Te weinig vruchtwater??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door lunax23, 29 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunax23

lunax23 Lid

21 feb 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoort dit zo, dat het lijkt alsof ze helemaal tegen me placenta aan ligt en weinig ruimte heeft? Maak me beetje zorgen, deed namelijk alleen een pretecho dus voor de rest niet veel uitleg gehad..

Bijgevoegde bestanden:

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ja hoor ziet er prima uit :)
    En als de echoscopiste zich zorgen had gemaakt had ze dat wel gemeld hoor !

3. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ook als je een pretecho hebt zegt de echoscopiste wrl of alles goed is. Raar dat dat bij jou niet gezegd is dan. Ziet er goed uit hoor, het is ook maar net vanaf welke hoek je kijkt zegt maar..

4. svanloon86

26 mrt 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vorige week na de 20 wekenecho (SEO) met alle alarmbellen doorgestuurd maar het Erasmus MC voor een GUO (uitgebreid echo onderzoek) in verband met te weinig vruchtwater (aangeduid als krap) en een groeiachterstand van het kindje. We moesten ons zorgen maken om een afwijking of een virus. Gisteren lag ik daar dan op een ziekenhuisbedje met m'n partner aan m'n linkerhand en de arts aan de rechter en wat blijkt!? Ik verwacht een normaal kindje, zonder (voor zover gezien in dit stadium) geen afwijkingen en vruchtwater in overvloed. Wat een enorme stressweek is dit geweest en gelukkig allemaal voor niets. Maak je dus niet druk meid. Zo'n echo is een momentopname en kan per uur verschillen.

5. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    hey!
    Ik heb bij mijn vorige zwangerschap vanaf 29 weken verminderd vruchtwater gehad. Maar dat is niet zo te zien op een echo die jij hier plaatst. Ze meten dat in 4 kwadranten, omdat het inderdaad afhangt van de hoek waarop je kijkt.

Verminderd of weinig vruchtwater kan vanalles betekenen, maar hoeft ook niks te betekenen... Ik kreeg destijds wel longrijping toegediend voor het geval het kindje in de problemen zou komen en geboren moest worden. Maar dat gebeurde pas bij 36.1 week en was een geplande keizersnede, als het aan de kleine had gelegen was hij langer blijven zitten. Al die tijd verminderd vruchtwater gehad trouwens. (en ik moet er ook bij zeggen dat onze kleine met een afwijking is geboren, maar dat wisten we voor die tijd al, dat vruchtwater kan daarmee te maken hebben gehad, maar hoeft niet per se).
    Kortom: ik zou me geen zorgen maken! Zeker niet als je de kleine goed voelt bewegen enzo!

6. Tillit

Tillit Actief lid

26 dec 2013
    144
    1
    18
    Schrijven
    Een dorp
    Bij mij zien de echo's er tot nu toe ook zo uit ongeveer. Ook de 20-weken-echo afgelopen maandag. En alles is in orde. Het lijkt weinig maar je kindje heeft echt zat ruimte!

Deel Deze Pagina