stylingproduct voor jonge peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MadeInUSA, 27 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.792
    113
    Dochterlief heeft een mix van onze haarsoorten - en komt uit op fijn donkerblond haar met een grove slag erin. Omdat ze toch wel erg professor piek werd, met ontembare afstaande krullen onderaan haar haar, is van de week de schaar erin gegaan, en ze heeft een lekker pittig maar wel echt meisjesachtig kort koppie gekregen.

Het lijkt me leuk om dit bij gelegenheden aan de achterkant van wat volume en krul te voorzien door een beetje stylingproduct voor krul, net als de kapper gedaan heeft (maar ik ben ook niet van plan om nu direct kappersproducten aan te schaffen). Wie heeft een goede tip voor een geschikt stylingproduct van de drogist voor een peuter?

2. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    ik lees mee. Ik heb van de week wel een proefje van de kapper gekregen maar zo'n potje komt rond de 20 euro uit en dat vind ik een beetje te gek. Dus ik ben ook op zoek naar iets wat bijv van de kruidvat vandaan komt.

3. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Mousse, of hoe schrijf je dat?:D

Hierheb ik oudste dochter een kort bobje gegeven, wat heel goed gelukt is al zeg ik het zelf:) Ik had nog nooit haren geknipt en ben bang dat deze eerste keer echt beginnersgeluk is geweest ;)
    Ze heeft ook een slag, maar als wij haar haar borstelen als het nat is en er niets in doen wordt het een piekerig geheel. Een beetje mouse erin en wat kneden zodat de krul erin komt en het zit superleuk! (Gewoon een goedkoop huis erk mouse trouwens)

Ik spuit 's ochtends de haren een beetje nat met een plantenspuit met warm water (koud water vinden ze niet fijn) kam de boel dan door want nat gaat dit veel beter en stijl het dan met de mouse en laat het drogen.
    Ik zet ze wel in een hoge kinderstoel voor de tv, anders zitten ze niet stil:)

Ik ben heel de dag thuis met ze, dus kan hier de tijd voor nemen. De jongste heeft al best lang en dik haar en ik vind het superleuk om daar mee bezig te zijn. En zij....? Hahaha, zolang ze voor de tv zit houdt ze het wel uit :D

4. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik gebruik eigenlijk vanalles bij dochter. Geregeld van die verzorgingsolie om te föhnen, mousse, wax en als het nodig is ook haarlak om de boel in het gareel te houden.

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ik gebruikte soms van die Zwitsal gel, die is vrij dun en kan je makkelijk verwerken (en ruikt lekker).
    Nu gebruik ik van die spray om het haar beter doorkambaar te maken, van Andrelon dacht ik, roze fles. Is geen versteviger maar helpt heel goed tegen pluizen. Ruikt wel mierzoet maar bijna niet meer als het haar droog is.

6. Jolina

Jolina Niet meer actief

Die producten drogen toch allemaal haar en hoofdhuid uit? Of je dat nu al moet gaan gebruiken.... Vindt dat toch wel pittig hoor.

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Je hoeft er geen hele flessen tegelijk in te smeren, en niet elke dag opnieuw. Dan valt het wel mee.

8. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Oke lach me maar allemaal uit...maar bij onze zoon deed ik toen hij nog een baby was sudocreme in zijn haar...
    Hij had blonde pluizige haartjes en met die creme kreeg hij een klein kuifje...je kon het in model blijven doen en het zag er niet vettig of hard uit.

9. fafa

fafa Niet meer actief

mee eens. Denk niet dat het meteen "slecht" is, maar onnodig wel. Kind van 2 zal het echt dr reet roesten hoe dr haar zit, dus het is meer een ding voor mama. En dan moet je het er ook weer uitwassen... allemaal gedoe waar ik mn peuter echt niet gelukkig mee maak.

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Soms moet je wel... ook al druist het tegen het gevoel in dat je je kleine baby/dreumes/peuter zo puur mogelijk wilt houden ;)
    Onze dochter kan inmiddels ook echt niet zonder spul in dr haar. het is schouderlang maar onderin zit veel krul ( en pluis) en bovenop piekt het alle kanten op. Eigenlijk kan ik het niet los laten hangen want dan hangt het piekerig in het gezicht, en staat ook erg onverzorgd. ze zit dan ook de hele dag met haar handen het haar voor haat gezicht weg te vegen. Echt wax of mousse maakt het vettig en gebruik ik liever niet. Ik doe soms in nat haar wel wat krul creme uit zo'n pomp flesje van andrelon ( perfecte krul) of van Etos huismerk. Zo droogt het pluisvrij op en ziet het er gezonder uit en het is beter uit te kammen! Soms doe ik het ook in de droge puntjes.

11. Jolina

Jolina Niet meer actief

Druif onze dochter heeft ook enorme krullen en ik snap je helemaal ;) alleen vindt ik dat wat jij gebruikt anders dan gel mousse was of haarspray ;)

12. fafa

fafa Niet meer actief

Klinkt als de mijne. Ook pluizig en onverzorgd als het langer wordt. Iedere dag weer was een strijd om er elastiekjes of speldjes in te krijgen, want met langer haar los mocht ze van mij de deur niet uit, was geen gezicht.
    Op een gegeven moment maar een bobje geknipt, was het gezeur zat :) Nu zit er mooi grove slag in, zonder dat het pluist en piekt, zonder chemische meuk erin, en het staat nog lekker pittig ook.

Dus je "moet" niet... schaar erin kan ook :) Maar dat is ieders eigen keuze natuurlijk. En ligt aan je kind. Er zijn ook peuter die wél hechten aan lang haar, en daar ook wat stilzittijd voor over hebben. De mijne valt alleen niet in die categorie...

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Foto?! :D
    Ik twijfel soms ook enorm om het af te knippen, maar heb geen idee hoe het dan zal vallen. Nu kan ik het veilig vast binden en oogt t altijd wel goed ( vast). Haar voorste pieken zijn nog nooit geknipt, die groeien nu pas een beetje :$ het is ook nog erg dun, juist omdat haar nekhaar en pony en haar aan de zijkant nog niet helemaal zijn bijgegroeid.
    Ja, tis echt een polletje piekhaar hoor :(
    Achterin flinke slag en voorin van die gekke pieken.

En die krulcreme is idd meer verzorgend dan om te stylen, al zorgt dat er bij mijn dochter juist voor dat ik geen echte stylingsprodukten hoef te gebruiken :)

14. fafa

fafa Niet meer actief

Ik heb niet echt een goede close-up, maar hier zie je het ook wel
    2014-06-08b.jpg

maar goed... eigenlijk wat off-topic, aangezien het niet over knippen maar over stylen ging :) ;)

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    o idd heel erg leuk zeg!! Bij mn dochter is het nu veeeel piekeriger, vraag me af of het ook zo zou zitten... Het is ook nog niet goed op 1 lengte, dus misschien nog even wachten...
    Hihi, wel offtopic, maar toch erg leuk!

16. fafa

fafa Niet meer actief

Ter vergelijking, dit was vóór de schaar erin ging... is dat een beetje zoals jouw dochter? Anders ben ik ook wel benieuwd hoe erg het is :D (foto! ;))
    2014-03-09a.jpg

edit: ik zie nu dat je al een topic hebt geopend met foto :p

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik vond het oude ook leuk staan hoor! Het zit al voller dan bij die van mij :D Maar heb idd een topic geopend om daar te spuien. Anders vervuil ik deze. Sorry TS!

18. misa

misa Niet meer actief

Ik zou gewoon spul halen wat een volwassene ook voor krullen gebruikt, gewoon bij de drogist. Een lichte wax of pasta achtig spul. Spul speciaal voor kinderen werkt vaak echt niet!

Deel Deze Pagina