Hallo allemaal Ik vroeg mij af of mijn babytje nu al een identiteitsbewijs nodig heeft? We wonen relatief dicht bij de grens, dus over de grens gaan we regelmatig. Vanaf wanneer is het verplicht? Nu al? Of pas als je echt op vakantie gaat???
Zodra je de grens over gaat en er naar gevraagd wordt moet je het kunnen laten zien. En het is dan ook meteen verplicht.
jeetje wat vroeg! En hoe moet dat dan? Zo'n id bewijs is 5 jaar geldig, als hij nu met babyfoto erop staat zeggen ze dan niet over 1/2/3/4 jaar in het buitenland, " dat is hem niet"???
Nee, dat zeggen ze dan niet. Hopelijk . Het is overigens een dure grap, bij ons net zo duur als een grote-mensenpaspoort .
Onze dochter is 26-07 geboren, we gaan voorlopig niet over de grens. maar inderdaad vroegen we ons af wanneer het nodig is.
Ik heb er ook al 1 voor mijn dochter van 8 maanden, ivm de vakantie! Duur grapje inderdaad, 30 euro geloof ik!
In Nederland is het niet verplicht, maar zodra je naar het buitenland gaat wel. En als je die fotomraar vindt... Je moet ook de lengte opgeven.
jep zo gauw als je de grens over gaat in het nodig. bij mijn zoon staat er 70 cm geloof ik en mijn dochter staat er met 60 cm op. gelukkig hebben wij het voor 1 jan laten doen toen waren ze nog 9 euro nu 40 euro hier in de gemeente
ghehehe...mijn dochter heeft een paspoort van toen ze 6 maanden was....de douanier vorig jaar keek wel ff 2x..maar verder kunnen ze er weinig aan doen! tis een geldig document........ wel duur idd..zoonlief heeft er nu ook een. Maar ff terug op ts, ja je moet nu al een paspoort...zelfs ter identificatie in nl geloof ik..of is dat vanaf latere leeftijd? Groetjes, Miranda
In Nederland is de identificatieplicht vanaf 14 jaar maar als je dr grens overgaat is het officieel verplicht. Wij hebben hem aangevraagd toen we op wintersport gingen toen dochter 4 maanden was, lengte 56 cm Inmiddels al vaker mee op vakantie geweest en dat is prima gegaan.
Wij wonen net over de grens in Duitsland... en idd ook hier al vanaf 3 maanden ofzo allebei een eigen IDkaart. En ook hier klopt er inmiddels geen hout meer van Maar het schijnt zelfs zo te zijn dat bepaalde biometrische kenmerken altijd gelijk blijven, dus daar aan kan een douanier altijd zien of het het juiste kind is.
ja hoor, manlief is engels, dus wil gewoon in geval van nood, zonder nadenken op het vliegtuig kunnen stappen richting schoonfamilie Dus dochter ging al met 6 weken op de foto! Das lastig hoor, want je hand mag er niet op staan, maar kind moet wel recht op . Dl is inmiddels bijna 3, maar vorige week nog geen probleem geweest bij de douane ben nu 8 maanden zwanger, dus zal over een maand of 2/3 wel weer de gang naar het gemeentehuis maken. Ben heel benieuwd hoeveel het inmiddels kost!
^met de ogen open en een neutrale blik ook nog zeker lyso? En dat op commamdo bij een fotograaf in de winkel
Mijn zoon had zijn eerste paspoort toen hij 10 weken oud was en dochter was 13 weken oud.. leuke foto's... Opletten bij volgende reizen, soms doen ze erg vervelend als de foto echt niet meer lijkt (zoals bij ons maar gelukkig lijken de kinderen wel erg op ons)
Tip.... wij hebben onze oudste op een wit laken in de maxi cosi gezet en de fotograaf op een stoel erboven..... foto is gewoon goedgekeurd hoor. Bij de jongste was het iets moeilijker.... ik weet zelf dat mn vingers op de foto te zien zijn.... voor een ander lijkt het alsof ze heul dikke oorlellen heeft
das wel een goeie ja! Zal hem onthouden voor de 2e! @cygnet, daar was ik ook altijd bang voor, maar nog geen problemen gehad gelukkig! Was dat op schiphol?
Mijn dochter staat met een big smile op de foto. Tot 6 jaar is dit geen probleem. Ook heel geinig in haar paspoort staat niet in staat tot ondertekening (ofzoiets)