ik betaal ook veel belasting en heb heel veel premies afgedragen en draag nog steeds af. Meer dan 20000 euro per jaar. Alleen werk ik niet omdat ik ziek ben. Waarom zou ik dan geen kinderopvangtoeslag mogen krijgen, en gezonde mensen wel? eigen risico en ziektekosten verzekeringspremie betaal ik ook, evengoed als jij alleen heb ik meer ziektekosten.
Omdat werkende mensen geen andere optie hebben dan hun kind naar de opvang te brengen. Dat is toch logisch? Je kan toch niet verwachten dat iemand 1300 euro uit eigen zak kan gaan betalen aan de opvang? Dan is het toch ook niet eerlijk dat jij bijvoorbeeld 70 euro aan zorgtoeslag krijgt en wij niet? Of dat iemand op bijstandsniveau tegemoetkomingen krijgt van de gemeente zodat hun kind bijvoorbeeld naar een voetbalclub kan gaan, en werkende mensen dit uit eigen zak betalen? Het lijkt nu net alsof je kijkt naar wat jij allemaal niet krijgt ipv naar wat je allemaal gelukkig wel krijgt?
Dit inderdaad zeg. De enige tegemoetkoming die wij krijgen is de KOT. Terwijl niet werkenden of alleenstaanden veel meer toeslagen en tegemoetkomingen krijgen. Dus Minigirl, ik hoop toch echt niet dat je die discussie wil gaan voeren...
Ik krijg ook alleen voor de uren die ik werk kinderopvangtoeslag. Niet om ze daarnaast voor de gezelligheid of voor mezelf naar de opvang wil brengen. Dat is toch ook niet zo gek? Ts ik vind het bedrag ook wel erg hoog! Ik betaal voor de psz 50 per maand en krijg ook geen tegemoetkoming daarvoor. Zelfs als ze opvang tarieven rekenen is dat nog hoog! Klopt het wel?
Dat zeg ik toch, omdat ik ziek ben en te ziek en vaak in het ziekenhuis ben. Ik ben niet arbeidsongeschikt om thuismoeder te zijn, maar omdat ik ZIEK ben. Wat een egoistische antwoorden lees ik zeg. En het antwoord over sportclub voor bijstandgerechtigden, daar heb ik geen reactie op, dat vind ik echt zo triest en ondermaats.
Helemaal mee eens, de thuiszittende moeders betalen dus ook nog eens meer belasting, dus 3x raden wie de opvang van de kinderen van werkende moeders betaald
Waarom kan ik niet van een werkende verwachten dat die 1300 euro uit eigen zak betaald om te werken. Dan werk je toch niet als dat teveel voor je is. Werkloosheid is hoog genoeg. Ik krijg trouwens geen zorgtoeslag. Ik was goed verzekerd, dus mijn inkomen is te hoog daarvoor. Ik vind je reactie ontzettend egoïstisch. En dan nog over bijstandsgerechtigden. Vaak hebben mensen er niet voor gekozen om in de bijstand terecht te komen. Wie weet overkomt jouw ook nog iets in je leven.
Dat zei je niet. Je zei dat je ziek bent. Niet dat je zo ziek bent dat je niet voor je kinderen kunt zorgen. Dat is uiteraard een ander verhaal, en ik snap dat het dan heel lastig is.
Dat kan ik jou wel vertellen. ik ben nl. fiscaal jurist. Niet werkenden hebben geen recht op de fiscale arbeidskorting, hetgeen 2000 euro tot 3000 euro per jaar NETTO kan schelen. Daarnaast de combinatiekorting van ca 2500 per jaar netto. Dat is dus 450 euro NETTO per maand die de niet werkende meer betaalt om de werkenden te financieren. Als je nog vragen hebt, mag je zo specifiek aan mij pb'en.
Ok, maar ik betaal ruwweg 5000 aan belasting op mijn inkomen, en de arbeidskorting ligt rond de 2000. Dan betaal ik toch meer dan dat dat voordeel mij oplevert?
Het is echt bizar hoe er op de vraag van ts geweken wordt!!! Ts vraagt of iemand mischien wat verstand heeft wat betreft subsidieregelingen..meer niet. Er verschijnt ineens een Minigirl die haar verhaal doet waarom ze niet kan werken enz enz. Wel of geen recht hebben op kot, zorgtoeslag en ga zo maar door. Whats next? Hou op schei uit hoor
Ja dat bedoel ik. Mijn man was ook langdurig ziek (nu niet meer gelukkig!) Maar niet zodanig dat de kinderen naar de opvang moesten. Dat kunnen wij dan toch niet weten dat je dat er mee bedoelt?
Dit schrijf je! Dan heb je het dus over werkende versus niet werkende. Dus ook de groep mensen die ervoor kiezen om thuis te blijven. Hier wordt op gereageerd en hier heb jij het helemaal niet over mensen die ziek zijn. En als mensen hierop reageren begin je ineens over ziekte en egoïstische reacties. Niet willen werken en ziek zijn lijken me echter 2 totaal verschillende dingen.
Maar waar betaald de niet werkende die 450 euro van dan? Toch gewoon van geld dat die van de overheid krijgt? Niet van geld dat zelf is verdient in elk geval. Maar goed. Het lijkt me het beste als er gewoon antwoord op de vraag wordt gegeven i.p.v. een totaal niet doende zielig verhaal erbij te betrekken.
Die de partner verdiend,dus! En anders indd geld van de overheid, maar dat stuk ging over alleenverdieners.