succes verhalen over IUI bij onverklaarbare onvruchtbaarheid gezocht!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Wolkje86, 7 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolkje86

Wolkje86 Actief lid

15 mrt 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

De titel zegt het al, ik verlang naar positieve verhalen over IUI bij stellen waarbij ze ook geen reden konden vinden.
    Wij beginnen deze ronde met IUI met hormonen. Ben echt super benieuwd...Ik hoop zo dat het lukt!
    Is er iemand met een positief verhaal voor mij? :D

Liefs Wolkje

2. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Hier helaas geen positief verhaal, na 5 iui uiteindelijk zwanger geraakt via IVF. Maar ik wil je wel veel succes wensen!

3. Wolkje86

Wolkje86 Actief lid

15 mrt 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer :( bedankt voor je reactie, en gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Iemand wel een positieve ervaring?

4. sita90

sita90 Niet meer actief

Ik krijg deze maand ook mijn eerste IUI, alleen dan zonder hormonen helaas. Wij zijn ook onverklaard verminderd vruchtbaar.
    Ik heb dus (NOG) geen succes verhaal voor je.

Ik wil je veel succes wensen en hoop dat je snel zwanger zult zijn;)

5. sita90

sita90 Niet meer actief

6. Wolkje86

Wolkje86 Actief lid

15 mrt 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Sita90,

wow ik zie dat jullie al 3,5 jaar bezig zijn!? wij zijn 2 jaar bezig.
    Vind jij het ook zo spannend?
    Bedankt voor de link naar je poll! Ik zie dat toch bijna de helft wel zwanger is geworden... best veel.
    Ik hoop dat jij ook heel snel zwanger bent, ik wens jou ook heel veel succes toe!!

7. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik kijk ook even mee. Wij gaan ook bijna starten en zijn ook onverklaard minder vruchtbaar.
    De dokter heeft al eens aangegeven dt ze het met hormonen gaan doen omdat mijn cyclus niet helemaal regelmatig is.
    Hopelijk hebben we met iui snel succes!

8. sita90

sita90 Niet meer actief

Dankjewel:)
    Ik vind het ook wel spannend, maar ik vind het zo jammer dat wij geen hormonen mogen gebruiken. Het is bewezen dat IUI met hormonen meer kans van slagen heeft. Maarja, dit is al een klein zetje in de goede richting. Na drie keer mogen we misschien beginnen met hormonen, maar dat ligt er aan. We zullen zien... Ik probeer er niet te veel op te hopen. Misschien heb ik ook makkelijker praten zonder hormonen en mijn vertrouwen dat het gaat lukken zonder hormonen is er ook niet echt;).....
    Al idd 3,5 jaar bezig. Eerste ziekenhuis wilde ons niet helpen en dit ziekenhuis deed ook moeilijk. Uiteindelijk 3 keer IUI in eigen cyclus gekregen omdat wij er zo tegen in gingen. Ik heb helemaal geen vertrouwen in het ziekenhuis meer.

@mart, mijn cyclus verschilt ook.. en toch krijg ik geen hormonen:(
    Goed voor jullie dat jullie t wel krijgen natuurlijk, maar ik baal echt dat wij dat niet krijgen.

Veel succes dames, ik hoop dat er maar 1 nodig is.

9. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat een verschil zit er dan in ziekenhuizen/klinieken. Dat verbaasd mij soms echt wel. Sommige meiden worden ook sneller geholpen terwijl andere meiden steeds weer naar huis gestuurd worden.
    Ik snap dat natuurlijk zwanger worden de voorkeur heeft, maar toch vind ik het soms heel erg scheef.

10. sita90

sita90 Niet meer actief

Het is ook erg scheef. De ene word geholpen na 1,5 jaar en de ander (zoals wij) worden na 3,5 nog steeds naar huis gestuurd.
    Alsof ze ons niet geloven of zo, dat gevoel hebben mijn vriend en ik allebei. En zeker in dat eerste ziekenhuis.
    Wij zijn inmiddels aangemeld voor PGD voor mijn translocatie. Zelfs daar zeiden ze; We zien niet zoveel jonge mensen, het is echt dat het zo lang duurt bij jullie en dat we niet snappen waarom. Denk er echt maar heel goed over na. Zij zeiden dat we beter alles eerst geprobeerd konden hebben. Maarja, niemand wilt ons verder helpen?! Hoe dubbel.....

11. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoe oud zijn jullie dan als ik mag vragen? Wij zijn inmiddels de dertig gepasseerd. Echt heel rot dat je steeds weggestuurd wordt.
    Wat houdt trans locatie precies in?

Sorry als ik iemand hiermee kwets maar soms kan je partner maar beter geen superzaad hebben. Want dan helpen ze je wel.
    Jammer dat ze de kwaliteit van eicellen niet zo makkelijk kunnen meten.

12. Wolkje86

Wolkje86 Actief lid

15 mrt 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap dat je baalt dat je geen hormonen krijgt. Ook al is het troep ik ben toch blij dat ik het mag je hebt er toch alles voor over.
    Ik vind het belachelijk dat jullie zo slecht worden geholpen! Ik moest eigenlijk ook iets langer wachten maar omdat de kans groot is dat ik over 1,5 ongeveer geopereerd moet worden zit er toch wat haast achter dat het lukt. ( ja een goeie combinatie he :( )

Sita jullie aangemeld voor PGD? Wij komen ook in aanmerking voor PGD maar hebben besloten om dat niet te doen. Mogen jullie wel verder met de "gewone" behandeling dan?

Mart gezellig dat je mee leest, alleen zijn er nog niet veel positieve verhalen te lezen ;) hahaha

13. Wolkje86

Wolkje86 Actief lid

15 mrt 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 27 mart... alleen het probleem dus dat ik buiten mijn leeftijd niet alle tijd meer heb...

Ik heb ook al een paar keer gezegd, hadden ze maar iets gevonden dan kunnen ze er tenminste wat aan doen.

Jullie de 30 gepasseerd dan voel je ook wel wat meer druk denk ik?
    Konden ze inderdaad maar makkelijker naar de kwaliteit van je ei kijken, dat zou misschien hoop schelen.

14. sita90

sita90 Niet meer actief

Translocatie - Wikipedia
    Ik heb een gebalanceerde translocatie maar ik ben dus wel draagster.
    Wij zijn jong begonnen. Mijn vriend en ik zijn beide 23.
    Mart, dat vind ik ook hoor. Mijn vriend had ook beter een iets mindere kwaliteit kunnen hebben, want zijn zaad is prima.

Inderdaad, jammer dat ze zo niet de kwaliteit van de eitjes kunnen bekijken.

Wolkje86, Ik heb Maastricht gemaild over dat wij ondertussen IUI willen proberen. Ze waren er niet blij mee maar het kon wel, als ik maar zou stoppen wanneer ik een oproep krijg en aan de pil moet beginnen. We hebben maandag ons gesprek in Utrecht. Voor de derde keer een inwendig onderzoek en voor de tweede keer een zaadonderzoek. Er worden ook nog een aantal buisjes bloed afgenomen.

Jij komt dus ook in aanmerking voor PGD? Mag ik vragen waarvoor?

Aan de ene kant baal ik wel, ik had liever ook eerst 6 keer IUI met hormonen gehad. IVF-PGD is namelijk wel een eindstation...

15. Wolkje86

Wolkje86 Actief lid

15 mrt 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb men 1 syndroom waardoor ik aanmerking kom. Vervelende ziekte maar er valt goed mee te leven.

Hoe bevalt jou het PGD traject je tot nu toe? Moet je veel wachten op alles? Dan ben je zeker weer dik een jaar verder voordat je daar en poging voor kan doen?
    Hopen dat het met IUI lukt zeg... ppfff duimen maar meiden

16. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Wij zijn ook onbegrepen verminderd vruchtbaar en hebben iui gehad zowel toen we bezig waren voor mn dochter als nu we bezig zijn voor een tweede.

Onze resultaten zijn volgens mij wel enigszins hoopgevend :). Bij mn dochter ging het met iui vrij soepel, 3e iui zwanger van haar. Nu was het iets meer geduld hebben: 7 iui zwanger van bbz, en 12 iui nu zwanger. Nu moet ik er wel bij zeggen dat het bij mn dochter wel iets gecompliceerder was dan puur onbegrepen, want in het buitenland bleek dat ik een kleine genetische afwijking had en mn schildklier niet optimaal functioneerde. Nu voor een tweede echter wel 100% onbegrepen, omdat ik voor beide afwijkingen medicijnen slikte en alles goed leek. Heel veel succes, ik hoop dat je gauw zwanger mag worden!!

17. sita90

sita90 Niet meer actief

Als er goed mee te leven valt snap ik dat je niet voor de PGD gaat! Het is ook echt een afvalrace bij de PGD.

Wij hebben onze eerste intake in Maastricht gehad. Maar we wonen dichterbij Utrecht dus wij gaan daar verder. Maandag daar dus een gesprek, en nieuw onderzoek. Er word ook nog bloed afgenomen voor het onderzoek voor de PGD. We zitten dus nog helemaal in het begin traject. Ons 'geluk' is dat een translocatie veel voor komt, dus dat het onderzoek ongeveer 2-3 maanden duurt. Alleen heb ik geen idee hoelang daarna de wachtlijst is. Ik gok dat het wel nog zo'n 7 maanden duurt. Dus genoeg tijd voor IUI denk ik zo:)...

Nana33, in welk ziekenhuis in het buitenland loop/liep jij? Ik lees dus overal dat er in het buitenland op veel meer dingen getest wordt.
    Mochten wij zover komen dat de 2e IVF-PGD niet lukt, gaan wij ook naar het buitenland. Maar ik hoop in ieder geval dat het nooit zover komt:D.....

Ow Nana je had vandaag je echo, ik zie dat het hartje klopt! Proficiat:D Wat leuk!!!

18. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Hier ook onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. Helaas geen succes met IUI. 6 pogingen, maar niets dus...
    Ik ben nu aan het spuiten voor mijn eerste IVF behandeling.

Ik hoop voor jullie dat het niet zo ver hoeft te komen. Succes!!

19. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Hier ook onverklaard verminderd vruchtbaar en bezig met de 3e IUI met hormonen. Helaas ook hier geen succesverhaal, maar lees hier op het forum wel regelmatig succesverhalen hoor!

20. Wolkje86

Wolkje86 Actief lid

15 mrt 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie's!
    Nana gefeliciteerd!!!
    Ik zie wel dat we zeker verre van garantie zitten met de IUI... Nou ja we hopen er maar het beste van!!

Deel Deze Pagina