Ik krijg sterk het gevoel dat mijn BV terug loopt of in ieder geval de kwaliteit.... Sinds vorige week werk ik. en sinds 3 dagen is Dano ineens heel vroeg wakker s'ochtends namelijk om 6 uur al, dan voed ik hem. Normaal kwam hij om 7:30 of zelfs pas om 8u. Nu is hij na een voeding van 20 minuten ineens niet meer tevreden lijkt wel. blijft zoeken en gaat zelfs huilen soms, vooral de middag en avondvoedingen. Normaal krijgt hij rond 19:30 een voeding, dan om 20:30 nog een beetje en dan rond 20:45 a 21:00u naar bed. zo ook vanavond. Maar ineens begon hij om 22:10 te huilen. ik pak hem op en meteen begint hij te zoeken naar mijn borst, ik heb hem dus net weer zitten voeden. Terwijl hij al bijna een maand voor 21:00u in bed ligt.... Ik ben heel bang dat alles terugloopt omdat ik vaak smiddags kolf, en ik kolf nooit wat hij drinkt. dus dan passen mijn borsten zich aan aan de minimale vraag. Hij heeft gisteren zijn 2e vaccinatie gehad, maar het spoken s'ochtends vroeg begon daarvoor dus al. wat denken jullie? en hebben jullie misscien tips? vaker kolven kan niet op t werk...... Ik word er een beetje verdrietig van het idee dat ik hem niet kan geven wat hij nodig heeft.
Hoi Angel Eyes, Hè, wat balen zeg! Daar kun je best onzeker van worden... Maar ten eerste: de kwaliteit van je melk is nóóit slecht. Dingen als 'te weinig voedingsstoffen' en dergelijke zijn regelrechte fabeltjes! Daarnaast gaat het met kolven er niet zozeer om dat je precies kolft wat hij drinkt, maar meer dat je borsten wel een seintje krijgen dat er weer vraag is. Dat gebeurt door het kolven zelf, niet zozeer door de hoeveelheid. Toen ik laatst moest regelen ging ik om de 2 uur 5-10 minuten kolven. De hoeveelheden waren niet meteen hoof, maar binnen een paar dagen schoot de totale opbrengst van een dag erg omhoog. Ik zie dat Dano 4 maanden is. Dus ik denk aan de 4 maanden dip. Een periode waarin ze gaan regelen, onrustig zijn. Als je op het bv-forum op de term zoekt krijg je erg veel resultaten... Daarnaast ben je gaan werken zeg je, dus kan het ook zijn dat hij mamahonger heeft, bij je wil zijn, en wat is er nou fijner om bij mama te zijn aan de borst? En het kan ook nog in combinatie met regeldagen zijn... Ik denk dat het even doorbijten is meid, maar dat het helemaal goed gaat komen.
@ stranger dankje voor je reactie! Ik had vanochtend weer genoeg melk om 150 cc af te kolven en hem daarna te voeden. dus de ochtenden gaan prima. die 4 maanden dip zat ik ook inderdaad aan te denken. Ik ga doorbijten, zet nu elke nacht mijn wekker, en s'ochtends vroeg. en de ochtenden ben ik altijd thuis misschien moet ik dan maar gewoon sochtends mijn productie omhoog gooien dmv die methode die jij noemde. ik heb weleens gehoord dat de hoeveelheid melk van de late middag voeding het het eerst af laat weten als de productie omlaag zou gaan. Dat zou ook de eerste voeding moeten zijn die je eventueel laat vallen als je overstapt. maarja. Ik kolf gewoon wel genoeg en laat hem s 'avonds wel lekker vaak aan de borst. Ik hoop alleen dat hij vanavond wel tevreden is want vanavond ben ik aan het werk. ik laat een voeding extra achter, maar hoop dat het lukt. Mijn vriend is thuis met hem.
Misschien heeft het met het weer te maken... Gobe heeft tussen 22.30 en 7.00 4x gedronken. Terwijl hij normaal om 19.30 voor het laatst drinkt en dan weer om 6.00 Niet teveel stressen, gewoon zo vaak aanleggen als mogelijk, evt. op jou verzoek. Grote kans dat het met een paar dagen-weken weer gewoon goed gaat. Kan zóveel oorzaken hebben dat wakker worden en willen eten...
Ik had hetzelfde probleem 3 weken geleden, Annika kwam ineens weer 's nachts. Ik had alles in een keer - 4 maandendip - ongi - weer werken - Annika ziek - enz. het heeft zich nu weer genormaliseerd, dus er is hoop. Als Annika nu 's nachts komt krijgt ze een beetje opgewarmd water, dan drinkt ze misschien 40 cc en dan slaapt ze verder. Dat kan mijn man ook doen.
Bestaat er ook een 6 maanden dip? Dylan komt sinds vorige week ook weer 1 à 2 keer per nacht, en overdag om de 2 à 3 uur. En ik kolf op m'n werk nog maar max. 120 cc, terwijl het anders toch wel 160 cc was. Heb net gekolfd. 60 cc. Niet leuk
nou... wel een 6 maanden sprong geloof ik dus misschien is ie aan het regelen? wat het kolven betreft snap ik dat niet... ben je misschien moe?
ik ken het... maandenlang net te laat naar bed en vroeg er weer uit is slopend! Probeer anders wat bij te slapen op de dagen dat je niet werkt en als Dylan slaapt. Is echt beter voor de bv! (en ook lekker! )
Misschien zit het ook wel tussen de oren Heb net weer 100 cc gekolfd, terwijl ik normaal 's avonds met veel moeite 80 cc kolf.
Wat vervelend zeg! Het kan ook nog een na reactie zijn van de inenting (had mijn kleintje ook), mijne loopt nu ook te spoken en ik krijg ook steeds het idee dat ze tekort krijgt! Hoop voor je dat het weer normaal wordt en anders heb je zeker je uiterste best gedaan hoor!
Ik heb het de afgelopen 2 weken ook gehad. Volgens mij echt een 4 maanden dip. Maar nu heeft het zich echt weer gestabiliseerd.
Met 4 en 6 maanden heb je weer regeldagen. Heel gewoon dus dat ze onrustiger zijn en vaker aan de borst willen.
ik ben wat meer gerustgesteld door jullie reactie's ik moet echt zeggen dat het nu alweer beter lijkt te gaan ook met de hoeveelheid die ik kolf. elke dag gaat dit omhoog. al met al vind ik het nu ik sinds kort weer werk wel best zwaar allemaal. het zal wel even wennen zijn hoor. werken, KDV, oppas, kolven voeden pfff. ben ook echt helemaal op nu savonds.
Fijn dat het beter gaat Angel Eyes. Dylan is nog steeds aan het regelen. Of kan het zijn dat hij meer komt omdat ie niet zo lekker is? Het kolven gaat wel goed nu.