Eelt op tepel?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Myo, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myo

    Myo Fanatiek lid

    11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Hallo,
    Mijn dochtertje stopte met 10 maanden abrupt met drinken. Het bleek dat ik opnieuw in verwachting was! Hierna heb ik nog 2 weken gekolfd. Het liep zo hard terug dat dat voldoende was om af te bouwen. Enige tijd later merkte ik tijdens het douchen dat 1 tepel erg ruw aanvoelde. Bij nadere inspectie zag het ruwe gedeelte er geel uit. Het "eeltige" gedeelte ziet eruit als aarde dat door de droogte gebarsten is (kan het niet anders omschrijven). Het is dus niet alleen oppervlakkig, maar lijkt ook wat dieper te zitten. Ik heb er verder helemaal geen last van, geen jeuk of pijn. Maar ik vraag mij toch af of dit normaal is en of het geen problemen gaat geven straks met opnieuw borstvoeden?

    Ik heb nooit last gehad van spruw of iets dergelijks en ik heb 10 maanden met een tepelhoedje gevoed.

    Bedankt alvast!
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

    gefeliciteerd met je zwangerschap. Mooi dat je je dochter zolang hebt kunne voeden. Ik kan er niet echt iets van maken, eelt kan het niet zijn. Een eczeemplekje? Jeukt het of schilfert het?
    Het kan verder geen kwaad lijkt me, houd in de gaten of het verandert. Als het heel droog is kun je er wat lanoline of bepanthen op smeren.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina