(succes) verhalen ovulatietesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Blondie, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

zwanger met behulp van ovulatietesten

1. in 1 maand zwanger!

2. binnen 3 maanden zwanger

3. het duurde 3-6 maanden

4. langer als 6 maanden

5. ik heb er geen vertrouwen meer in!

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Hoi!

Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen na gebruik van ovulatietesten zwanger zijn geworden.
    (of nog steeds niet zijn geworden)

Gr, Blondie

2. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Ik antwoord niets. ik heb ze maar 1 maand gebruikt, daarna ben ik gaan tempen. Die dingen kostten me toch teveel om elke maand aan te moeten schaffen.

Ik had de CB-digitaal, 7 stuks, en bij de 6e gaf hij pas positief, dus dat gaat flink in de kosten lopen als je op de berekeningen van internet uitgaat.
    Nu met tempen blijkt dat (in een cyclus van 25 dagen) mijn ei op dag 15/16 is. dus dat verklaard die 5 negatieve testen.

Misschien dat ik volgende maand weer eens ovu-testen ga gebruiken, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.

3. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik was ronde 5 zwanger met testen.
    ben ze gaan gebruiken omdat na curretage
    mijn cyclus helemaal in de war was.
    gr chantal.

4. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Hoi Realtjuh!

Maar je hebt ook wel goedkopere testen toch.
    Google even zou ik zeggen.

Ik doe ook niet aan CB-testen.
    Dit is mijn eerste maand met MC testen.
    Die zijn niet zo prijzig.

Ik bleek ook een latere eisprong te hebben dan ik dacht dus had veel staafjes nodig, maar dit was niet zo prijzig!
    Anders deed ik het ook niet.

Succes met temperaturen!
    Gr, Blondie

5. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Hoi Chantal,

Ik heb in februari/maart een miskraam gehad en daarna dus ook cyclus in de warre :)

6. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik heb eind vorige jaar een tijdje CB ovu-testen gebruikt, maar had er helaas geen resultaat mee dus gestopt.
    Totdat ik in mei zwanger ben geworden.zonder tempen, ovulatietesten etc.gewoon veel geklust ;) en de gedachte bij andere dingen/niet zo bezig met zwanger willen worden.
    Helaas mk geworden
    en daarna ook ovulatie-testen gaan gebruiken om m'n eisprong te kunnen /willen traceren.
    Nu 3 cycli gebruikt en nog niet het gehoopte resultaat :( .
    Ik gebruik de mistream (met roze dop) van de webwinkel en vind het wel een plezierige test in gebruik.
    Ik twijfel wel of ik deze cyclus ze ga gebruiken, want heb met m'n lief afgesproken dat ik de testen ff laat voor wat het is, maar wel blijf tempen om m'n cyclus te begrijpen.
    Ik denk er nog even over na ;)

7. Niet meer actief

Ik heb die testen een keer gebruikt , maar de testen gaven nooit een eisprong aan.

Ben meteen opgehouden en overgestapt op tempen. En dat is veel beter voor mijn portemonnee. :)

8. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Mee eens, maar wel als je zicht hebt op je ei.dus door ervaring weet wanneer je eisprong is.
    Als je een miskraam hebt gehad is je lichaam veelal een beetje van slag en kan het ei behoorlijk verschillen qua dag en met alleen tempen zie je pas achteraf hoe en wat.

9. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Dat ben ik ook van plan als ik weer ga beginnen.
    Deze CD-digitaal, was toen een aanbieding, dus viel wel mee. Maar als ik ze gewoon in de winkel wil kopen, vind ik die wel duur, dus zal wel goedkopere gaan aanschaffen. als!

10. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik was de 2e ronde met ovutesten zwanger .helaas |MK .de 3e ronde erop weer zwanger .en dat gaat goed :D

11. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Welke ovu testen gebruikte je Asjuh?
    Denk erover om de digitale van CB eens te proberen.|
    Dit omdat er iedere maand verwarring is betr m'n ei (meerdere positieve ovulatie-testen!? had ik afgelopen cyclus)

12. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Wij waren al 15 rondes aan het oefenen. Toen uiteindelijk ovulatie testen besteld hier in de webwinkl. Toen meteen zwanger geworden! Echt super!

Marian

13. Laila88

Laila88 Lid

20 jul 2006
    97
    0
    0
    Arnhem
    Ik vind ze zo duur. Ik gebruik ze nog maar net. Wel ken ik veel mensen die binnen 2 maanden erdoor zwanger zijn geworden. Ik wacht nog een maand af en anders ga ik ook tempraturen.

14. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Normaal gesproken doe ik een ovulatietest om even zeker te weten dat mijn ovulatie ook echt op de goede dag is geweest, al is het eigenlijk niet nodig. Omdat mijn cyclus behoorlijk regelmatig is, klopt dat eigenlijk altijd, maar dan weet ik dat tenminste zeker.
    Vandaag was ik echter echt heeeeeeel erg blij met die ovulatietesten! Dit is mijn eerste ronde na een miskraam en ik had gedacht dat ik 7 dagen geleden al geovuleerd had (volgens mijn normale cyclus). Ik had de rest van de week wel af en toe getest en steeds een vaag streepje, dus ik ging er vanuit dat het al voorbij was. Vanochtend testte ik voor de gein nog een laatste keer (ervan overtuigd dat hij hartstikke negatief zou zijn), was hij dus enorm positief! Mijn eitje was door de miskraam dus een week te laat! Vanmorgen dus nog even geklust, hihihi :oops: . Ben dus heeeel blij met die ovulatietesten, zeker na vandaag! :D

15. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @Anouk,
    Ohzo herkenbaar!
    Dat had ik ook na de mk.m'n ei was ook een week later en dankzij (net als jij) zomaar nog een ovu testje ertegenaan gooien kwam ik erachter dat t ei nog niet geweest was toen.
    Als ik dit zo lees krijg ik gelijk weer kriebels om ze weer te gebruiken deze cyclus.
    Het moeilijke -vind ik- is om vast te stellen wanneer ze nou exact positief te noemen zijn :(

16. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Ik gebruik sinds juni de persona. Dat zijn dus ook ovulatietesten. Helaas met nog zonder succes.
    Ik ben, op het aanraden van mijn ha, nu aan het tempen geslagen. ;)

Liefs An :)

17. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Dat is absoluut zo! Vandaag was hij bij mij echt mega-positief. De teststreep was donkerder dan de controlestreep, maar zo heb ik het nog nooit eerder gehad. Mijn mannetje en ik beginnen met extra klussen wanneer de test een licht streepje geeft, en pas als een aantal dagen later echt geen streep meer te bekennen is, klussen we niet meer extra (alleen nog maar voor onze lol, hihihi). Als je LH-piek net midden in de nacht valt, heb je volgens mij de avond ervoor en de ochtend erna al niet zo'n dikke streep. Je moet dan rekenen op de duidelijkste streep die je die maand gehad hebt. Maar inderdaad, echt heel duidelijk is het niet elke maand!

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dit is de 1e maand dat ik ze gebruikt heb, en puur om erachter te komen of ik idd mijn eisprong heb wanneer ik (zeker) denk te weten dat het mijn eisprong is, en idd kwam het gelukkig wel overeen dus denk niet dat ik ze volgende maand weer aanschaf, niet wbt de kosten want die zijn gelukkig niet zo hoog, maar puur omdat ik dus idd halverwege mijn cyclus mijn eisprong heb.

succes in ieder geval voor degene die nog wel aan het testen zijn, of gaan testen.

19. Kaatje2381

Kaatje2381 Actief lid

19 sep 2006
    237
    0
    0
    SPW-er
    Hoorn
    Dit weekend heb ik zo'n ovulatietest gekocht en begin volgende maand willen we die dus gaan uitproberen. Ik heb namelijk een onregelmatige cyclus en ik vroeg me af wanneer ik het beste kan beginnen met testen. Ik ben een keer 5 dagen overtijd geweest en 6 dagen en de laatste keer 11 dagen! Ik ben net ongesteld geweest en (het begon 21 sept.) Is het dan verstandig om 5 oktober te beginnen? Wie heeft verstand van deze testen, wie kan mij goed advies geven?

Groetjes van Karin.

Succes iedereen met testen!

20. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0

Maar dacht je dan niet dat je helemaal geen eisprong had?
    Heb het namelijk ook. De ovutesten geven geen ei aan maar met tempen wel. Kan iemand dit verklaren?

Deel Deze Pagina