Hoi allemaal, Ik ben de heledag door misselijk. Heb ook elke x het gevoel dat ik moet overgeven maar er gebeurd niks. Erg vervelend. Ik weet af en toe ook niet wat ik moet eten of drinken. Ik drink eigenlijk de hele dag water. Zijn er nog meer zwangere vrouwen die de hele dag misselijk zijn? En wat doen jullie om het op ze minst een beetje te verlichten. Gr Tam
Ik ben ook de hele dag door misselijk geweest die eerste maanden. Bij mij heeft er niets geholpen behalve slapen. Wat ik dan ook 14uur per dag deed. Ik heb wel ergens gehoord dat gember zou kunnen helpen. Maar wachten tot die eerste maanden voorbij zijn is volgens mij de enige echte oplossing. Alvast veel sterkte!
Jammer genoeg kan ik overdag niet slapen werk 40 uur in de week. savonds doe ik het wel als ik th ben maar overdag is het zo vervelend als je om de haveklap naar de wc moet rennen om dat je denkt dat je over moet geven. Gr Tam
hier ook zo een pffff ik wordt er letterlijk niet goed van ik blijf de hele dag door maar kleine beetjes eten en drinken <-- doe ik dat een half uur niet dan ben ik weer misselijk ik hoop dat het niet zo lang meer duurd voor ons grtz Ramona
Hoi, ook ik heb er zo'n last van gehad. Nog steeds wel, maar ik heb er nu tenminste dagen tussen zitten dat ik niet misselijk ben... Paar tips: leg een cracker klaar op je nachtkastje en eet die voordat je uberhaupt in beweging komt. Eet kleine beetjes, elk uur ongeveer. Laat je ijzer even nameten: als dat heel laag is, ben je ook misselijker dan als je ijzer voldoende hoog is. Eet vooral geen (toegevoegde) suikers, de geraffineerde dan. Natuurlijke vruchtensuikers zijn geen probleem, (ik knap juist vaak op van fruit). Maar van suiker gaat je bloedsuiker ineens heel snel omhoog, om daarna weer met een klap in te storten en daar word je extra misselijk van. Eet daarentegen juist vezelrijke producten: volkoren brood, pasta, zilvervliesrijst. En groente en fruit. Als je niks kunt verdragen aan eten: loop ff de supermarkt in en kijk rond waar je zin in hebt. Koop dat voor dat moment, niet op voorraad, want de volgende dag kun je heel ergens anders zin in hebben. Meestal knapte ik op van datgene waar ik zin in had, (een of andere fruitsoort meestal...) Gember werkt ook. Bijvoorbeeld gemberthee. En: meld je (gedeeltelijk) ziek: rust doet ook erg goed! Mocht dat allemaal niet helpen, misschien heb je dan, net als ik, ook baat bij emesafene. Dat kan de VK of je huisarts je voorschrijven. Doen ze niet zo snel, maar als echt niks helpt.... Succes, enneh: twee dingen om je aan vast te houden als het niet overgaat: er komt echt een dag dat het overgaat. In ieder geval als je kind geboren is, En: hoe misselijker je bent, hoe kleiner de kans op een miskraam, hebben ze wetenschappelijk onderzocht... Ik riep steeds: dat kan hier dus niet misgaan, ik ben ZOOO beroerd!
Ik ben ook de hele dag misselijk. Ben er blij om hoor, maar iets minder is ook fijn! Ik neem altijd een glas lekkere koude cola!