groente en borstvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by wendietjuhhh, Jan 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendietjuhhh

Jun 27, 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,.
    Vorige week is ons zoontje met 31 weken geboren. Nu hoor ik opeens dat je op moet passen met bepaalde groente ivm darmkrampen. ik heb rond gezocht op internet maar het komt erop neer dat bijna niets mag. wat mag ik eigenlijk wel hebben qua groente?
    groetjes wendy

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi Wendy,

Gefeliciteerd met je kindje! Hoe gaat het nu bij jullie? Hoe oud is je mannetje inmiddels?
    En heb je in de tussentijd nog iets van groenten op?
    Dat klinkt wat flauw misschien. Je mag de meeste groenten gewoon eten hoor. Kijk gewoon met Hollandse nuchterheid naar je eetpatroon. Ik zou liever zien dat je boerenkool met knoflook eet dan iedere dag iets van de snackbar om het zo maar te zeggen.
    Natuurlijk is het zo dat darmpjes moeten rijpen, aan de andere kant: ze moeten ook wennen. Als je nu niets eet stel je het gewoon uit. Doe het dus gewoon met mate. Ook verschilt het nogal waar kindjes op reageren: wat de ene baby wel goed kan hebben geeft bij de ander klachten. En soms zijn het gewoon krampjes zonder aanwijsbare reden. Ik zou zeggen: eet zoals je tijdens je zwangerschap deed, dat was je kindje gewend!

Veel succes, geniet van je kindje!

3. wendietjuhhh

Jun 27, 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

bedankt! hij is inmiddels 33 weken en doet het goed!
    ik eet eigenlijk nog geen koolachtig iets. de kinderarts raadde me het toch af gezien hij nog zo klein is. over paar weken kon ik wel eens wat proberen. dus daar hou ik me dan ook maar zoveel mogelijk aan! bedankt voor je antwoord!
    groetjes wendy

Share This Page