Huh? Rare cyclus

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by puk1987, Aug 25, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. puk1987

puk1987 Actief lid

Sep 5, 2012
    149
    0
    16
    verpleegkundige
    Hoi hoi,

Even een vraagje omtrent mijn cyclus. We zijn sinds 6 maanden bezig voor een 2de kindje. Al meer dan een jaar gestopt met de pil. Ik heb vrijwel alle maanden een cyclus van 32 dagen gehad en 2 weken daarvoor een eisprong met ovulatietesten. Afgelopen maand geen positieve oculatietest kunnen zien, inmiddels ben ik een week "overtijd" en heb 2 negatieve zwangerschapstesten. Ik heb vorige week wel alle symptomen van menstruatie gehad maar dit is dus niet tot een menstruatie gekomen (krampen etc). Ook verlies ik veel wit slijm wat normaal rond de eisprong is......kan het zomaar zijn dat mijn cyclus ineens totaal veranderd is?

Mvg,

Puk

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Puk,

Ik snap je verwarring. Het gebeurt wel eens hoor, dat een vrouw ineens een keer een ander cyclus heeft dan anders. Wellicht is er toch geen eisprong geweest, zeker omdat je ook geen positieve ovulatietesten hebt gehad. Meestal word je dan weer na een maand ongesteld. Als je nog niet ongesteld bent geworden, is het verstandig om af te wachten tot je vo,gend eenstrautie. Je kunt je ovulatie weer proberen op te sporen met ovulatietesten.
    Mocht je zwanger zijn, verwacht je positieve testen, dus dat lijkt me niet waarschijnlijk helaas.

Groetjes Brigitte

3. puk1987

puk1987 Actief lid

Sep 5, 2012
    149
    0
    16
    verpleegkundige
    Hallo Brigitte,

Hartelijk dank voor je reactie. Helaas nog geen spoor van menstruatie dus ik wacht nu maar af tot eventueel volgende menstruatie. Indien dit al te lang gaat duren dan klop ik maar even aan bij de huisarts! Nogmaals dank voor je reactie, is in elk geval geruststellend dat het niets raars is😉

Share This Page