verloskundige geweest smalle maar hoge baarmoeder?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door joyce26, 8 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hoi meiden vandaag weer naar de verloskundige geweest en die zei me dat ik een smalle baarmoeder heb maar dat ie al flink hoog zit 3 vingers boven me navel ze ging met de doptone het hartje zoeken en had hem gelijk en toen vroeg ze voel je al leven enik ja zo tussendoor een soort tinteling zeg maar en promt gaf de kleine een trap en ze zei ineens dat zij het ook voelde via de doptone hahaha volgende week heb ik de 20 weken echo en ze is benieuwd wat er dan uitkomt en hoe groot de kleine al is want zei ze als ik je zo zie liggen lijk je al verder dan 20 weken.
    ook moet ik met 24 weken me bloed laten prikken voor suiker.
    ben benieuwd zijn er meer meiden die een smalle maar hoge baarmoeder hebben?
    groetjes joyce

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    In het begin wel maar later ging ie toch ook flink de breedte in. Helaas ging mn vet vanaf het begin alle kanten op. Haha, geen smalle taille dus voor mij.

3. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Volgens mij is het "in" ofzo om een grote baarmoeder te hebben haha en je te moeten laten prikken op suiker. Lees het heel veel nu en ik moest het ook. Ook krijg ik donderdag een groei echo daarvoor..

4. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik had afgelopen week ook een grote baarmoeder. Hij liep een week voor op groei. Nu was de kleine bij de termijnecho ook wat groter, dus ik ben benieuwd met de 20 weken echo hoe groot die dan is. Misschien toch een weekje verder in mijn geval?

5. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    hoihoi ik mag volgende week voor de 20 weken echo en zowel de verloskundige als ik zijn erg benieuwd wat daar uitkomt wel voel ik gelukkig de kleine bewegen en heb al ee flinke buik waar ik ook zeer trots op ben dus kan niet zeggen dat ik het erg vind hihihi toen jullie voor suiker moesten laten prikken moesten jullie toen ook als het niet goed is 2 uur wachten en na de eerste keer prikken suikerwater drinken en dan na een uur weer prikken en na nog een uur weer?
    de verloskundige zei dat dit is om te kijken hoe je lichaam met suiker omgaat?

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb ook suiker moeten prikken. Eerst nuchter en later op de dag (wanneer het mij pastte) anderhalf uur na een maaltijd opnieuw.

7. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    ok de verloskundige zei tegen mij dat ik nuchter moest laten prikken en dan als het niet goed was suikerwater zou krijgen dat moet ik opdrinken en dan 2 uur wqahten in het zh en dan word er na een uur weer geprikt en dan weer een uur later nog een keer maar als het goed is dan mag ik gelijk na de eerste keer prikken naar huis.
    wacht het wel af dank je wel iedergeval :)

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Graag gedaan. Ik heb trouwens niet in het zh geprikt maar bij de ha, door de assistenten. Lekker makkelijk dus!

Succes!

9. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    hoi,

toen ik 24 wk was dacht de verloskundige ook dat ik al 28wk was, ivm met groote baarmoeder, ik vond dit raar want bij de 20wk echo kwam er uit dat de kleinen wat kleiner was dan gemiddeld.
    In t zh was alles goed, en zei de arts tegen mij, hoge smalle baarmoeder.
    Nu blijft ie elke keer voorlopen is nu van 4wk wel naar 3 wk, pas nog een groei echo voor de kleine gehad, en die is nog steeds kleiner, loopt zo'n 1,5 a 2wkjes achter. Had hier zelf nog nooit van gehoord, grotere baarmoeder, maar ja t maakt verder eigenlijk niks uit, je gaat alleen niet volgens hun schematje en dan moet je gelijk voor extra controle, opzich wel fijn, bij mij werd ook gecontroleerd of e niks raars qua grootte met placenta, vruchtwater was, of dat er vleesboom zat.

bloedprikken moest ik toen ook, sóchtends nuchter, daarna eten en dan na 2 uur nog een keer.
    volgens mij moet je altijd wel nog een keer als je de eerste keer nuchter hebt geprikt anders kunnen ze nog niet zien hoe je lichaam reageert.

succes!

liefs radna

10. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    hoihoi tegen mij zei de verloskundige dat ik nuchter moest komen dan prikken en als het goed was dan mocht ik naar huis en hoefde dan niet terug alleen als het niet ged is dan moest ik suikerwater drinken dan daar blijven zitten 2 uur en dan om het uur word er dan weer geprikt om te kijken wat me lichaam ermee doet ofzo iets we wachten het wel af.
    bedankt iedergeval en blij dat er meer meiden zijn die dit hebben/gehad

11. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Hmm suikerwater hoefde ik niet, maar wel gewoon eten.

Deel Deze Pagina