stuwing

Discussion in 'Kraamtijd' started by Mamaloi, Sep 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Wat ontzettend naar zeg, dat je er zo ziek van bent geweest :(

En verder sluit ik me volledig aan bij dirksmama; het is écht niet waar dat je met een ontsteking, antibiotica en pijnstilling niet mag voeden. Ik heb zelf een infectie na de bevalling gekregen, kreeg gigantische dosis AB, stevige pijnstilling, en voeden was geen enkel probleem (heb het aan diverse gynaecologen gevraagd en twee lactatiekundigen).

2. Mamaloi

Mamaloi Lid

Aug 27, 2013
    41
    2
    8
    Fulltime day job !! En drnaast mama van 1 mooie do
    Oost-souburg Zeeland
    Nou helaas ik ben er nog steeds niet beter van. Flinke ontsteking. Wat betreft de bv aan ons meisje geven voel me er toch enigzinds een beetje onzeker over dus heb ik het maar niet gedaan. Ik heb een kleine hoeveelheid in gevroren en dat mort dan van de week mee naar de arts. Het kan nl ook nog zijn dst er bij mij wel melk is maar dat de waarde gewoon niet goed zijn. Althans dat het niet genieg bevat. Ik heb op mijn 18e mijn borsten laten verkleinen. Vanwege de enorme omvang was ik biet in staat om te kunnen sporten. Nee ik was geen 'overgwicht' maar een jonge meid met cup E de een voelt zich gezegend ik vond het een last. Niet kunnen genieten van men paarden of van een uurtje sportschool en men rug o hou maar op. Maar ik heb eig. Als ij er op terugkijk men hele leven al gedoe met men borsten gehad. Ik heb elk half jaar ren borstonderzoek geen pretje... bij ons in de fam komt ook veel borstkanker voor dus extra voorzichtig. Vandaag mey een dikke pijnstiller in men mikk zelf de kleine de fles gegeven dus ik ben weer trots op mezelf!!! En als het vandaag mee zit ga ik voor t eerst in 2 en een halve week naar buiten. Misschien zelfs een rondje wandelen maar nu eerst nog eventjes een dutje doen xxx

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    He wat naar dat je nog steeds ziek bent.
    Nu je vertelt over je borstoperatie is het plaatje wat duidelijker voor me. De lidtekens van binnen kunnen er voor zorgen dat de melk moeilijker wegkon, so wie so, na een borstverkleining ben je veel gevoeliger voor borstontstekingen, ook zonder zwangerschap (leuk he, dat vertellen ze je niet voor de operatie :( )
    Kraamzorg heeft overduidelijk heel veel steken laten vallen bij je begeleiding, ze hadden rekening moeten houden met je borstoperatie.

Ik weet niet wat je denkt dat een arts kan doen met je ingevroren moedermelk?

Ik wil wel even een misvatting die je blijkbaar hebt nog rechtzetten: borsten kunnen hooguit minder melk gaan maken na een borstoperatie, maar de kwaliteit van de melk blijft optimaal voor een baby. Het is niet zo dat na een operatie de overgebleven klieren opeens minder voedzame melk gaan maken.

Maar goed in jouw geval was de productie zo te zien geen probleem, je bent een van de weinige vrouwen die ondanks een borstoperatie toch eht veel elk maakt. Beetje gemiste kans, je had waarschijnlijk de eerste weken je kind gewoon zelf kunnen voeden.

Het probleem van zware borsten ken ik. Ik had 70F/G. Bij mij heeft het zich op natuurlijke wijze opgelost. Na kinderen en aantal jaar borstvoeding zit ik nu op 80D. De rugpijn kon ik eerder al aanpakken met Mensendieck.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Trouwens, wat een schitterende namen heeft je dochter!

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,946
    113
    Female
    Wat naar allemaal...ik weet hoe het is, 3x borstontsteking gehad, en bij nr 4 mocht ik fijn onder het mes om een abces open te laten maken aaaaahhh:$

Maar...ALTIJD door kunnen voeden, ook met het abes, nee juist met het abces.
    Mijn ervaring: vaak zeggen artsen al nee terwijl ze de details helemaal niet kennen.
    Het is bizar, TS, hoeveel foute borstvoedingsinfo jij in deze korte periode hebt gehad.
    Hopen nu op een snel herstel!:p

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,946
    113
    Female
    Precies. Hier lag dochter na de keizersnee ook aan de borst, terwijl ik nog half high van de morfine was

TS, je hebt een kort kijkje kunnen nemen in "onze" wereld. Je kan het enorm treffen met verpleegkundigen, kraamhulp, verloskundige, consultatieburo
    Maar...zoals je zelf hebt gemerkt, hetg kan ook de andere kant op. En als je dus graag bv wil geven en je loopt tegen problemen aan...dan is het soms niet makelijk de juiste hulp te vinden in het circus van foute adviezen. Gelukkig bestaan er lactatiekundigen die je dan weer op het rechte pad kunnen brengen

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En ook als je geen bv wilt geven kun je door de onkunde en verkeerde adviezen aardig in de puree raken.

Share This Page