.nl en kies de link websites, vervolgens verloskundige praktijken. Dan zie je welke er bij jou in de buurt zijn. Of kijk in het telefoonboek. Als hij het nodig vindt dat je bij een gynaecoloog onder controle gaat, vraag dan of hij die verwijzing nog eens wil faxen en bel zelf het ziekenhuis op voor een afspraak bij de gynaecoloog, dan weet je zeker dat het in orde komt! Mirjam