Subforum donorschap!

Discussie in 'Over deze site' gestart door Soturi, 10 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Moet er een subforum donorschap komen?

  1. Ja!

    102 stem(men)
    67,5%
  2. Nee!

    49 stem(men)
    32,5%
  1. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    ik heb nee gestemd...

    En aangezien je een mening tegenwoordig met redenen omkleed moet toelichten:
    - ja met donorschap te maken gehad
    - ja 11 jaar in de mmm gezeten
    - nee gestemd voornamelijk omdat het me in eerste instantie niet zo kan schelen of dat forum er wel of niet komt, maar dat gedreig en gedram begint echt irritant te worden. En omdat iedereen die een andere mening is toegedaan wordt weggezet als egoist of dom wezen.
     
    Rosa5, Aszz, Snoepjes en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik snap je redenering maar zou je achteraf gezien niet graag met vrouwen hebben willen praten die hetzelfde hebben gemaakt? Of vind je dat in het gewone forum daar plek voor is?
    Ben het eens over de "rellen".
     
    Syane vindt dit leuk.
  3. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Ik stel kritische vragen waar jullie geen antwoord op kunnen geven. En als jij het kleinerend vindt omdat ik bijvoorbeeld roep dat het geen 'Tina forum' is, dan begrijp je opnieuw niet wat ik bedoel. Dit zijn serieuze onderwerpen, we hebben het hier niet over welke kleur nagellak je mooi vindt. Die zijn er gelukkig ook, dit soort onderwerpen, maar nu hebben we het over iets anders. En ik wind mij inderdaad op als mensen iets roepen om het roepen, maar niet stilstaan bij de gevolgen ervan, niet de moeite hebben genomen om echt na te denken wat ze willen zeggen. De 'ach, zo ik ben ik nu eenmaal' type mens, daar ben ik enorm allergisch voor. Hiermee zeg ik overigens niet dat jij voldoet aan omschrijving, dat is aan jezelf om te bepalen.

    En tekeer gaan is ook maar een interpretatie van jou, ik herken me er absoluut niet in. Waar ik me wel in herken is nogmaals scherpe en kritische vragen stellen en ook zeker mijn ergernissen uiten als er racistische grapjes worden gemaakt, geen empathie wordt getoond of als iemand bijvoorbeeld stug vasthoudt aan tradities omdat ze niet in staat zijn om verder te kijken dan hun neus lang is. Dit zijn enkele voorbeelden van wat ik voorbij zie komen in bijvoorbeeld een jaar.

    Maar goed, ik zal veel plezier beleven in zelfingenomen bubbel (gelukkig ook totaal geen denigrerende opmerking)! Until next time!
     
    wishfulthinking vindt dit leuk.
  4. JisL

    JisL Niet meer actief

    Even getwijfeld of ik zou reageren, omdat ik neutraal in de discussie sta, maar doe het toch.
    Ik heb ontzettend moeite met de manier waarop er tegen nee-stemmers gereageerd wordt. Wat voor zin heeft een poll, als je alleen maar ja mag stemmen?
    Als je het belachelijk vindt dat iemand nee stemt, moet je niet bij degene zijn die nee stemt, maar bij degene die de poll gemaakt heeft. Dan had deze optie er gewoon niet bij moeten staan.

    Ik heb overigens zelf niet gestemd omdat ik me er oprecht niet bij kan inleven. Mijn empathisch vermogen is groot (!), maar dit is echt te ver van mijn bed. Zelf niets mee te maken gehad en ken niemand die in soortgelijk traject zit. Zoals ik mezelf inschat, zou ik persoonlijk niet voor een dergelijk traject kiezen, waardoor inleven (ongewild) een stuk lastiger is. (Zoals ik het hier nu neerzet, lijkt het heel hard, maar dat bedoel ik absoluut niet zo; ik ben gewoon absoluut niet bekend met een dergelijk traject)
    Voor mij persoonlijk hoeft het dus niet, maar als er echt behoefte aan is, heb ik er ook niets op tegen.
    @Beheer misschien is het een idee om een proef- subforum te openen en na aantal maanden te kijken of er echt behoefte aan is. Als het blijft lopen, is dat ontzettend fijn. Zo niet, kan het toch worden dicht gegooid.
    Lijkt me handiger dan een poll, omdat je óf met dit traject iets te maken hebt óf niet. De groep die er mee te maken heeft is relatief klein, waardoor die sowieso al in de minderheid zijn. Dat is mijn inziens niet eerlijk. Daarbij spelen kennelijk emotionele motivaties (van anderen) ook nog een rol, maar die zeggen niets over een goedlopend subforum.
    Dus mijn voorstel is
    Open een tijdelijk subforum en beoordeel over een paar maand wat er mee gedaan wordt.
     
    Jess89, Rosa5, Aszz en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Wat mij vooral opvalt is de intolerantie van degenen die zeggen zo tolerant te zijn. Zowel in de maatschappij als hier.
    Denk daar maar een poosje over na. Verder ben ik weg hier (nee helaas niet van het forum, wel uit dit topic).
     
    Rosa5 en Oceanna vinden dit leuk.
  6. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.481
    113
    Vrouw

    Is dit niet een weerspiegeling voor jezelf?
    Je mag anders zelf ook graag met het vingertje wijzen hierin valt mij op?
     
  7. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Nee, oprecht nee! Ik heb op geen enkel moment gedacht, jeetje er is geen plek om mijn verhaal te doen. Het hele forum had ik daarvoor tot mijn beschikking. Ik wilde namelijk zwanger worden en de technische uitvoering daarvan was niet leidend in waar ik mijn verhaal wenste te doen. Ik heb een heel forum waar ik vrouwen sprak/spreek die hetzelfde hebben meegemaakt... Namelijk zwanger worden.

    Dat gezegd hebbend kan ik niet wakker liggen waar iemand iets post, in het gros van de forums kom ik niet namelijk, maar dit gezeik is gewoon bizar. Over noord Korea gesproken... Als je een andere mening bent toegedaan dan wordt je gelynched, belachelijk gemaakt. En dat maar door blijven gaan terwijl beheer aangegeven heeft opnieuw erover na te denken is gewoon belachelijk.

    Ik stel mij een schoolplein voor waar een groepje kleuters hun wil probeert op te leggen aan een ander. Op scholen zijn daar pest protocollen voor.. Zouden ze hier ook eens in moeten voeren.
     
    Jess89, Mythique, Rosa5 en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.481
    113
    Vrouw
    #88 wishfulthinking, 12 dec 2018
    Laatst bewerkt: 12 dec 2018
    Ik heb een dikke JA gestemd
    Waarom??

    Ik hoop dat zo'n topic zoals deze voor mensen die voor deze ( soms ooh zo moeilijke) keuze staan hopelijk wat uitkomst kan bieden/ steun/ begrip en heel veel informatie oid of wat je er ook maar hoopt te vinden.
     
    Lisa280887 en Syane vinden dit leuk.
  9. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    OK... Advocaat van de duivel...

    Was dat omdat er geen subforum was of was dat omdat er weinig topics over waren. En daarom die informatie er niet was op zp.
    Maw... Zou die info er in 2013 wel zijn geweest als dat subforum had bestaan??

    Ik persoonlijk denk van niet namelijk.
     
  10. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Dank je wel voor je uitleg. Ik heb er gelukkig zelf geen ervaring mee en ben dus heel blij met zulke reacties. We willen/wilden allemaal zwanger worden inderdaad en dat is genoeg bindende factor.

    Dat je geen andere mening mag hebben vind ik ook raar. Laten we weer een beetje met respect met elkaar omgaan. Dat is iets wat ik best mis af en toe.
    Pest protocol is er hier ook wel maar soms worden ook de verkeerde berichten verwijderd en dat stuit bij mij tegen de borst.
     
    Syane vindt dit leuk.
  11. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.481
    113
    Vrouw
    #91 wishfulthinking, 12 dec 2018
    Laatst bewerkt: 12 dec 2018

    Er was hier geen forum over dat onderwerp maar er werd wel gesproken over dat onderwerp hier destijds ..(niet uitgebreid)


    In 2013 kon ik op Freya wel over dit ontwerp praten en kon ik daar ook de informatie wel vinden
    Of de ervaringen
    Er was niemand die met dat vermaande vingertje wees (wat hier vaak toch wel gebeurt.. zo als de laatste tijd bv)
     
  12. Punt

    Punt Niet meer actief

    #92 Punt, 12 dec 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 dec 2018
    Zulke grappen maak je gewoon niet? Maar je vindt dit wel kunnen? Bekijk bijlage 600846

    Bijlage door beheer verwijderd.
     
  13. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ik mag hopen dat die informatie op Freya beschikbaar was. Zij zijn een organisatie wiens doel is deze informatie beschikbaar te hebben, en waar ze toevallig ook een forum bij hebben. Dat is wat Freya doet. Dit is een algemeen praat forum. Niets meer en niets minder.
     
  14. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.481
    113
    Vrouw
    Ik had mijn post ondertussen aangepast:)
    Heeft elkaar gekruist denk ik
     
  15. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.481
    113
    Vrouw

    Vind je dit nou weer nodig?
     
    Syane vindt dit leuk.
  16. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Nou.. Ik schrik van ditle opmerking... Alleen omdat iemand een andere mening is toegedaan? Moet je dan iemand zo wegzetten omdat ze anders denkt? Practice what you preach... En niet alleen als het je uitkomt
     
  17. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    :thumup: ik zag het...
     
  18. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.481
    113
    Vrouw

    Waarom berichten posten uit een ander fora?
    Waarom weer olie op het vuur gooien?
     
  19. maliro

    maliro Niet meer actief

    Onnodig om hier te plaatsen punt. Als je zo actief aan het meelezen bent daar dan weet je ook dat Zara er door meerdere mensen op aangesproken is omdat dit niet kan. Dus zo'n screenshot is wat mij betreft eentje van categorie onnodig stoken.
     
    Lisanne1811, Syane, cactusje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.481
    113
    Vrouw
    Dit!
    Maar dat word hier niet gepost
    Alleen weer het negatieve bericht
     
    Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina