Niet zwemmen omdat ik me eigen schaam voor m'n lichaam. Wie nog meer?

Discussion in 'De lounge' started by beertje22, Mar 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

Jan 6, 2014
    1,615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Hallo dames!

Ik schaam me eigen voor m'n lichaam voor m'n vriend. En daardoor gaan we nooit zwemmen. Wat ik best wel mis. Soms heb ik best wel zin in zwemmen maar dan denk ik: nee, we gaan niet want dan zie ik andere vrouwen in hun bikini's etc.. en ik... ik heb geen mooi lichaam. En dus een tankini. Nu wil ik dus niet zeggen dat als je een tankini draag dat je dat een lelijk lichaam heb. Dat is helemaal NIET zo!! Schamen jullie je eigen voor je lichaam waardoor je niet gaan zwemmen? M'n vriend gaat trouwens ook nooit zwemmen. Omdat ik ook nooit gaat zwemmen. Op het moment heb ik helemaal geen tankini, maar ik heb er wel weer 1tje besteld... waarom?? Geen idee! Misschien om hem hier achter in de tuin aan te doen. Maar misschien stuur ik hem ook wel weer terug. Pff.. weet zelf niet wat ik wil...

2. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Niet voor mijn man en kinderen maar voor de andere mensen schaam ik me ook 😳. Voordat ik kinderen had ging ik ook niet zwemmen. Nu doe ik t voor m'n kinderen. Voel me nog altijd ellendig maar als ik die blije koppies zie is dat gevoel zo vergeten.
    De eerste zomerse dag kijk ik nog de kat uit de boom en dan denk ik.... Diep ademhalen en gaan haha...ik ben maar klein en flink overgewicht. Nu zwanger maar nu zwem ik niet ..nu vind ik mezelf echt n walvis😉.

Snap je heel goed hoor .. Maar ik heb t geluk me niet voor mijn man te schamen, dat lijkt me helemaal ellendig !

3. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat vind je zo lelijk aan jezelf dan? Ik ben super slank maar door hellp heb ik een hele lelijke buik, ik was in de zwangerschap 48 kg zwaarder dan nu en dat zie je. Ik heb altijd tankinis aan gehad maar 2 weken terug toch weer 3 bikini's besteld nadat ik eens goed om me heen gekeken heb in aqua mundo :) voor een moeder van 2 kids ben ik echt een lekker wijf kwam ik daar tot de conclusie haha :)
    Iedereen heeft wel wat. Maar daarom ben je niet gelijk lelijk.

4. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0
    Ja ik..

Ik zwem al niet meer sinds de geboorte van de oudste 4,5 jaar geleden :( schaam me ook, zelfs in tankini..

Ben nu hard bezig op de sportschool met maar 1 doel: zonder schaamte zwemmen met de kids!

En ik heb trouwens helemaal geen overgewicht maar ondergewicht en men denkt dus vaak " wat zeik je nu, ben lekker tevreden!!" Maar helaas zie ik dat dus zelf niet zo.. Ik schaam me echt..

Heb 3 weken geleden wel een tankini gekocht met boxer broekje als doel voor de toekomst.. Ik wil mijn kids echt het zwemmen niet ontzeggen en wil het binnekort echt proberen voor hun, maar vind het heel spannend.. :)

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja ik ook,ik heb ondergewicht, geen borsten, wel theezakjes, je kan alle ribben van me zien en schaam me er heel erg voor.

Vroeger ging ik graag zwemmen, mijn zoontje gaat graag in bad, vorig jaar een babyzwembadje gehad in de tuin en hij vond het heerlijk.
    Het zou zo leuk zijn om met hem te gaan zwemmen, hij zou het geweldig vinden.
    Maar ik durf echt niet!
    Wat voor bikini moet ik dan aandoen? Bestaan er tanktops voor hele smalle mensen zodat het niet opvalt dat ik zo mager ben?

Ik neem mijn zoontje iets heel belangrijks af, wie weet gaat hij zwembaden eng vinden door mijn fout, omdat ik nooit met hem ben gegaan. Maar ik krijg mezelf niet zo ver

Echt een rotgevoel.

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Ik heb heel veel overgewicht, heel lelijke benen en overal eigenlijk wel teveel, maar nee, ik schaam me niet.

Persoonlijk denk ik dat je, als je je door je zelfbeeld laat tegenhouden "alledaagse" dingen te doen, dat je hulp moet gaan zoeken om je zelfbeeld te verbeteren.

7. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Waar ik woon mag je alleen een badpak aan en ik schaam me totaal niet. Vanwege de hitte aan we in ieder geval elke week naar het strand en we gaan ook meerdere keren per week naar het zwembad.
    Ik draag nu een zwangerschapsbadpak en na de bevalling weer mijn Adidasbadpak. Heerlijk ding.

8. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Nee schaam mij totaal niet voor mijn lichaam (maar heb ook geen overgewicht of iets). Maar als ik een hele eerlijke reactie mag geven op je post, zou ik er of iets aan gaan doen of het accepteren. Waarom jezelf steeds zo'n rotgevoel geven als je wilt gaan zwemmen of iets anders waar je je tankini aan doet?

Ga lekker naar de sportschool en zorg dat je afvalt. Of accepteer dat dit is hoe je bent en dat dat ook prima is en jij er ook gewoon mag zijn. Succes!

9. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier dragen veel Arabische vrouwen sportbadpakken met pijpjes of een burkini. Misschien een oplossing voor jou, een burkini.

10. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113
    Ik weeg maar 59 kilo msar draag zelfs een badpak :)

Erge straie

En echt geen tiet super plat

Gênant

Maar ga wel zwemmen!

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Ik heb geen mooi lichaam en zwem gewoon. Heb voor mezelf al jaren terug besloten om me niet te vergelijk met andere. Dit helpt enorm. Ik ben mezelf en allemaal hebben we wel iets wat niet mooi vinden. Als je daar mee stopt zie je in dat je echt niet de dikste bent, echt niet alleen vol staat met striemen of de enige bent met platte borsten. Bedenk wat je wel mooi vind aan jezelf ipv wat allemaal niet mooi is. Wat is perfect? Met de juiste bikini/badpak kun je jezelf omtoveren tot een echte diva :).

Nee heb totaal geen zelfvertrouwen maar door mezelf te gaan vergelijken met andere wordt dit niet beter. Dit blijven mensen om je heen wel doen en ook al heb je een platte buik, maatje 36 etc. Ook die schamen zich voor iets

12. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Je hebt tankini's met gevoerde cup. Dan valt het toch niet zo op? De rest vd mensen die naar je kijken moet je toch gewoon sch*t aan hebben? Niemand is perfect!

13. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

Jan 6, 2014
    1,615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ik heb geen overgewicht.. naja ben niet echt dik vind ik. Ik heb iets aan mijn linkerzij.. en daardoor komt het. Heb al bij de dokter gevraagd of ze me kan helpen maar zelfs de dokter zei tegen me: dit moet je echt zelf doen. Tja.. dat is iets dat ik gewoon NIET kan. Ik probeer echt waar.. Maar er houd mij iets tegen.

14. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik vraag mij wel af hoe vrouwen met meer dan 1 kind dit doen.
    Mijn oudste is bijna drie en de ander een jaar oud.
    Ik zie totaal niet hoe ik dat alleen zou moeten doen in een zwembad...:)

15. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Sorry dat was mijn aanname, dacht dat ik had gelezen had dat je overgewicht had maar dat was iemand anders.

Iets aan je linkerzij? Sorry maar je blijft een beetje cryptisch... Heb je een stoma?

16. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

Jan 6, 2014
    1,615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis

Wat is een stoma? Wat ik mankeer is nog nooit voor gekomen hier in NL.

17. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Een stoma is een opening via je buik waar je darm op uitkomt. Je ontlasting gaat dan via een zakje wat daar aan vast zit.

Maar ik zag inmiddels dat dat bij jou niet het geval is, maar dat je vetweefsel mist aan alleen je linkerzij. Ze hebben dit opgevuld toch met lichaamseigen vet? Is het daar niet door verbeterd? En hoe 'erg' ziet het er dan anders uit dan iemand zonder die aandoening?

Een zwarte tankini zou toch moeten lukken? Of 1 met een drukke print. Vrouwen met maar 1 borst dragen ook vaak prints zodat het asymmetrische niet meer opvalt.

18. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Je had toch scoliose?

Ik denk dat als je zo'n bikini met een soort rokje aan het broekje (heb zelf zo maar weet echt niet hoe dat heet) aan doet dat het wel kan, en misschien zijn er ook van dat soort badpakken?
    Probeer het je niet te veel aan te trekken wat een ander denkt, iedereen heeft wel ergens kritiek op.
    Al.was je Miss Universe......er zijn altijd mensen die iets niet goed vinden.
    Echte mensen zijn niet perfect, en perfecte mensen zijn niet echt ;)

19. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik ga gelukkig gewoon zwemmen. Af en toe een spannend moment maar schaam me niet voor mezelf (meer) Had mt 48 en nu 44 en daar ben ik al zo blij mee.
    Dit is mijn bouw, zo voel ik me fijn en dat straal ik tegenwoordig ook uit. (Volgens anderen dan)

Mijn man is heel mager, en vind dat ook wel eens vervelend maar laat zich gelukkig ook niet tegenhouden.

En weet je. Als je zo in het zwembad /strand kijkt, heeft iedereen wel wat.

20. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik heb met 50 kilo en met 125 kilo bij het zwembad gezeten en ja natuurlijk voelde ik me soms wat minder prettig maar toch altijd gedaan, je gaat jezelf toch niet beperken in het leven omdat je je niet zo geweldig vind op dat moment, zeker niet als je lekker met je kids kan genieten.. nee hoe lelijk ook ik ben altijd gewoon gegaan want het gaat om leuke momenten met mijn kinderen het is belangrijk hoe IK eruit zie, het draait om hun.

Share This Page