Ik denk persoonlijk dat er ook andere forums, facebookgroepen,patiëntenverenigingen enz zijn om met deze vragen verhalen terecht te kunnen. Dit forum is in de eerste plaats nog steeds een zwangerschapsforum.
Dan moeten jullie bepaalde andere subcategorieën ook niet aanmaken. Dat kan ook op andere fora. Ergens moet je de grens trekken, snap ik. Maar wees dan duidelijk/eerlijk.
Laat hem sluiten. Nog wel een vraag gewoon als persoon. Waarom past dit niet onder aangeboren afwijkingen volgens jou?
Was hierboven ook al door iemand anders uitgelegd. (tuc, geloof ik) Zal je wel een PB sturen. Dan kan dit topic dicht.
Hier ben ik het mee eens. Ik vind dat er veel categorieën zijn en dingen over verzorging en voeding worden toch vaak onder de leeftijdsgroepen geplaatst. Maar een subforum over ontwikkelingsstoornissen etc. lijkt me wel erg zinvol. Zo heb ik een dochter van 7 met een ptss en dat komt heel weinig voor. Ik zou niet snel een vraag daarover stellen onder het subforum schoolkinderen/pubers. Onder een apart subforum voor psychiatrische stoornissen, ontwikkelingsstoornissen etc. vind je denk ik dan overzichtelijker informatie of lotgenoten.
Dank je! En wat ik net ook bij Paula aangaf. Uiteraard zijn er wel fora over bijv. ASS. Maar die richten zich toch meestal oudere kinderen/pubers. En die gaan dan ook alleen maar over ASS. Terwijl m'n kind naast autist, ook gewoon een peuter is. En ik als moeder het ook gewoon over 'dagelijkse dingen' wil hebben. Die topics zou ik dan missen. Een subcategorie op een forum als deze, zou dan juist logischer zijn. Hier zit de doelgroep. Ook is er momenteel in de media veel aandacht voor vroegsignalering, omdat dit zo belangrijk is...
Maar een ASS en leerstoornissen zijn eigenlijk wel aangeboren, dat zou wel bij aangeboren afwijkingen passen. Misschien zou dan de naam van het subforum iets aangepast moeten worden zodat het er beter onder past. Maar angststoornissen passen er dan alsnog niet onder.
Misschien idd als de naam aangepast zou worden, en een andere plek in de volgorde (hij staat nu tussen 'geboren' en 'kraamtijd', wat nog meer versterkt dat het gaat om afwijkingen die vanaf geboorte duidelijk zijn. En als moeder van een peuter kijk je eigenlijk niet meer in die 'hoek'.) De eerste symptomen van ASS komen pas na eerste jaar. En leerstoornissen, zoals dyslexie, kom je ook pas op latere leeftijd achter. ASS valt officieel onder gedragsproblematiek. Daar komen overigens ook vaak angststoornissen bij kijken. (bij MCDD bijv, een vorm van ASS)
Heb daar een groep gestart met ontwikkeling stoornis. Mijn dochter is het ook niet aangeboren, en toch heb ik daar veel reacties. Dus het word wel gevonden. Staat toch ergens apart nu...
Ik vind dit zo'n lage kutopmerking Deze opmerking werd al eerder gemaakt tegen de mensen die graag een mama-lounge zagen verschijnen omdat ze moeite hadden met de confrontatie met berichten over kinderen en nu blijkbaar ook tegen mensen die kindjes hebben met een afwijking. Het begint er steeds meer op te lijken dat je het hier alleen maar mag over vrolijkenblijzwangerworden mag hebben (alhoewel, zelfs dat niet, want zodra je het woord 'seks' in de mond durft te nemen, stelt het beheer zich ook scherp op jou) en dat, als je iets wilt delen wat niet heel gezellig en positief is, 'er wel andere forums zijn die daarvoor een platform bieden'. Bah.