Niet van mij hoor. Ik moet nog 4 weken wachten op de uitslag. Ik was er helemaal nog niet mee bezig dat de uitslag ook slecht kan zijn maar nu ik van irmand gelezen heb die een slechte uitslag heeft gehad, ben ik even helemaal van de leg. Ik maak me nu zo enorm druk en ben ineens zo bang. Wat als het wel zo is. Dan zakt de grond toch onder je voeten vandaan. Zijn er dan nog wel mogelijkheden. Hopelijk kan ik het een beetje van me af zetten en er vanuit gaan dat ik een goedr uitslag krijg. Sorry hoor, jullie kunnen hier niks mee maar wilde het even kwijt.
Ik snapdat je het kwijt wilt, wat een spanning. Ik ben draagster van een translocatie. Wij stappen binnenkort het pgd traject in. Ivf maar dan met embryo selectie. De gezond embryo's worden terug geplaatst. Het is een afvalrace maar vaak met succes. Heel spannend allemaal. Mag ik vragen waarom je getest word??? Het is trouwens niet het einde van de wereld hoor als je een translocatie hebt... bij ons zit het al jaren in de familie en er zijn ontzettend veel kinderen geboren en allemaal spontaan.. wij hebben waarschijnlijk gewoon pech. Succes meid, ik hoop dat je een goede uitslag krijgt. Als je vragen hebt kun je me altijd een pb sturen...
Wat is een chromosomenonderzoek en wanneer krijg je zo'n onderzoek? Translocatie is mij ook niet bekend wat houdt dat in? Sorry voel me nu echt een leek
hier zelf ook ervaring mee. ben ook draagster van een translocatie. Gelukkig na 6 jaar nu twee gezonde dochters gekregen, via de natuurlijke weg
Bedankt voor jullie reacties. Sita: ik ben 29 en heb nu in 4 maanden tijd 2 miskramen gehad dus daarom mochten wij dit onderzoek laten doen. Er is een kleine kans dat er wat uitkomt, dat weet ik heel goed maar toen ik het dus van de week van diegene hoorde kreeg ik het weer even benauwd en spookten er allemaal scenario's door mn hoofd van 'wat als we een slechte uitslag krijgen'. Inmiddels kan ik het wel van me afzetten en zit er niks anders op dan maar gewoon af te wachten op de uitslag. Petra: wat een wonder dat je dan 2 kindjes hebt gekregen via de natuurlijke weg! Heb jij wel veel miskramen gehad dan? En wist je al dat je drager was of is dat ook uit het onderzoek gebleken? Sweetnesz, volgens mij mag je dat onderzoek laten doen als je 2 miskramen hebt gehad. Ze onderzoeken dan het dna van jou en je partner op afwijkingen volgens mij. Moet je anders voor de zekerheid ff googlen.
ik heb 6 zwangerschappen gehad, en dus uiteindelijk twee gezonde dochters. het dragerschap is uitgekomen na onze eerste zwangerschap. de nekplooimeting was slecht, triple test nog slechter. vruchtwaterpunctie gedaan en ook slecht. wij hebben de zwangerschap na 17 weken moeten afbreken, ons zoontje is levenloos geboren. Omdat alles wees op een chromosomen defect is er bij mijn man en mij toen bloed afgenomen voor genetische testen en is er een autopsie gebeurd op ons zoontje. zo zijn we dit alles dan te weten gekomen