Stuwing

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door grasspriet84, 15 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grasspriet84

grasspriet84 Niet meer actief

Hoi meiden!

Ben bezig met mijn koffer voor het ziekenhuis en heb op mijn lijstje 'een strakke bh' staan. Ik ga nl flessenvoeding geven en geen borstvoeding. Ik heb wel een sportbh, maar deze is van voor mijn zwangerschap. Mijn cupmaat is ondertussen groter geworden (van C naar E).

Zou ik dan een sportbh moeten kopen met cup E (de maat die ik nu heb), omdat ik lees dat na de bevalling je borsten nog groter worden?

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik had na de bevalling mijn sportbh's aan van voor de zwangerschap. Zat lekker strak! Deze hoef je niet gelijk na de bevalling aan.. pas als je last krijgt van stuwing.. Toen was ik alweer een dag of 5/6 verder

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik heb gewoon de bh's gebruikt die ik in mijn zwangerschap ook gebruikte.
    Stuwing kwam hier ook pas met 5 dagen. Heb er 1 avondje last van gehad. Daarna was de pijn weer over. :)

4. grasspriet84

De bh's uit mijn zwangerschap zijn met beugels en geen cups. Heerlijk! Kan iet zonder. Al merk ik wel dat het verschilt. Een t-shirt-bh met beugel (je wilt toch soms iets mooiers aan) zitten niet erg comfortabel.

Ik doe dan in elk geval mijn sportbh van voor de zwangerschap in mijn koffer :) Zal ook nog eens gaan zoeken naar een tweede bh.

Ook heb ik gehoord/gelezen dat bladeren van Chinese kool in je bh zou helpen? Of appelstroop in een boterhamzakje en deze licht invriezen. Zo krijg je gel en kun je gemakkelijk in je bh doen.
    Nog meer tips? Geven ze in Nederland ook medicijnen tegen stuwing? Ik weet dat men dat in België wel geeft.

5. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Hier bij borstvoeding stuwing, in principe zelfde middeltjes om te gebruiken. Kraam vroor hier halve kraamverbanden (doordrenkt in water) in zakjes in, die kun je vervolgens in een (hydrofiel) washandje in je sportbh stoppen.

Verder is witte kool idd ook eentje, bladen kneuzen van tevoren. Deze zelf niet gebruikt, vind het te gedoe ivm voeding/kolven.

Succes ermee!

6. grasspriet84

Stukken kraamverband invriezen is ook een goed idee! Dank je!

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Zakjes vullen met appelstroop en dat invriezen; heerlijk koud en blijft vervormbaar, waardoor je ze dus bv in je bh kan stoppen! En als ze ontdooid zijn, gewoon weer de vriezer in.

Ook handig later bij kindjes die hun hoofd stoten etc ;)

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Gekneusde koolbladeren werkte goed hier. En idd ook natte maandverbandjes in een kommetje in de vriezer leggen.

Ik leefde in mijn bh. Ook douchen kon ik beter met bh doen zei de kraam. De warme straal niet te lang op de borsten en na het douchen snel bh wisselen.

Ik had een aantal fijne sportbh's die ik gebruikte. Die droeg ik ook al aan het eind van mijn zs. Zonder beugel in elk geval, zodat je er ook lekker mee in bed ligt.

Ik heb best wel last van stuwing gehad, maar na 2 dagen was het weg.

9. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    De kraamzorg deed de zoogcompressen uit de kraampakket met boterhamzakje in de diepvries.. toen ik er een keer last van kreeg, kon ik die koude dingen even bij me in de bh stoppen.. koud maar het werkte wel haha

Deel Deze Pagina