Subforum donorschap!

Discussie in 'Over deze site' gestart door Soturi, 10 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Moet er een subforum donorschap komen?

  1. Ja!

    102 stem(men)
    67,5%
  2. Nee!

    49 stem(men)
    32,5%
  1. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Weet jij veel hoe gevoelig voor mij hypotheekrenteaftrek ligt? Niet erg empathisch van je hoor:rolleyes:
    Kom op zeg, het is een vergelijking ter illustratie van hoe dingen in het dagelijks leven werken.
     
  2. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Het is triest dat je jezelf en (en dus andere) niet serieus neemt. En natuurlijk staat er nergens dat je alles moet kunnen beargumenteren. Maar een beetje inlevingsvermogen mag je wel verachten, een beetje nadenken over wat je schrijft mogen we ook wel verwachten. Het is geen Tina forum hier.

    Maar doe vooral wat je denkt dat goed is, het zegt eigenlijk alleen maar dat jij niet in staat bent onderscheid te maken tussen wat belangrijk is en wat wel belangrijk is. Je kijkt dus eigenlijk alleen denkt aan wat jij belangrijk vindt, zonder je enigszins te verdiepen. Als ik jouw argument ook samenvat dan komt het hier neer op: "Ik heb ook een mening en die mag ik uitspreken en ik vind dat ze zo niet moeten zeuren, ze kunnen immers ook onder een ander kopje verder praten". En daarom stem jij 'nee'. Nou, well done! Goed onderbouwd! Applaus voor jou! Ik ben om! Nogmaals, als je niet snapt waar het om draait, domweg een mening geeft 'omdat het mag' hou dan of je mond, of verdiep echt eens en kom met goede argumenten.


    Oja, mijn CV is meen ik niet echt relevant in deze discussie, maar als je graag wil weten wat mijn beroep is, ik ben cognitief gedragstherapeutisch werker.
     
    Ysabella, Zara75 en Lisa280887 vinden dit leuk.
  3. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Dat ook inderdaad.
     
  4. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Meiske toch.....o_O
     
  5. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Voor ik t verkeerd opvat check ik t maar even.. hoe bedoel je dit...
     
  6. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Je bent wel van het in hokjes plaatsen of niet? Net was het basisschoolniveau, nu weer een Tina-forum. Voel je je daar beter door? Door dat soort kleinerende opmerkingen te maken, vraag ik me af?

    Ja volgens mij gaat mijn mening er ook altijd nog over wat ik belangrijk vind ja, en niet over hoe ik het alle anderen naar hun zin kan maken, klinkt logisch toch?
    Je hoeft helemaal niet om te zijn, ik hoef ook geen applaus.
    Ik ben wel oprecht verbaasd over de onverdraagzaamheid jegens een afwijkende mening.

    En wat betreft alles, inclusief jezelf, niet zo serieus nemen; het bevalt me prima. Kan het echt aanraden.
     
    Aszz, Jess89 en Rosa5 vinden dit leuk.
  7. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik vind het onbegrijpelijk hoe mensen zo’n stampij kunnen maken over iets wat zich afspeelt op een forum en ben oprecht verbaasd over hoe belangrijk dat dus blijkbaar in je leven kan zijn.
     
    Snoepjes, Strijkkraal, Moluks78 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    ?
     
  9. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Laat maar zitten.. ga het niet eens proberen uit te leggen.

    @Beheer aangezien jullie toch van alles wissen, wis aub ook post 60 van mij in dit topic.
     
    Angel1980 vindt dit leuk.
  10. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Ik geloof ook dat jij het onbegrijpelijk vindt en dat jij je enorm kan verbazen over hoe belangrijk het kan zijn. Ik geloof ook dat daar empathie voor nodig is......ik heb zo'n vermoeden dat het daaraan ontbreekt en dat onbegrip en verbazing het hoogst haalbaar is
     
    Angel1980 en Phoebe vinden dit leuk.
  11. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    AB0EB3D0-4FA5-40D7-B1F5-C52351D6B36A.png

    @Angel1980 Kom ik er stomtoevallig achter dat je dit kleineren dus vaker doet, hier heeft iemand het empathisch vermogen van een fruitvlieg..
    Ook hier denk jij te mogen bepalen wat er wel of niet gezegd en gevonden mag worden.
    Je hebt vast nog niks met haar advies gedaan om een chillpil te nemen. Wel opmerkelijk dat ik zonder dat gelezen te hebben je ook al het advies gaf om jezelf wat minder serieus te nemen of niet?
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  12. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Knap hoor, op basis van een paar posts van mij dat oordeel kunnen vellen!:thumup:
     
  13. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Je moet het hele verhaal lezen voordat je een conclusie trekt. Weten waarom ik zo reageerde en ook lezen dat ze uiteindelijk excuses heeft aangeboden voor hetgeen waar ik haar aanvankelijk op aansprak. Maar ook ook dat ik excuses heb gemaakt toen ik het fout had.
     
  14. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Heb ik gedaan.
    Het gaat me om je toon en niet zozeer om de inhoudelijke discussie. Als jij het normaal vindt om op zo’n kleinerende manier tegen anderen tekeer te gaan, zegt dat ook wat over jou.

    En als ik lees dat je daar ook zo betuttelend/veroordelend en opgefokt reageer, wordt het wel erg moeilijk om dit nog serieus te nemen.

    Ik ben wel klaar hiermee. Nog veel plezier in je zelfingenomen bubbel!:thumup:
     
  15. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Als jij daar gelezen had had je geweten dat er een "grappige " opmerking geplaatst was over spleetogen. Ik vind die term tenenkrommend en had het als ik van Aziatische afkomst zou zijn geweest ook fijn gevonden als iemand daar dus op gereageerd zou hebben.
    Want ja, hoe grappig ook bedoeld, zulke opmerkingen maak je gewoon niet.
    Verder vind ik het super dat er hier leden zijn die zich druk gemaakt hebben over dat donorschap subtopic.
    Zeker omdat zij niet in dit schuitje zitten. Heerlijk toch, een beetje empathisch vermogen. ♡
     
    Angel1980 vindt dit leuk.
  16. K00

    K00 Niet meer actief

    Jeeminee... dat het toch weer zo uit de hand kan lopen....
    Gelukkig is het woensdag en gaat er een beslissing genomen worden.
    Ik heb besloten ja te stemmen.. voor mij persoonlijk heeft het geen belang maar ik heb ook geen last van nog een sub.

    @Angel1980 er wordt in dit topic gevraagd om ja of nee te stemmen. Als iemand vervolgens nee stemt (met voor haar juiste argumenten) lijkt het me niet handig om een aanval te startten.
    Als je geen nee wil horen had het er als optie niet bij moeten staan
     
    Jess89, Rosa5 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  17. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Het ging me om de toon die ze blijkbaar vaker aanslaat.
    Jij mag dat super vinden, tot op zekere hoogte begrijp ik dat ook als mensen op een fatsoenlijke manier ergens voor opkomen. Maar ik vind dat er echt veel te ver en heel kinderachtig mee is (om)gegaan en dat het zo irritant is/was dat de sfeer op het forum daardoor verziekt is. Daarom kan ik er niet zoveel sympathie meer voor opbrengen.
     
  18. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.662
    113
    De sfeer is niet door een paar mensen verziekt. Dit is al langer aan de gang. Komt oa door besluiten die van hoger hand zijn genomen en de manier van beheren van het forum. Daarnaast zijn er meerdere mensen hier met elkaar in discussie gegaan op een manier die onprettig was. De verantwoordelijkheid hiervoor nu bij een paar mensen neerleggen is wel versimpeling van de gang van zaken hier.
     
  19. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Zo en dan lees ik hier even mee en wordt ik terwijl ik probeer te slapen nogmaals door het slijk gehaald. Veel plezier er mee kan me echt weinig schelen. Ene oor in andere uit. Ik ben weg. Toedeloe.

    On-topic vind ik nog steeds dat het subforum er mag komen. Alleen maar voor de dames/heren die daar wel behoefte aan hebben of voor de Google zoekacties die er over kunnen gaan. De dames die hier schrijven zijn niet de enige die er vragen over hebben.
     
  20. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    #80 Ysabella, 12 dec 2018
    Laatst bewerkt: 12 dec 2018
    Hoe kan het toch dat er altijd een groep is die niet mee wilt bewegen? Terwijl de belangen voor de andere groep zo groot zijn.

    Hoe kan het dat mensen die gender neutraal zijn zo’n bak ellende over zich heen krijgen omdat ze een toilet willen waarbij mannen en vrouwen allebei “welkom” zijn waardoor ze zich niet vernederd of ontzettend naar voelen? En hoe kan het dat ze alsnog de kracht hebben na alle negatieve en nare opmerkingen om toch die toiletten op sommige plekken te krijgen? Dat noem ik doorzettingsvermogen en incasseringsvermogen.

    Ik vind het steeds bewonderingswaardiger, dat onze kleinere groepen in de maatschappij een plekje opeisen. Want iedereen verdient een plekje.

    Ik vind het bewonderingswaardig dat de groep die sperma of eicel donatie nodig hebben om een kindje in de armen te kunnen sluiten doorgaan met hun vraag. Dat ze er staan en niet weglopen omdat er mensen zijn die het nog moeilijker voor ze maken dan dat ze het al hebben. Ook vind ik het bewonderingswaardig dat er een groep is die geen ei/sperma donatie nodig hebben, achter jullie staat.

    Vergis je niet, ZP is de afspiegeling op dit moment van de maatschappij en beslis jij maar voor jezelf bij welke kant van de maatschappij je wilt staan.
    Van minder buitenlanders tot genderneutraal van zwarte piet tot op het zelfde geslacht vallen of onzichtbaar ziek zijn.
    Het is allemaal onverdraagzaamheid en alleen je eigen geluk belangrijk vinden, die een bepaalde groep uitdragen en daar pas ik voor.
     
    Lafayette, Liekje81, peque en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina