Ik moet dit even van me afschrijven, herkend iemand dit? Ik heb me vorige week deels ziek moeten melden op mijn werk, doordat ik me vreselijk moe en zwak voel. Zie dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/444293-moe-futloos-licht-hoofd.html Zelf werk in de wijkverpleging, tijdens het helpen van mensen voelde ik me zo duizelig. Ik moest soms gewoon gaan zitten om te voorkomen dat ik flauw zou vallen. Sinds vrijdag ben ik ineens vreselijk aan de diarree, ik loop finaal leeg en het is waterdun! Het lijkt wel of het als plas eruit komt, zo klinkt het (sorry voor de details). Daarbij ben ik ook nog eens misselijk en heb ik tot nu toe alleen vrijdag moeten overgeven, tot nu toe blijft het alleen bij misselijkheid. Ik heb totaal geen puf en/of energie meer. Mijn lichaam lijkt wel als lood aan te voelen, ik krijg nauwelijks wat gedaan en lig de hele dag bijna als een zombie op de bank. Vandaag had ik een kantoordag, mijn ochtend in de wijk was weggepland. Ik ben deels in de wijk aan het werk en deels als planner. Gisteren heb ik mijn leidinggevende laten weten dat het niet lekker/goed met me gaat en ik het niet zag zitten om vandaag te komen werken. Ze pakte het begripvol op maar ik voel me zo vreselijk bezwaard om me nu al ziek te moeten melden. Ik heb vanmorgen de verloskundige gebeld en mijn situatie uitgelegd, ook omdat mijn leidinggevende graag een zwangerschapsverklaring van me wou hebben om me om die reden (zwangerschap) ziek te melden. Alleen nu krijg ik die verklaring pas volgende week, nadat ik de 1e echo heb gehad. Ik ben zeker niet iemand die gauw thuis zou blijven, maar ik kom sinds gisteren niet van het gevoel af dat ik me bezwaard voel dat ik me ziek heb gemeld
moeilijk hoor! Ik voel me ook altijd enorm bezwaard als ik me ziek moet melden.... Maar volgens mij is de diarree wel van een virusje en niet van de zwangerschap toch? De vraag is dan of ze je echt als zwangerschapsgerelateerd ziek moeten melden. Dat wil je werkgever natuurlijk wel graag! Bij ons kan dit ook altijd nog met terugwerkende kracht gewijzigd worden. Bijvoorbeeld als je het de eerste weken nog niet wilt vertellen dat je zwanger bent en je zegt dat je gewoon griep hebt, dan kan het later alsnog gewijzigd worden naar zwangerschapsgerelateerd. Maar ik herken je gevoel heel erg, ik heb net een longonsteking achter de rug waarvoor ik lang thuis was en nu ben ik pril zwanger. Ik hoop zo dat ik niet net zo ziek word als bij mn eerste, want dan kan ik me straks weeeer ziek gaan melden, dan voel ik me ook echt heel erg bezwaard.
De Verloskundige zei dus ook dat het zeer waarschijnlijk een bijkomende buikgriep is die nu rondzwerft hier. Vanwege het lage Ferritine gehalte en ik nu aan de ijzertabletten moet was ik voor 50% ziek gemeld vorige week. Mijn werkgever/leidinggevende weet dus al wel dat ik zwanger ben, ik kon het vanwege de klachten niet langer voor me houden. Erg vroeg, ik weet het maar soms is het beter de waarheid te vertellen. Wat vervelend ook zeg een longontsteking Ik hoop dat je een zonnige 2 zwangerschap tegemoet gaat!
als je niet zwanger was geweest, had je je dan ook bezwaard gevoeld? als je zo ziek bent dat je bijna bij een patient flauwvalt, dan lijkt het mij heel normaal om je ziek te melden. je doet er namelijk je werkgever/leidinggevende/collega's ook geen plezier mee om tegen de 'stroom in' te blijven werken. tenminste, dat is mijn opvatting als leidinggevende - ziek is ziek. of je nu zwanger bent of niet. ik zou zelf wel bij de leidinggevende melden dat dit geen zwangerschapsgerelateerde afwezigheid is, maar een gewone ziekmelding. sterkte, en veel beterschap!!
Als ik niet zwanger was geweest had ik me denk ik net zo bezwaard gevoelt, ik vind en vond het altijd heel vervelend om me ziek te moeten melden omdat ik weet dat het niet altijd makkelijk op te lossen valt. Dan komt bij mij altijd die verantwoordelijkheid om de hoek kijken, maar ik moet nu mezelf duidelijk maken dat ik goed voor mezelf en onze kleine uk moet zorgen.
Ik meld me zelf ook niet zo snel ziek, maar als ik jou zo lees ben je gewoon echt te beroerd om iets te kunnen doen. Wat je zou kunnen doen, mocht je dat trekken, is aanbieden om iets van huis te doen? Kun je plannen van huis uit? Mag je in systemen etc? dat neemt misschien iets van de druk af, bij jou en bij je collega's? Weet niet of het kan/mag/mogelijk is hoor. En ja, voor jezelf zorgen is nu natuurlijk nog belangrijker
Deesdees.. een dikke knuffel... Kijk.. je leidinggevende weet waarschijnlijk wel hoe je je voelt... enne.. wat je hebt klinkt heel naar... en niet prettig om op kantoor te hebben...
Tja, als je te ziek bent om je werk goed te doen, en dat ben je als je bijna flauw valt bij een patient..., dan moet je vooral niet net doen of er niks is en doorwerken. Ik denk dat je werkgever daar echt niet blij mee zou zijn. Dus je gewoon niet meer schuldig voelen en goed opknappen (maar ja, dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan...) Sterkte ermee!
@minimoon; Ik voel me ook beroerd, slap en moe Ik kan de planning in vanuit huis, zal straks even bellen met haar of ze graag wil dat ik dat stukje vanuit huis over neem. Ze nam net niet op helaas. @Gekko; Dankje Vorige week wist ze al hoe ik eraan toe was, maar door die diarree en misselijkheid wordt het er helaas niet beter op
Deesdees.. je kan natuurlijk vanuit huis werken... maar.. als je je echt lamlendig voelt... als ik me lamlendig voel zit mijn hoofd vol watten... zodra de watten uit mijn hoofd weg waren kon ik la mijn werk nog een keer doen.. Toen geleerd dat ik beter geen belangrijke dingen kan doen met watten in mijn hoofd.. en een planning... klinkt niet als iets waar draaiende hersenen en overactieve darmen lekker aan meewerken..
Buikgriep heerst hier ook, ik heb vanaf maandag tot en met zaterdag op de wc gezeten. Voor m´n gevoel kreeg ik amper voedingsstoffen binnen, en dat maakte weer dat ik me zo slap en beroerd voelde. Ik hoop dat je snel opknapt!
Beterschap! Ik denk ook aan een virusje... en dus gewoon pech hebben. Moet niet op je zwangerschap gegooid worden. .
hier een beetje hetzelfde. tijdens eerste zwangerschap heb ik me ook rond jouw termijn ziek moeten melden. ik was echt strontziek en kon niet anders dan met mn emmertje op de bank zitten. en vervolgens een manager die belde of ik echt niet kon komen werken want het was zo druk.... ik meld me ook zelden ziek. ga eerder te lang door. ik voelde me toen echt super bezwaard. maar ja, om al kotsend bij de clienten te gaan staan was ook niet zo'n strakke actie.... ben toen 1,5 week ziek geweest. trouwens gewoon als ziek en niet zwangerschapsgerelateerd. daarna ging alles weer prima en tot 36 weken volledige uren gewerkt en alle diensten. deze zwangerschap ook rond 7 weken ziek gemeld. weer overgeven. medicatie waardoor ik geen auto mocht rijden. en daarna te duizelig om op mn benen te staan. door lage/wisselende bloeddruk. ik voelde me super bezwaard. maar mn leidinggevende en collega's zeiden toen ook , beter nu ziek melden en wat opknappen zodat wel later nog wat aan je hebben dan nu jezelf de prak in werken. ik ben toch eigenwijs te vroeg begonnen omdat ik het zo lullig vond voor mn werk. met als gevolg dat ik wel onderuit ben gegaan. gelukkig op kantoor en was er een collega bij me. maar voor hetzelfde geld bij een client of 1 die je met alles moet ondersteunen. dan ga je met zn tweeen onderuit... en bij deze zwangerschap kreeg ik er nog BI en ischias bij en op advies van fysio bijna helemaal gestopt. met de mededeling dat ik eigenwijs door kan gaan maar dat ik mezelf binnenkort tegen ga komen. misschien niet meer voor mn eigen kinderen kan zorgen en in het uiterste geval geen werk meer in de zorg omdat ik mezelf de vernieling in heb geholpen. nou, dan voel je je echt niet lekker tegenover je collega's hoor nog 3x per week 3 mensen op therapeutische basis om er een beetje in te blijven. collega's zeggen wel dat je op jezelf moet letten maar ondertussen merk je dat ze het moeilijker hebben met alle clienten onder te brengen. en van de clienten krijg je te horen dat er de ene invaller na de andere komt. niet leuk. maar ik probeer het los te laten. kleine en mijn lichaam gaat voor. vorige zwangerschap heb ik me daar megadruk over gemaakt. nu niet. het is kort gezegd even niet mijn probleem nu..