(sub)totaalruptuur herstel

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Yellow89, 13 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow89

Yellow89 Lid

17 nov 2015
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    12 augustus ben ik bevallen van mijn zoontje met 38+1 weken. De bevalling is goed gegaan, vooral ook vlot voor een eerste. 5 uur weeën en 45 min persen. Ik ben in bad bevallen en er is geen ingrijpen nodig geweest. Helaas heb ik een totaalruptuur opgelopen. Ineens heb je dan veel mensen aan je bed, en nog meer mensen aan je bed toen besloten werd dat ik naar de OK moest. Ik was totaal overdonderd, want ik dacht er met weinig schade vanaf te zijn, heb ook niks gemerkt van het scheuren.
    Eerste week niets gekund, tweede week langzaam eens mijn bed uit. Nu een maand later heb ik het gehad ermee. Ik dacht dat het beter ging, maar sinds twee weken heb ik onderhuids een harde knikker naast mijn hechtingen zitten. Uitwendige hechtingen zijn al verwijderd de eerste week. Maar die bult doet meer en meer pijn. Vroedvrouw weet niet wat het is aangezien het niet zichtbaar is. Huisarts zegt afwachten tot controle bij gyn, die is komende maandag.
    Ondertussen krijg ik meer en meer last, lopen, zitten, liggen, alles doet pijn. Naar de wc gaan is een hel, vooral omdat het afvegen zo'n pijn doet, dat zet druk op die plek.
    Hoelang gaat dit in godsnaam nog duren? Wil eens langer dan 15 minuutjes kunnen wandelen, comfortabel kunnen zitten.
    Ik word er erg somber van, en het huilen staat me nader dan het lachen. Ik voel me niet meer vrouwelijk, ben chagrijnig en weet niet meer wat ik met mezelf aanmoet. Het heeft zo'n grote mentale impact op me..

2. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Jeetje wat vervelend! Ik ben 6 weken geleden bevallen en merkte er ook niks van totdat er drie mensen 'daar' naar stonden te kijken en moeilijke blikken uitwisselde.

Super vervelend dat je er nu nog last van heb. Ik heb nu alleen nog last als ik na t plassen opsta. Alsof m'n urinebuis ofzo naar voren komt.

Ik denk dat t bij jou nog echt goed beurs is. Volgens mij kan herstel tot een week of zes duren. Zie dat je 2 weken later dan mij bent bevallen. Dus geef t nog even de tijd. Neem paracetamol.

Mijn schoonzus had t ook en die is er echt depressief van geworden.

Ik zou zsm naar de gyn gaan. Misschien kan je deze week nog?

Hier waren de buitenste hechtingen ook de 1e week verwijderd. Stuk schaamlip was gescheurd en die trok onwijs.

Gebruik je ook nog ingevroren compressen tegen de zwelling? Ik heb ze best lang gebruikt om de pijn te verlichten.
    En paracetamol slikken.

Verder geen tips alleen dat als super beurs is natuurlijk! Succes en bel de gyn even.

3. Yellow89

Yellow89 Lid

17 nov 2015
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan helaas niet eerder dan maandag terecht. Paracetamol slik ik t maximum van. Ijskompressen geven helaas nog meer pijn.

Plassen geeft gelukkig geen last, wel t afvegen dus en poepen.
    Regelmatig ook wel het gevoel alsof ik 5 kg tussen mijn benen heb hangen. Maar vooral dus die harde plek naast het perineum, die doet onwijs pijn en dat geeft me de meeste last.

Deel Deze Pagina