hoi wou weten of andere hier misschien ook last van hebben dat je smaak en reuk veranderd voordat je je menstruatie krijgt bij bepaald voedsel en drinken
Dat was voor mij destijds een bevestiging dat ik zwanger was (week voordat ik ongesteld moest worden). Maar volgens mij kan het ook iedere maand
Ja dat heb ik ook. Reukvermogen wordt sterker. Smaak heeft daar een connectie mee. Maar normaal gesproken ruik ik slecht, dus tijdens die dagen valt het me ineens op dat ik doodgewone dingen ineens wèl ruik. De lasagne van de buurvrouw, de geur van de natuur na een regenbui, koffie, broodjes van de bakker. Wat lastiger is dat ik normaal gesproken moeilijk kan inschatten of bijvoorbeeld vleeswaren nog goed ruikt. En als ik het ineens wel kan ruiken, weet ik niet meer hoe het hoort te ruiken. Maar verder is het geen probleem, het valt me zo op. Wat ik wel een bijzonder iets vind sinds ik zonder pil mijn natuurlijke cyclus heb leren kennen, is hoe mijn stemming/hele wezen afhangt van mijn hormoonspiegel. En daarmee ook tov de relatie tot de mensen om mij heen.
ik heb het nog nooit eerder gehad vandaar dat ik me afvroeg of het iets hormonaals kon zijn me lichaam is nog steeds van slag na de bevalling begin nu net weer regelmatiger mn menstruatie te krijgen heb ook sinds kort last van hele erge pijn in me linkerborst ook voor de menstruatie en met niezen en lachen verlies ik vaak nog steeds urine terwijl ze zeiden dat dat max een jaar zou duren dat het allemaal zoveel kan doen met je lichaam hormonen enzo
Ja klopt. Ik dacht vroeger altijd dat ik niet zo'n last had van mijn cyclus, maar daar ben ik nu echt wel van afgestapt, sinds ik geen pil en dergelijke meer gebruik. Ik voel me fantastisch na de menstruatie en richting de ovulatie en daarna is alles k*t. En wat ben ik dan een gemeen loeder.... en doordat ik me dan overal druk om maak en ik me aan iedereen erger ben ik ontzettend moe 's avonds, waardoor ik gerust om 8 uur 's avonds kan zeggen : 'Ik ben er helemaal klaar mee, welterusten!' en dan ga ik slapen. Ik heb inmiddels door dat ik mijn cyclus en mijn humeur prima aan elkaar kan koppelen.