Van mijn zusje al gehoord dat een van de kwaaltjes is maar de vk gehad eigenlijk niet zo vaak gehoord en geen gouden tip..wie o wie? Al weken een flink droge huid, probeer veel te smeren en max.2 X per week met olie. vmaar de vellen hangen aan mijn lijf, en na avondje bankhangen dus over de hele bank voornamelijk op mijn rug maar ook rondom borsten(verkleurde helemaal) en schaamstreek. bij jullie bekend? En evt tips??
Heb je al cetomacrogol creme geprobeerd? (kan je bij de apotheek halen, ik smeer een keer ov 4-5 per dag, maar heb mn last op mn benen)
Vervelend zeg! Hier ook wel een wat drogere huid, maar niet zo erg als jij! Qua tips, vooral niet te heet douchen, huidvriendelijke doucheproducten gebruiken (ik gebruik zelf sebamed) en wat je ook kan doen is je huid voor het douchen insmeren met bodylotion.
Verder kan je beter geen zeep achtige producten op je huid gebruiken en niet elke dag douchen. Mijn dermatoloog zei dat het ook niet vaak voorkomt. De meeste vrouwen krijgen een wat vettere huid. Hij zei dat er verder ook weinig aan te doen was behalve lichtelijke symptoom bestrijding. Bij mij werkt zonlicht ook erg goed. Dus bij elk straaltje zon in je bikini lopen in de tuin
Heel vervelend en heel herkenbaar. Ik heb altijd al een droge huid, voornamelijk mijn onderbenen en onderarmen. Nu tijdens de zwangerschap alleen maar erger. Wat bij mij helpt zijn de volgende dingen: 1. VEEEL water drinken. Sowieso goed, maar gewoon echt water en geen andere drankjes. Ik probeer 2 liter per dag te drinken. Als ik dit niet haal merk ik dit aan mn huid. 2. Onder de douche geen zeep gebruiken voor de huid en niet te lang of te heet douchen en niet vaker dan 1 keer per dag. Dit droogt t meer uit. 3. Na het douchen insmeren met: https://www.lush.nl/shop/product/product/path/154_163/id/106/Lichaam-Body-Butters-King-of-Skin en eventueel nog even afspoelen (vind ik vaak wel fijn). Dit doe ik 2x per week ongeveer. Dit is een hele vette creme. Dus dit doe ik als ik 's avonds douche. 4. Andere dagen smeer ik de extreem droge plekken in met: https://www.lush.nl/shop/product/product/path/154_162/id/642/Lichaam-Hand-en-Lichaam-Ultrabalm. Dit is echt een wondermiddeltje. Trekt bij mij goed in en helpt als enige. Beide zijn Lush producten. Hier ben ik fan van omdat er geen onnodige conserveringsmiddelen of andere "troep" inzit. Ik heb naast dat mn huid droog is op die plekken vaak irritaties als ik met andere middelen smeer. Het zijn niet de goedkoopste middelen maar wel heel fijn. Ik ben voor dat ik het heb aangeschaft een keer de winkel ingelopen en heb advies gevraagd. Toen heb ik een aantal monstertjes meegekregen en uiteindelijk zijn deze twee mijn favorieten . Op mijn buik en borsten gebruik ik weleda mama olie, maar dat is puur om mn huid soepel te houden, want die plekken heb ik geen droge huid. Sterkte!
Hiii, Ook ik heb een droge huid (altijd gevoelig voor). Mijn rug is het ergste. Ik laat mn man af en toe even mn rug scrubben en iedere avond smeer ik het in met voedende lotion. Ook gebruik ik weer bio oil. Helpt ook striae te voorkomen. En wat ik eerder heb gelezen goed drinken idd en probeer niet te warm en te lang te douchen. . Is mijn zwakte beetje Succes!
Ik heb hier een aantal weken geleden ook een topic over geopend Heb toen advies gevraagd aan de verloskundige omdat niks leek te helpen en zij kwam met het simpele uierzalf! En echt, na een week 2x per dag smeren was ik af van die droge huid Zo'n pot kost maar 2 euro ofzo dus het is echt het proberen waard. Wou dat ik het eerder had uitgeprobeerd want heb nu heel wat euro's uitgegeven aan andere middeltjes die niet hielpen.
Ik heb dat juist op mijn buik. Zodra ik mn hemd of shirt omhoog doe, begint het te sneeuwen. Wat helpt is regelmatig kleine beetjes drinken en vooral met lauwwarm water douchen. Heb ook een pot nivea repair skin hydraterende creme, na elke douche even smeren.
Oh super bedankt!! Zoveel tips al.. Niet teveeldouchen en zonder zeep deed ik al maar veel water drinken is ook wel een heel simpele, start ik meteen mee. heb een pot uitbetaald dus ga ik eerst proberen en evt, daarna wat andere zalfjes. komt dus echt weinig voor maar fijn dat niet de enige ben
Hoi, ik had in de eerste zwangerschap ook zeer droge huid maar ook veel jeuk en ALLES gekocht geprobeerd, uierzalf, cacao boter, bodylotion. Wat uiteindelijk hiep was: Roc Enydrial Extra-emollient Body Lotion Very Dry And Atopic Skin. En dit heb ik nu weer gekocht, inclusief de douchegel ervan. Helpt mij enorm. Als de uierzalf niet werkt... deze proberen!
Ja die uierzalf helpt wel..en dan die echte vette uierzalf..niet prettig met kleren aan..maar ik deed een hempje aan zodat het daarin zat ipv mn shirt. Nu mn huid niet meer zo droog is gebruik ik van de therme bodycreme..is echt super fijn!
Ohja..en vooral geen olie gebruiken zoals bio oil of die van het kruidvat..die maakt het alleen maar erger
Goh en ik dacht dat ik de enige was Het lijkt wel of ik aan het vervellen ben; vooral mijn bovenarmen, buik en bovenbenen. Ik drink veel water, scrub zeker 2x per week, douche alleen met weleda maar zal daar ook mee gaan smeren. Babyolie van zwitsal helpt niet, bodybutter helpt niet, maakt niet uit wat ik er wel of niet op smeer, na een half uur hangen de vellen er weer aan :\ Goeie tips hier!
Ik heb er ook altijd last van in de winter, maar nu tijdens mn hele zwangerschap. En dan vooral in mn gezicht (voorhoofd en rondom mn mond). Veel water drinken en niet te heet douchen helpt, maar t gaat pas echt over door visolie-capsules te slikken. Heb nu zwangerschapsvitamines waar het in zit, want je mag als je zwanger bent niet alles slikken . En regelmatig wat zon (maar geniet met mate )
Idd, uierzalf is niet fijn in je kleren daarom hier ook altijd een hempje onder m'n kleding. Nu m'n huid weer soepel is smeer ik t om de dag in met uierzalf en dan alleen savonds voor het slapen gaan. Loop je overdag ook niet met zo'n vette buik
Ik heb buiten de zwangerschap ook veel last van huidproblemen... Ik had precies hetzelfde als jou en ik gebruikte olie om mijn buik in te smeren.. Ik ben een tijdje terug overgestapt op de mama crème van de Etos. (Paarse tube) smeert heel goed en verkoeld de huid, sindsdien geen jeuk meer of een droge huid! Geen olie meer voor mij dus...