gaat doorslapen vanzelf

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nataly, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Net zoals de titel al zegt vraag ik mij af of doorslapen vanzelf gaat of dat je je kindje hierin moet sturen.

Mijn zoon Luca is nu ruim 1 maand en hij slaapt natuurlijk nog niet door. Hij meld zich meestal tussen 02.00 en 03.00 en hij krijgt zijn laatste voeding om 22.30. Zijn eerste voeding is tussen 07.00 en 07.30 uur. Dat is op zich al wel goed. Het tweede gedeelte van de nacht slaapt hij dus langer dan het eerste gedeelte.

Nu vroeg ik mij af of ik hem tijdens zijn laatste voeding van 22.30 uur niet wat meer kan geven (hij krijgt nu 6x 120cc per fles) bijvoorbeeld 150 cc zodat hij wat langer slaapt het eerste gedeelte van de nacht.

Of............komt het doorslapen vanzelf en hoef je hier niet in te sturen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en verhalen.

Veel liefs
    Nataly

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik geef bv, en ik geef om half 11 express meer, of nou ja, ze stopt natuurlijk vanzelf, maar dan wacht ik 10 minuten en dan leg ik haar nog een keer aan. Ik probeer haar dus "zo vol mogelijk" te krijgen haha :) Ze slaapt van half 12 tot 6.30 meestal, heerlijk :)

3. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Ze zeggen altijd dat doorslapen vanzelf komt. Bij ons dochtertje kwam het zeker vanzelf, zij sliep met 2,5 week al door! Dus dat was super lekker!

Ons mannetje slaapt ook nog niet door. Hij komt ergens tussen 03.30-05.00u. en slaapt daarna door tot 09.00-10.00. Hij heeft wel geteld ongeveer 4 keer doorgeslapen. Drie keer tot ongeveer 06.30u en eenmaal zelfs tot 08.30u!

En ook wij doen in de laatste fles wat meer voeding en proberen hem 's avonds na de fles van 19.00u niet te snel weer in bed te leggen.

Maar goed......dat alles voorkomt dus niet dat hij toch in de nacht nog komt. Ik weet wel dat ze zeggen dat het dooslapen vanzelf komt, maar ik moet zeggen dat ik langzamerhand een beetje bang ben dat zijn 'biologisch klokje' gaat wennen aan het feit dat hij rond 04.30u nog een volle fles krijgt. Hij zit nu echt al weken dat hij dus tussen deze tijden wakker wordt.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik denk dat je het wellicht een keer kan proberen, als je kindje het niet opdrinkt, is het ook prima, maar als het meer lust, dan werkt het misschien wel.

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Dat hoop ik maar.
    Ik heb ook geen doorslapert.

6. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    @Chebu, wat is jouw 'ritme' van jouw zoontje dan 's avonds en 's nachts?

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    C sliep pas met 13 weken door. EN tot 7 weken kreeg hij nog vaak 2 flesjes in de nacht. Hij kreeg gewoon niet meer dan 4 uur tussen de flessen (10-2-6-9). We merkten langzaam dat hij tussen 7 en 10 in de avond langer begon te slapen. Dus van 7 tot 2, en dan om 6 uur weer.

We zijn hem toen wel om 11 uur wakker gaan maken voor de fles. Dan kwam hij ook nog steeds om 6 uur..

In jullie geval zou ik nog niet zoveel doen. Als hij nou 's ochtends veel later wakker wordt, of juist 's avonds laat niet meer wakker wordt, kun je wel wat sturen. Maar of hij nou om 2 of om 4 uur zijn flesje krijgt, maakt niet zoveel uit (denk ik dan)

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ritme?
    Welk ritme.

Op het moment wordt meneer gaat meneer om 24.00 slapen en wordt ie om 03.00 wakker en gaat ie pas om 05.00 weer slapen. Maar hij is verkouden.

Normaal is ie de hele avond wakker, of hazenslaapjes van 3 kwartier.
    Na de laatste fles van 23.00 (gaat tegelijk met mij slapen)komt ie weer om 05.00 of om 06.00. Maar hij wordt 's nachts nog wel eens eerder wakker.

Ik geloof dat ie in totaal misschien 7 of 8 dagen heeft doorgeslapen.

Maar wij hebben echt geen strak schema zoals Rozemarijke in haar topic. Ik laat me leiden. Kom gelukkig wel aan mijn huishouden etc toe. Een baby is een mens, geen machine denk ik dan.

9. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Lars krijgt ook ongeveer 6 flessen van 120. Hij slaapt het eerste gedeelte van de nacht ook korter dan de tweede. De laatste fles om 23 uur en dan weer tussen 3 en 4. Vorige week sliep hij soms wel tot 5 uur, dus baal dat het nu weer wat korter wordt. Gisteren voor het eerst 150 ml met 5 scheppen gedaan om 23 uur, maar dit hielp niets. Ik vond het een enorme plens voor zo'n klein maagje, en hij had in bed ook iets gespuugd. Dus ik hou het mooi even op 120. Mijn dochter sliep met een maand door. Ik ben toen begonnen met 5 flessen van 150 ml en meteen die nacht sliep ze door. Hoop dat Lars het ook snel door heeft :S

10. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

vaak gaat het doorslapen vanzelf. ik zou nog even wachten... als hij over een maand of wat nog niet doorslaapt kun je gaan proberen te sturen..

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hi,

Je kindje gaat in principe zelf doorslapen maar je kan er wel in 'helpen'. Met een maand niet doorslapen is trouwens heel gewoon en ook heel gezond. De bloedsuikerspiegel van een kleintje en de darmpjes kunnen het beste met een regelmaat gevoed worden en is doorslapen niet ideaal. (trouwens als een kind dit uit zichzelf doet is er niets aan de hand hoor).
    Je kan je kindje leren om overdag de benodigde hoeveelheid te drinken. Dit gaat niet in één keer.
    Reken maar even uit... 150 ml per kg lichaamsgewicht. Weegt je kindje 5 kilo dan is dus 750 ml het uitgangspunt. Je wilt dit doen in 6 voedingen overdag (dit is vaak makkelijker dan naar 5 voedingen)
    voorbeeld:
    7:00 120 ml
    10:00 120 ml
    13:00 120 ml
    16:00 120 ml
    19:00 120 ml
    22:30 150 ml
    nachtvoeding: 60 - 90 ml en afbouwen. (is dus extra)

Je bouwt de nachtvoeding dan langzaam af en verhoogt langzaam de flessen op de dag. Ik zou niet de laatste fles gelijk megazwaar maken. Dat maagje is maar klein hè?

Ben het eens met Kaatje dat je het beste het nog even aan kan kijken.. Wacht nog een paar weken met erop te sturen. Geef je kindje de kans om zich te ontwikkelen maar je kan natuurlijk wel naar 6 voedingen op de dag gaan. Dit is heel normaal bij 4-5 weken.

12. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Wij hebben ook tot een week of 2 terug de hoeveelheid nachtvoeding minder gegeven dat de rest van de flesjes. Maar vaak was het gevolg dat ons mannetje dan zo'n 2u wakker lag na de fles en mama dus ook! Als hij nu gewoon een volle fles krijgt, dan slaapt hij direct na de fles weer tot ongeveer 09.00-10.00.

13. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik heb 's nachts wel eens gehad dat Lars niet tevreden was na de fles en dat uiteindelijk zelfs nog 30 cc met een schepje extra hebt gemaakt. daarna viel hij zo in slaap! Dus minder in de fles zou ik echt niet doen... misschien dat het voor jouw kindje wel werkt hoor. Maar met twee maand is het echt niet gek dat ze 's nachts nog een voeding willen!

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ik zou gewoon eens proberen om in de laatste fles iets meer aan te bieden. Drinkt ze het op dan heb je kans dat ze wat langer wegblijft.

15. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik geloof dat wij de voeding van rond 11 uur 's avonds pas lieten vallen toen hij een maand of 4 ofzo was of misschien zelfs pas nog later (weet het even niet meer). Doorslapen begon hij af en toe te toen rond die tijd en nu is hij nog steeds regelmatig 's nachts wakker al gaat het nu steeds beter (hij is nu een jaar) dus staar je niet blind op dat doorslapen en al die succesverhalen van kindjes van een paar weken die al doorslapen. Komt vanzelf wel! ;)

16. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Mijn zzontje slaapt nu van ongeveer 20 uur 's avonds tot 3 of 4 uur en dan tot 7 of 8, dat heeft hij vanzelf gedaan, hij werd opeens om 23 uur niet meer wakker. Ik denk dat die voeding van de nacht ook vanzelf wel vervalt. Ik heb geprobeerd om hem om 23 uur wakker te maken, maar dan werd hij nog steeds 's nachts een keer wakker.

17. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Hier is het vanzelf gegaan hoor, eerst kwam ze 2x per nacht om half 2 en half 5. Vanzelf werd half 2 half 4 en dan pas 8 uur weer. Nu meldt ze zich al 2 weken om half 7 ze krijgt om 22 uur haar laatse fles. Geprobeerd die naar 23.30 te zetten maar ze kwam toch om half 7 dus ik vind het prima zo :D Heb zelf ook een lekker nacht van 22.30 tot 06.30 ;)

18. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Bedankt voor jullie antwoorden.

Natuurlijk kan ik nog niet verwachten dat Luca nu al doorslaapt, als hij dit zelf gaat regelen dan is dit natuurlijk mooi meegenomen maar als hij 's nachts komt voor een fles dan geef ik hem die gewoon.

Ik wil alleen proberen om hem het ritme te geven dat hij het eerste gedeelte van de nacht wat langer slaapt dan het tweede gedeelte zodat doorslapen dan steeds makkelijk wordt. Heb nu juist het idee dat hij
    's nachts steeds eerder komt. Hij is al eens om 04.00 en om 03.30 geweest maar de laatste drie nachten is het weer tussen 02.00 en 02.30 uur.

Daarom misschien wat meer in zijn fles van 22.30.

Veel liefs
    Nataly

19. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hij zit nu echt al weken dat hij dus tussen deze tijden wakker word.

hij is PAS 8 weken oud.

20. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Ik sluit me geloof ik ook wel aan bij bovenstaand stukje... je beebje is nog zooo klein... doorslapen? Als je kindje 5 uur achtereen slaapt is het al prachtig en gaat het gewoon hartstikke goed. Onze meid is 5 maanden en slaapt nu max 8 uur achtereen en dus ook nog niet 10 a 12 uur, dat zal gewoon tijd kosten en komt vanzelf!
    Suc6

Deel Deze Pagina