Hoi, onze zoon is een voorbeeldig kind alleen hij roept om de 2 uur naar voeding. We proberen het altijd te rekken naar 3 uur tussen voedingen. maar nu geeft t cb het advies geef hem dan maar om de 2 uur drinken van 110 cc. maar de kleine eigenwijs drinkt dan maar 80 cc. en ook om de 3 uur drinkt tie maar 80 cc. hoe kun je een baby van 2 weken dwingen om zoveel te drinken? en hoe kunnen we t opschroeven naar 3 tot 4 uur tussen voedingen? hebben jullie hier ervaringen mee? \overdag is t niet zo erg maar snachts
Hou er rekening mee dat zijn maagje net zo groot is als zijn vuistje, dan snap je waarschijnlijk dat er niet zoveel in past . Dit blijft trouwens zo, behalve bij fleskindjes. Daar wordt het inderdaad "opgerekt". Ik geef zelf borstvoeding en heb ooit willen overschakelen naar flesvoeding. Maar mijn dochter dronk (met drie maanden) ook maar 90cc per keer. Ik ben toen maar weer borstvoeding gaan geven, voor mij minder gedoe. Mijn huisarts zei toen trouwens: kindjes kunnen zelf prima aangeven hoeveel en hoevaak ze willen drinken, ook met de fles. Gewoon doen. Even lastig, maar als ze groeien groeit ook het maagje en komt er vanzelf minder tijd tussen de voedingen. Ook flesvoeding kun je geven op verzoek, het is maar net wat je wilt. Veel succes in ieder geval!
Ik zou het gewoon even aankijken. Je zoontje is nog heel jong en moet misschien zelf nog een lekker ritme vinden en uitvinden hoeveel ie nodig heeft. Zolang hij genoeg plasluiers heeft en alert is zou ik me geen zorgen maken. Je moet ook vast regelmatig op controle in het begin, dus kun je het gewicht ook in de gaten houden. Misschien wil je zoontje ook gewoon graag dicht bij je zijn en komt hij daarom zo vaak, drinken voelt heerlijk warm en vertrouwd.
Mijn mannetje had dat in het begin ook heel erg, om de 2 uren en dan maar weinig drinken. Na een dag of 2 kwam het vanzelf weer goed totdat het een week later weer begon heb me er nooit druk om gemaakt, gaf hem de fles zodra die het wou, en maakte wat minder klaar.
Merel heeft dit minstens het eerste half jaar gehad. Wij zijn gewoon gaan voeden op verzoek en het is vanzelf goed gekomen met een ritme (haar ritme dan wel te verstaan). Geen enkel kind is hetzelfde, de een drinkt netjes om de 3 á 4 uur, de ander heeft vaker trek en drinkt dan minder. Als ik jou was zou ik ook op verzoek voeden. Merel heeft een hele tijd op 9 á 10 voedingen op een dag gezeten....prima toch?! . Komt vanzelf goed....
Je kindje is nog zo klein, en dat ie 's nachts nog vaak komt is heel normaal hoor aan die leeftijd. Het is niet natuurlijk om je kindje nu al 120 à 150 cc per 3/4 uur te willen geven. Gewoon aan toegeven, het komt na een tijdje vanzelf wel goed.
dank je voor jullie antwoorden. dat doet me goed om te lezen dat dit niet een uitzondering is. gewoon even doorbijten dus maar gelukkig kunnen we nog wel genieten van onze kleine