Verse frietjes met kip en champignon saus, verse appelmoes en slaatje. Lasagne, spaghetti bolognaise, pasta geitenkaas/spek, macaroni met kaas en ham en verdoken witloof. Quiche zalm brocoli/ prei spek Tomaat mozarella Zelfgemaakte plaat pizza. Wraps met kip, ananas, maïs,... Worsten met rode kolen en aardappelen. Verde fricandon met puree en kriekjes
Pfff best een lastige vraag, want ik heb vier kinderen met allemaal een andere smaak. Dus wat de 1 lekker vindt, vindt de ander weer niet lekker. Ik heb ze maar met een aantal gerechten allemaal tevreden. En dat is met name bij pastagerechten, bv: Pasta bolognese Spaghetti & meatballs Pasta in pestoroomsaus met gedroogde tomaatjes Lasagne bolognese En verder lusten ze (of iig de meerderheid) graag: Zelfgemaakte kipshoarma op zelfgemaakte pitabroodjes, met veel gebakken paprika en ui Fajita’s met gekruide kip (eigen kruidenmix), verse guacamole, tomaat, mais, ijsbergsla, salsa, zure room en geraspte kaas. Piadina tuna melt, soort tonijntosti, met appel en rode ui Ovenschotel met kip, banaan en perzik Quiche lorraine Kip kerrie met ananas, paprika, doperwten en bosui Aardappelgoulash (met kip, paprika, chorizo en sperziebonen) Carnitas (Mexicaans pulled pork) op tortilla wrap, met ook weer guacamole e.d. Hartige taart met gerookte zalm, prei en dille Kip stroganoff (met paprika en champignons) Zwarte peper kip met udon noodles Rode curry met kip, zoete aardappel en bosui Zelfgemaakte Zweedse gehaktballetjes in roomsaus Kipstoofpotje met doperwten, spekjes en champignons Kipstoofpotje met prei en bleekselderij Kip krokant wrap met weer divers beleg (o.a. rauwkost) En salades als bijgerecht met diverse soorten rauwkost gaan er ook altijd goed in. Mocht je ergens een recept van willen, dan laat je het maar weten. Wordt anders een beetje een klus om alles uit te typen
Fijn is dat he! Bij mij hoeven ze, van wat ik maak, alleen geen gekookte witlof maar voor de rest weinig gezeur gelukkig.
Stamppotjes, spinaziepannenkoek (soort spaanse tortilla met rosti, bladspinazie, ei en hamreepjes), pasta, mexicaans (wraps en tafel vol vlees/rauwkost/kaas/creme fraiche/mais/guacamole/tortillachips en dan zelf beleggen), couscous/bulgur met rode saus, AVG..
Hier ook dol op : Pasta met broccolisaus en tomaatjes Pasta met kip spinazie en saus van castello blue Eigenlijk alle soorten pasta wel. Wraps met kip avocado sla tomaat enz Risotto Rijst met vis en doperwtjes en wortelen Soep ! (Welke soort dan ook ) Nasi , bami Quesasillas
Hier ook dol op : Pasta met broccolisaus en tomaatjes Pasta met kip spinazie en saus van castello blue Wraps met kip avocado sla tomaat enz Risotto Rijst met vis en doperwtjes en wortelen Soep ! (Welke soort dan ook ) Nasi , bami Quesasillas Quiche
Ik bof met een zoontje die nagenoeg alles lust. Iets met linzen dat er hier goed in gaat: http://www.degroenemeisjes.nl/low-budget-recept-rode-linzensoep-met-kokosmelk/ En vergis je niet, deze soep vult echt goed!
Dat zeg ik altijd tegen mijn zus als een van haar jongens blijft eten. "Ja hij lust dit *vul een hele lijst in* niet. En in de avond stuur ik een filmpje dat hij het gewoon eet en met smaak ook. Dan moet ik haar toch even plagen dat ze blijkbaar minder lekker kookt als tante
Mijn dochter eet ook niet altijd even goed, maar de dingen die ze wel altijd lekker vindt zijn o.a. pasta (lasagne, tortellini, cannelloni, pasta pesto), chili con carne, taco’s, spinaziequiche
Hier gaan de volgende gerechten er altijd goed in: - spaghetti bolognese (zelf gemaakt) - lasagne - nasi - stamppot (spruitjes/boerenkool/andijvie etc) - zelfgemaakte pizza - risotto met pompoen en geitenkaas - groene curry - macaroni ovenschotel Eigenlijk eten ze alles wel, alleen de oudste lust echt geen bruine bonen en zuurkool. Bewust groenten verstoppen doe ik niet aan, maar in sommige gerechten pureer ik het wel (met name sauzen en soepen) zodat ik niet alles klein hoef te snijden voor de jongste
Haha ja mijn jongste ook, die at 1 keer per week bij mijn tante. Vreten daar Maar thuis hoeft ze niks. Nou ja ik ga dr niet dwangvoederen dus dan heeft ze soms gewoon pech.
Er staat geen zout in het recept, maar dat kan je vanzelfsprekend naar smaak toevoegen. En ik gebruik ook gewone paneermeel ipv zoutarme paneermeel.
Geen idee hoe dat heet bij jullie. Verde was verse. Fricandon zal mss vleesbrood of gehaktbrood ofzo zijn?
Boontjes, gebakken aardappels en een hamburger... Geglaceerde wortels met honing en tijm Groentesoep Bloemkool Dat zijn de dingen die er hier nog wel ingaan.