Vanavond aan de telefoon met m’n zus en we waren het over één ding helemaal eens: als we weer eens bij onze moeder eten, dan graag een hele gegrilde kip op tafel. Uit dat hele kleine grilletje dat ze al 40 jaar heeft, waarin de kip aan een spit draait en het hele huis de meest lekkere geur heeft. Mét appelmoes en zelfgemaakte patat en Belgische mayo. Laat die groenten maar achterwege. Net zoals vroeger, toen onze vader nog leefde en we dit elke keer aten als we in het weekend kwamen. Dubbel lekker dus door de smaak en de herinnering. Wat eten jullie het liefst of vinden jullie het lekkerst?
Dadar gulung van oma! Hachee van m'n opa, helaas leeft jij niet meer en sindsdien ook niet meer zulke lekkere hachee gegeten
Ik eet het aller aller aller liefste schuimtaart van van der Linde. Maar als je het over avond eten hebt moet ik door jouw verhaal denken aan mijn moeder haar gebakken aardappeltjes met kalfsschnitzel en zelfgemaakte zigeunersaus en geraspte komkommer. Ik kan dat zelf maken met haar recept maar als ik bij mijn moeder aan kan schuiven als ze dit gemaakt heeft smaakt dat toch 100x lekkerder. En wat ik ook erg lekker vind (weer van mijn moeder) dat maakte ze vroeger elke vrijdag is ossenhaas met zelfgemaakte stroganof saus en zelf gesneden patat met belgische mayo en zelfgemaakte appelmoes met stoofpeertjes als toetje.
https://www.lekkeretenmetlinda.nl/spaghetti-bolognese-van-jamie/ Ik doe er alleen niet zo veel gehakt in, de helft of minder (300/250 gr) kan ook prima!
Wij eten vrij weinig AGV, dat ik echt kan genieten van aardappelen, bloemkool met sausje, slavink en jus, en uiteraard alles prakken...
Noodles met kippendijfilet, groenten en lemongrass saus en zelfgemaakte groentesoep en van een bepaalde pizzaria pizza tonno.
Patat met ei. Dat is met aardappelen geneden patat en iets van 5/6 eieren. Dan maak je de patat en als die klaar is uit de olie halen. Daarna de eieren erover en dat erdoor scheppen. Echt heerlijk. Dat was altijd vechten bij ons thuis...er leek nooit genoeg. Ik maak het bijna nooit omdat het lang duurt. Want je maakt niet een beetje maar meteen erg veel..omdat iedereen er veel van wil eten.
Over het algemeen kan ik een heleboel naar binnen schuiven. Ik ben net zo’n bodemloze put. Maar als ik dan echt moet kiezen.. sushi. En biefstuk. En pasta van mijn moeder met gamba’s. En.. nouja goed.
Carpaccio is echt mijn favoriet maar ook een wit boterbolletje met roomboter, plak kaas en een gebakken ei heerlijk! Maar als ik terug denk aan vroeger.. Broodje beenham met mosterdsaus van de slager in mijn oude woonplaats. Ook de broodjes tartaar, carpaccio, fricandeau.. echt de lekkerste broodjes van de regio. Als we in de buurt zijn, zo’n 1 keer per jaar halen we daar onze lunch.
Bij de voetbalclub kwam voorheen een cateraar (bestaat helaas niet meer) en die hadden echt de lekkerste broodjes beenham. Was het echt waard om voor te blijven als je eigenlijk al naar huis wilde gaan.