Stuwing

Discussion in 'Borstvoeding' started by Tamar, Sep 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    Ik ben de borstvoeding aan het afbouwen, maar heb behoorlijke stuwing vooral links. Dat is ook de borst waar ze het meeste van dronk!
    Ik zit nu op 4 flessen en 2 x borstvoeding, nu hoor ik van vriendinnen dat ze in 1 x over zijn gegaan op de fles, lijkt erg heftig voor jezelf.

Wat zijn jullie ervaringen?

En hoe snel hebben jullie afgebouwd?

Gr Tamar

2. Female

Female Niet meer actief

Mag ik vragen waarom je wilt stoppen met bv?

Groetjes

3. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Volgens mij adviseren ze je met het afbouwen voor elke voeding die je laat vallen/vervangt een week tijd te nemen voor je de volgende weer gaat vervangen. Schijnt inderdaad wel pijn te doen als je 'cold turkey' stopt. Wat ik ook veel hoor nu om me heen, is dat mensen een injectie krijgen waardoor het gelijk stopt. Maar of ze dat gewoon doen of alleen met een medische reden en of er bijwerkingen ofzo zijn, geen idee.

4. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

Jun 1, 2007
    372
    0
    0
    Heeeeeeel langzaam. Ze is nu bijna 2 en een half jaar en ze drinkt nu ongeveer om de dag 1 ochtend voeding. En ik heb geen last gehad van stuwing :)

Als je last hebt van stuwing bouw je ws te snel af. Ik zou het wat rustiger aan gaan doen anders zit je zometeen met een borst ontsteking en dat wil je niet, geloof me.

5. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,841
    0
    36
    Ik ben inmiddels ook begonnen met afbouwen, heb vrij snel de voeding van 10 uur sochtends en de voeding van 1800 uur savonds eraf gehaald maar merk wel dat mn borsten meer gespannen zijn als voorheen. Neem nu maar wat meer de tijd om het af te bouwen. Maar een week voor een voeding vind ik wel heel veel. Hoop met 2 weken toch dat ze volledig opd e fles zit aangezien ik dan weer moet werken. Van het weekend haal ik er ngo een voeding af, kijken hoe mn borsten dan reageren....

6. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    Ik ben aan het stoppen met de borstvoeding omdat ik altijd al de planning heb gehad om het zo'n 6-8 wkn te geven, maar helaas ging het niet helemaal vanzelf. De eerste week was al moeilijk, ze dronk slecht vooral rechts. Na 3 wkn kreeg zij spruw en als gevolg daarvan kreeg ik een borstontsteking. De borstvoeding leek meer op een gevecht!
    Nu kijk ik het een beetje aan wanneer ik er nog een fles vanaf haal (als mijn borsten weer ontspannen zijn en gewend zijn aan de nieuwe situatie zeg maar)
    Maar ik vind het geen pretje, steeds op nieuw die stuwing, maar goed het hoort erbij! Jolijn heeft het nog moeilijker met die darmkrampjes echt heel zielig!

Ik vraag me dus ook een beetj af wat voor haar fijner is sneller of langzamer afbouwen?

Gr Tamar

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een week per voeding is niet heel veel maar het minimum dat je moet aanhouden. Voor je borsten is het beter als je 10-14 dagen uittrekt per voeding. Liefst ook niet meteen een voeding helemaal afbouwen, maar liever eerst een aantal dagen half geven en dan pas helemaal afbouwen.
    Hoe sneller je afbouwt hoe meer stuwing je krijgt, hoe meer trauma je borstweefsel oploopt en hoe groter de kans op theezakjesborsten.

Gewoon heel rustig aan doen is echt het beste.

Als je werkt werk je meestal niet 7 dagen per week 24 uur per dag. Je hoeft dus, als je niet wilt kolven, in principe alleen de voedingen onder werktijd af te bouwen. De rest kan later wel.

8. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,841
    0
    36
    Vanaf dat Vera geboren is krijgt ze al een combinatie van borst / fles voeding... Aangezien ik toen geen stuwing had verwacht ik dit nu ook niet... Wel wat gespannen maar meer ook niet.

Inmiddels krijgt z enu alleen nog de vroege ochtendvoeding de borst en heb nagenoeg bijna geen last meer gehad.... Waarschijnlijk omdat er ook niet meer veel voeding inzit...

Aangezien ik onregelmatig werk heb ik de keuze gemaakt om helemaal met de bv te stoppen :)

Share This Page